help ouwe man

G

gerritb33

goeden avond

ik heb hier een humax 5400 en heb daar altijd lekker mee gekeken met mijn goldcard tot zeca 2 kwam , vlak daarna kapte mijn humax.

nu heb ik de voeding gemaakt maar loop nu zover achter dat ik niet weet wat er nu nog mee kan en hoe ,ik heb wel wat zitten lezen maar dat is 3 weken werk voor ik daar door heen ben .

wie heeft er wat tips voor me waar ik wat uitleg kan vinden.

de humax is gepatcht en ik heb een aston 1.05 cam die ik niet meer nodig had na de patch(nooit gedacht dat er zoveel zou veranderen)

mvg gerrit

Hoi Gerrit en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen kun je de Aston 1.05 cam inderdaad het beste in de kast houden. Niet dat je die niet meer nodig hebt, maar met de vernieuwde Seca2 kaarten werkt deze module niet meer voor zover ik begrepen heb.

Als ik het zo lees moet het toch een paar jaar geleden zijn dat je Humax stuk is gegaan, want Seca2 is toch al jaren in gebruik.

Er zijn echter geen wijzigingen meer geweest zoals vroeger met Seca 1 en de Goldcard en later Funcard en andere kaarten.

Sterker nog, er zijn een paar keer wat kaartjes geweest die nogal erg duur waren, zo rond de 90 euro, een paar weken werkten en dan weer uitvielen. Weg centen.

Op die wijze zul je ook met de Humax dus niet meer kunnen kijken. Een officiele smartcard en een goede seca module zoals de Mediaguard module of de Aston 1.07 kan je ontvanger v.w.b. het Nederlandse pakket dan weer tot leven brengen.

Tot eind oktober is er wel nog voor Premiere iets te doen met sleuteltjes, maar gezien de forum regels alhier, bespreken wij geen illegale zaken op het forum.

Daarnaast is "eind oktober" al over een paar dagen dus zal ook bij Premiere op die wijze voor onbepaalde tijd weer duisternis brengen qua beeld.

wat n elende , het is zeker een tijd terug , zat ook een dikke laag stof op ,

maar als ik verder wil moet ik dus wat anders kopen.

ik heb hem uit het stof gehaald na een feestje bij iemand die kon veel kijken maar die had een ilegaal abotje en kon kijken door dat zijn kast via internet aangesloten was(weet niet wat hier van waar is)

wat raad jij aan om te doen .in mijn geval

mvg gerrit:dunno:

Ik kan hier gewoon kijken met de Humax 5400 en een Aston 1.05 met een seca 2 kaart.

Ik weet alleen niet of via de Aston de updates binnenkomen.

Dat kan ik niet testen.

Het is al zo lang geleden dat seca2 begon, dat we het allemaal niet meer zo precies weten.

Maar wat wel zeker is, is dat Aston1.03 modules niet meer werken en ook niet aan de praat te krijgen zijn.

Ik meen dat de 1.05 modules wel werken, maar verder door de fabrikant niet meer ondersteund worden.

Kijken met behulp van internet is een mogelijkheid.

Dan moet je zoeken naar het trefwoord cardsharing.

Dit is een illegale activiteit als je dat niet intern, dus binnenshuis doet.

En dat wil weer zeggen dat wij het op dit board in zulke gevallen niet ondersteunen.

Ik meen dat daar ook wel mogelijkheden zijn voor je humax, maar dan heb je wel meer nodig, omdat die humax geen netwerk mogelijkheden heeft.

Er zijn dus ook ontvangers die wel netwerk mogelijkheden hebben.

@Dirk: De Aston 1.03 werkt niet meer. De 1.05 werkt wel nog dat klopt, maar laat geen updates meer door, althans dat was mijn ervaring met de 1.05 op de Nokia 9600 de laatste keer dat ik dat nog getest heb.

@gerritb33: Feestjes zijn altijd leuk in zo'n geval, kom je nog eens iets te weten. Maar je moet dan wel iemand kennen of te weten komen waar je een aansluiting kunt nemen via internet, dus dat verhaal klopt wel inderdaad.

Zie ook de uitleg die Mas3 geeft.

Het is een van de redenen waarom de Dreambox ontvangers zo populair zijn. Maar bijv. de DGstation kan dat ook en er zijn ook andere ontvangers met deze mogelijkheid.

Daar zou je eens naar moeten gaan kijken.

Er zijn inderdaad ook mogelijkheden voor de Humax, maar dat werkt niet altijd even lekker, niet op alle providers en daarnaast moet je de Humax dan via een seriele poort op een pc of laptop aansluiten die dan ook continue moet draaien terwijl je kijkt. Zo ongeveer steekt dat in elkaar.

Dieper zullen we er niet op in gaan gezien we zoiets niet ondersteunen op dit forum.

Ik kan hier gewoon kijken met de Humax 5400 en een Aston 1.05 met een seca 2 kaart.Ik weet alleen niet of via de Aston de updates binnenkomen.

Dat kan ik niet testen.
ik heb hier ook nog een aston 1.05 met de nederlandse kaart van canal digitaal seca2

en die laten de update's wel nog door

hier geen probleem met de maandelijkse update van canal digitaal

Oh dan hebben ze er zeker nog iets aan gewijzigd, want ik heb echt een tijdlang geen updates meer gehad en anderen op de Humax 5400 ook niet.

Er zijn wel veel klachten geweest hierover, het zou dus wel kunnen zijn dat C+ toch iets aangepast heeft waardoor het wel weer mogelijk is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan