Help Virus, genoemd AntiCMOS.A!!!!!!!!!!

C

canuto7

Hooi,
wie kan mij helpen a.u.b. ik weet het niet wat te doen, ik heb thuis een PC maar zonder Internet, nu de dochterje van mijn zus heeft zij een Floppy disk gebraacht om een paar fotojes uit te printen maar deze floppy had een Virus(dom van mij dat ik had geen Antivirus in mijn PC) ik probeerdt een CD-NortonAntivirus in zetten maar hellas ik kan ze niet zetten precies dat NIET werkt, ik weet het niet wat te doen om Uithalen van de Computer, raad mij a.u.b. om wat te doen om weg te doen uit computer,welk via moet ik eraf doen,Of kunt iemand via e-mail een zip doorsturen met iets dat ik kan ze weghalen uit computer??????? zelfs mij Zip250 werkt ook niet en ik kan niet die CD in zetten van de .Exe werkt niet en in mijn computer zie ik niet dat ik heb voor CD,nogthanks had ik, wat te doen A.U.B.
dank voor jullie hulp

heeft er iemand toevallig ook mail gehad met een wachtwoord (plukkie) en username (fleur28) voor de datingsite "Iwannadate" ???

Als bijlage zat daar iets over aardappel bij geloof ik??? (weet het niet zeker meer want heb het verwijderd)

Daar zat in ieder geval ook een virus bij!!!!!

@sjeffie
dank u voor die links, maar ik weet nog altijd niet hoe moet ik ze doen, welk files moet ik ze nemen om uit te doen? geeft mij raad please!!!!!!!!

bij Norton online laten scannen en verwijderen of bij tiscali online

Spirit

@rinaldo, wilt je zeggen dat alles weguit en nieuwe windows beginnen??

@spirit, hellas heb ik niet thuis Internet,

Anderen methode ???????

kan a.u.b. iemand zeggen als ik via voorbeld C:\Windows\?????\?????\??? kan weg halen of niet ,zonder dat ik moet formateren want ik ik mijn Computer en verschilend Parties, A, C, D, E, F, G en nog I (dat was voor die Zip250,maar ik heb ze helaas niet sinds die virus) en nog een andere (ik herining nu niet, maar deze ook kan niet gebruik van ook is weg van Computer,en kan geen CD spelen) voor de CD.

Windows 95/98:
Note for Windows 9x systems - during the boot process a Windows95 created boot disk will access the hard drive for information. Because of this an image of the virus may be in memory but not active.
To remove the virus, follow the following steps:
- If you use the McAfee emergency disk, hit F8 at the starting Windows 95 message, and select Step-by-step Configuration. Say yes to everything except processing the autoexec.bat file.
- At the a:, type
BOOTSCAN C: /BOOT /CLEAN /NOMEM

BOOTSCAN.EXE is available for download from http://vil.nai.com/vil/virus-4e.asp

Windows NT/2000:
Shut down the PC and turn the power off. Obtain or create a virus free boot disk and scan disk. After booting, at the A:\ prompt, execute the following command:
BOOTSCAN C: /boot /clean

Once the virus has been removed, remove all floppy diskettes from the computer and reboot from the hard drive.

This will also clean an NTFS Master Boot Record and allow Windows NT to successfully reboot from the hard disk drive. VirusScan for DOS will not be able to read the rest of the NTFS partition. After starting Windows, execute VirusScan or NetShield to detect and clean Windows NT file infections which may exist.

@Grizmo
hartelijk dank, zoiets was ik ongeveer aan te zoeken,zo een , dus als ik begrepen gewoon deze BOOTSCAN.EXE in de floppy en dan At the a:, type
BOOTSCAN C: /BOOT /CLEAN /NOMEM,
en dan zal werken terug mijn Computer?? maar van deze heb ik een goede lees geleerd, zodat vanaf nu een Norton Antivirus in mijn Computer zal zetten.

De meeste virussen komen inderdaad binnen via mail of geleende schijfjes.
Hij heeft geen internet dus lastig,anders had een hij online virusscan kunnen doen bij symantec bijvoorbeeld.
Meestal raad ik aan om de C schijf gewoon leeg te maken en opnieuw te installeren met up to date virus scanner.
Vaak loopt na reparatie van een virus je PC toch niet meer zo lekker als voorheen.
Tot op de dag van vandaag kom je mensen tegen met de virusscanner van 1997 die meegeleverd was bij de pc.
Niet eens wetende dat je dat ding tegenwoordig bijna dagelijks moet updaten !

PS.
Hij schrijft hier een posting en hij weet welk virus het is.....je kan dan bij symantec antivirus tegen die worm op floppy laden en daarmee zou het OK moeten zijn.
Anders die pc aansluiten bij iemand die wel internet heeft.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan