help! Wel astra maar geen verbinding op de nedelandse zenders?

M

mirawin

Wie kan mij helpen?

Ik heb in het verleden altijd gekeken naar astra 1 zonder problemen.

Nu ik een nieuwe smartcard (wel geactiveerd) heb krijg ik alleen nog de duitse zenders door maar de nederlandse niet. Nochtans geeft hij wel bij sommige zenders aan dat er een signaal is. De satfinder piept voluit en we hebben al twee schotels geprobeerd en op verschillende plaatsen gezet.

We hebben wel voor korte duur canal+ en TMF, Halmark en nog een paar zenders erop gehad. Helaas geen RTL4, 5 nederland 1 2 3 en derest van de commerciele zenders?

Wie weet nog tips?

Vertel es wat meer.

Zoals welke ontvanger je hebt en welke kaart erin zit.

Voor die kaart volstaat het om m te beschrijven als je niet precies weet welk coderings systeem het is.

Kleur en opschrift dus.

Pas als je dit soort zaken vermeld, kan men je ook een goede uitleg geven over hoe te handelen.

Wel is het ongetwijfeld zo dat je abonnement niet (meer) werkt, maar er is vast wel een manier om er achter te komen hoe dat zit.

Sorry....ben nog nieuw.

Ik heb een digitallword SCI 2100 en een smartcard van canaaldigitaal gekocht.

Bij het activeren kregen we eerst canal + en nog wat zenders.

Dus geactiveerd is ie wel.

Alleen bij het afstellen van de schotel waar waarschijnlijk het probleem zal liggen wil het niet echt meewerken

We kunnnen alleen misschien nog een andere coax kabel prober denk ik.

.We hebben wel voor korte duur canal+ en TMF, Halmark en nog een paar zenders erop gehad. Helaas geen RTL4, 5 nederland 1 2 3 en de rest van de commerciële zenders?

....

We kunnnen alleen misschien nog een andere coax kabel prober denk ik.
Dit is niet mogelijk.

Canal +, nederland 1,2 en 3 worden allemaal uitgezonden op transponder (de echte zender in de satelliet) 105; 12515 Horizontaal.

Wanneer je kabel de problemen zou veroorzaken (en dat zou verder heel goed kunnen), dan zou je geeneen van die zenders van dezelfde transponder mogen ontvangen.

Hallmark en de RTL'en zitten op transponder 97; 12344 Horizontaal, en TMF zit samen met de SBS zenders op transponder 109; 12574 Horizontaal.

De combinatie zoals je die genoemd hebt, betekent dat de ontvangst van alle Nederlandse transponders goed is (of was).

Je probleem ligt dus ergens anders.

Nou vroeg ik eerder dus wat meer informatie, en ging daarbij al wat dieper in op de smartcard.

Daarover zwijg je verder in je 2e berichtje.

Ik hoef geen kaartnummer te weten want daar kan ik niks mee.

Maar vertel nou es hoe dat kaartje er uit ziet.

Is ie blauw met een soort van regenboog motiefje erop?

Is ie rood ?

Is ie zwart met wat gele vakken ?

Is ie zwart met wat grijze vlakken ?

Is ie zilverkleurig en blauw ?

Is ie groen met grijs ?

Bovengenomde kaartjes zijn allemaal canal digitaal kaarten.

Maar ze werken niet allemaal meer.

Misschien heeft dat er wel iets mee te maken.

Verder maakt men er bij canal digitaal een gewoonte van om een niet juist ingevuld aanmeldings formulier gewoon direct naar de prullebak de verwijzen.

Dat gaat die klant vanzelf bellen dat het allemaal niet meer wil, en kan ie gelijk tijdens dat (duur betaalde) telefoontje een nieuw formulier opvragen.

Een nieuwe kaart kan voor een aantal dagen geactiveerd worden.

Na dat aantal dagen moet het aanvraag formulier bij canal digitaal verwerkt zijn zodat je verder kunt kijken.

Dat betekent dus direct invullen en opsturen dat formulier.

Raakt ie in de post verloren of weet ik wat, gaat je beeld op zwart.

beste MAS3,

Bedankt alvast voor je reactie...

We hebben idd een andere coax kabel geprobeert, maar daar ligt het idd niet aan.

We zijn nu terug die nieuwe philips schotel aant proberen maar nu ff op het dak van de garage.

De smartcard is een grijs groene en gekocht afgelopen woensdag.

Deze is sávonds laat pas geactiveerd. Vrijdag voor 5 uur is het contract op de bus gegaan dus daar kan het niet aan liggen (deze was trouwens volledig ingevulld hoor!)

De ontvangst is nu uitstekend alleen ned 123 en rtl 4,5 enzo doet het nog niet?

mirawin,

ik denk dat je achotel en al allemaal prima zijn,.

nou zijn er wat wijzigingen geweest ivm de komst van Talpa rtl7 enz,

ik heb de afgelopen week meer van dit soort klachten gehoord.

ik zou zeggen het meest voor de hand ligt dan dat er zgn PID wijzigingen zijn doorgevoerd.

dwz zeggen dat de meeste ontvangers hun kanalen opnieuw moeten laten zoeken.

ik neem aan dat dit het probleem zal verhelpen.

verder kan je in je menu van je digital kijken of je kaart actueel is , dwz dat de datum tot wanneer deze geldig is staat op 30-9 2005.

ik zou zeggen probeer maar weer es.

kijk nog even of je bvn wel ontvangt

maar ben er wel zeker van dat het aan de kaart ligt daar is iets mis gegaan

je heb het formulier op gestuurt zeg je dat houd in dat je nog niet in het systeem bij hun zit daar en waneer je gaat bellen moet dat via het dure nummer wat nu nog de enige oplossing is

of je moet zolang kunnen wachten dat je formulier is verwerkt en dan gaat het ook wel weer goekomen maar duurt zeker een week tot 14 dagen

tegen die tijd kun je dus niet bellen met het goedkopere nummer of het via internet proberen want de kaart staat domweg nog niet in het systeem

wat je nog wel kunt doen is via de dealer die je de kaart heeft verkocht teproberen dat die even gaat bellen waar het fout is gegaan

die heeft wel weer een goedkoper nummer waarheen hij kan bellen

een een beetje een goede dealer wil wat heus wel voor je doen

NB,

wat betreft het aanmelden en het versturen van inschrijfformulieren,,,,

daar zijn ze de laatste tijd erg TRAAG mee,

ook al heb je alles optijd ingeleverd, nog zit je dan vaak niet in hun "systeem"

dwz dat je niet de pulse mee krijgt en je beeld op houd te bestaan.

heractiveren online helpt dan ook niet meer,

het enige wat dan nog rest, is contact opnemen met deze klojo's .

ook is het zo dat de groen/grijze kaart zeeeeeer slecht pakt in een digitakworld, dus lukt alles nog niet, duw de kaart even bij een ander in zijn ontvanger.

als dat een keer loopt dan zal ie bij jou ook wel pakken.

Bedankt alvast voor jullie reacties ;-),

BVN is aanwezig en het signaal sterkte is dik i.o

We zijn nu ivm eerdere (oude) key gegevens een nieuwe zenderlijst aan uploaden een resetje dus!

Hopelijk zal dat het verschil maken.

En ja...als ze zo traag zijn met verwerken daarginds dan zullen we pech hebben of niet, afwachten dus.

Nu eerst kijken of de reset iets geeft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan