Herrie bij inbellen met extern modem

M

Mokum1

Bij het inbellen met een extern modem heb je in het begin altijd die piep herrie.
Dat moet uit te schakelen zijn met een opdracht bij verbinding-geavanceerd.
Wie weet die opdrachtregel??
Thnx.

Je kan toch ook gewoon het geluid bij de eigenschappen van je modem uitzetten? lijkt mij net zo makkelijk

Originally posted by Mokum1
Bij het inbellen met een extern modem heb je in het begin altijd die piep herrie.
Dat moet uit te schakelen zijn met een opdracht bij verbinding-geavanceerd.
Wie weet die opdrachtregel??
Thnx.

Ja, daar moet je MO (m nul) intikken en dan hoor je helemaal niets meer.

bij mo geen geluid ok , maar je hoort ook niet dat er een duur nummer
voor je wordt ingebeld. Dus een piepje is nooit weg .

Originally posted by don
bij mo geen geluid ok , maar je hoort ook niet dat er een duur nummer
voor je wordt ingebeld. Dus een piepje is nooit weg .

De meeste dailers die gebruik maken van die dure nummers schakelen zelf het geluid wel uit.

Sterker nog ik heb er al wat gezien die zelfs het icoon niet meer in de systemtray laten zien.

Bedankt voor de hulp.
M0 is de oplossing.

P.s.
Ajax wordt kampioen

De commando string is ATM0 (tot M3). Kun je als string ingeven in windows. Sommige modems kunnen bovendien de strings ATL0 tot ATL3 (laag volume tot hoog). Dat kun je testen in bv hyperterminal of gewoon in windows.
Grtz.

Save de instellingen dan nog even met AT&W (Bij meer profiles: AT&W0 en/of 1 en/of 2). Dat is handig voor als de stroom er eens af gaat.

Dat zal niet veel uit maken Kerstkonijn. In de dos-tijd was dat belangrijk, maar windows stuurt het modem toch aan zoals windows dat zelf wenst te doen en overruled daarbij de in het volutile (of zoiets) geheugen opgeslagen settings.

Als in dat geval het M0 commando bij de geavanceerde tab als extra setting erbij word gezet, overruled hij daarmee de W0/1 settings (oftewel het volutile, of zoiets, memory) ook en maakt het verder ook niet meer uit of deze in het geheugen opgeslagen is.

Wel handig natuurlijk om dat op die manier op te slaan als je het modem ook wilt gaan aansluiten op dos machines en wellicht ook andere niet-windowsgestuurde machines.

Je kunt in windows een string ingeven welke windows dan ook naar het modem stuurt. Dat is nog steeds zo. Ook kun je bv. met hyperterminal de speaker weer aanzetten als een dialer die heeft uitgezet. Dat doet windows niet automatisch. Het is niet zo dat je door windows helemaal niets meer te zeggen hebt!
Grtz.

Dat heb ik ook niet beweerd.
Maar als jij in je volutile geheugen met &W0 een string opslaat zodat je normaliter met ATZ kunt initten zoals dat in de dos tijd het geval was, dan kun je in windows op je kop gaan staan, windows init op zijn eigen manier.

Het kan uiteraard wel, maar dan moet je behoorlijk wat toeters en bellen gaan opentrekken.
Vandaar dat die optie om extra at commando's aan het modem te sturen in windows erg handig is.

Ik bedoelde dan ook alleen maar te beweren dat ie alle standaard zaken overruled met de eigen settings die hij daarvoor heeft staan en er dus op alternatieve wijze gezocht moet worden naar oplossingen en derhalve het &W commando niets uithaalt in windows.

Ja, ik denk dat ze wel moesten (met zoveel modem soorten en typen!). Het is overigens wel handig om met hyperterminal te kijken wat windows ervan gemaakt heeft (zolang de pc niet uit is en dus spanning op het ding staat). Een paar handige commando's zijn dan at&v die geeft het aktieve profile (of welke (register)waarden opgeslagen zijn. v0 profile0 en v2 profile 1. Atz0 en 1 is inderdaad resetten naar config0/1. En ati0 t/m 6 display product code e.d. En vergeet niet ate1 om de echo aan te zetten zodat je iets ziet. De cammando's kunnen per modem verschillen.
Grtz.

Yep, zelfs de hayes compatible modems kunnen onder elkaar nog van commandset verschillen.
LoL ik weet nog de tijd van toen... een hele boel standaard at commandsets en dan kreeg je opeens een Tornado of een USR in je handen en kon je effe opnieuw gaan kijken wat het worden moest want die weken compleet af.:)

Was toch een leuke tijd.
Als het goed is staan de initstrings ook in het register van windows. Je zou hem daar kunnen omzetten naar bijv ATZ ofzo, maar het is niet raadzaam.

Soms gaat windows dan raar doen als je hem ook als fax gaat gebruiken, meestal stelt windows het wel goed in en als je hem zelf laat prutsen komt het over het algemeen wel goed (uitzonderingen daargelaten).
Hyperterminal is zeer zeker een handig tooltje om het nodige te controleren.

Kom je ook nog uit de bbstijd Killroy? Was toch wel fun of niet? :)

Ja, ik ben tijdloos! De bbs tijd is nog niet zolang geleden hoor! Maar alles was snel overbelast enzo. En de pc-tijdschriften van toen stonden vol met advertenties van bbs-nummers.
Maar het is nu ook nog goed mogelijk om met modems en hyperterminal en de telefoonlijn met de toetsenborden een chat te doen. Dat heeft iedereen vergeten. Toen deed je dat met een dos modem programma, in de pionier tijd dus.
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan