herstel disk xp pro

H

hatz

ik had wat problemen met de pc en wilde xp pro laten herstelen,
daar heb je een herstel disk voor nodig ik heb bijna alles van xp in help gelezen en de sait van microsoft bezocht maar niks nada noppes,

mijn vraag hoe maak ik deze disk en werkt het zoals het word gesugereert.

gr hatz,

ik weet het, het is laat maar bij ons is het feest en dan word het nooit vroeg.

volgens mij kun je eerst bij Bureau-accessoires en dan
Systeemwerkset vervolgens de optie systeemherstelen!
probeeren. als je teminste herstel punten hep aangemaakt

draait xp slecht of werk een programma niet meer goed ??

als het xp is ,kun je toch gewoon de xp cd er indoen
en kiezen voor herstellen ?? ofniet

meestal als ik er een os lang op heb staan
dan vervuilt deze

dus na 1,5 jaar installeer ik alles opnieuw

suc6

p.s voor je dit doet WEL effe BACKUPPPEEEEEN LOL

Ja dat is een manier om je systeem weer een beetje op snelheid te krijgen.
Maar je moet er dan wel wat voor over hebben.
Want wil je dat goed doen, dan moet je dus eerst die pro opnieuw erop zetten.
En daarna de servicepacks gaan halen.
Daar ga je erg vrolijk van worden !
Ligt er natuurlijk ook aan of je niet een versie hebt waar die SP's al op de cd staan, maar zo niet dan ben je een enorme tijd bezig met downloaden en rebooten van je systeem.
En sinds kort is er dus ook SP2 die heel veel problemen "definitief" oplost, (en er ook weer veel cre?ert) van een paar honderd MB, dat duurt wel ff.

Daarna kun je pas je software pakketjes gaan installen.
Al met al ben je dus niet in 1 dagje klaar met zo een operatie, toch iets om even rekening mee te houden!

Als je xp opnieuw wil instaleren is er ook een andere manier om aan de sp1 upgrade te komen, zie hier.

Het enige wat je hoeft te betalen als je een gebruiker bent van een geregistreerde versie is ?6,- .

En anders kun je hier eens gaan kijken, daar kun je de sp1 zo downloaden, alvorens je besluit de boel er opnieuw op te zetten.

Succes.

via herstel punt geen succes maar via de cd van xp en of install diskette"s kun je kiesen voor de functie systeem herstellen via de toets R en dan wordt er gevraagt om de herstel diskette maar zou niet weten hoe hier aan te komen.

ik gebruik een disk met xp sp1 dus at is geen probleem maar alle programs die goed draaien alles weer opnieuw install en daar heb ik gee zin in.

gr hatz,

Originally posted by hatz
de herstel diskette maar zou niet weten hoe hier aan te komen.

deze diskette moest je zelf maken toen je pc goed liep
hij maakt dan een soort backup van je belangrijke gegevens
net zoals het systeemherstellen !!!

dus ik denk toch dat het opnieuw installeeren wordt voor jou

suc6

ik heb dus alles opnieuw geinstalleert en de schijf gewoon bijgehangen zodat ik de bestanden kan overhalen kan dit vastlo pen te maken hebben met de nieuwe update sp2 voor xp pro !

gr hatz,

terug op zijn plek.

ik dacht dat de sp2 nog moest komen
of had je die gedownload???

Voor de pro versie zou de update al beschikbaar zijn.
Wanneer je ingesteld hebt dat je alle updates automatisch ophaalt, dan kan het zijn dat je aan de beurt bent daarvoor.
En wanneer er iets niet goed zit met de registratie van die pro versie, dan kan er van alles gebeuren.
M$ zou dat ook niet uitmaken, belangrijkste voor hen is dat je je systeem niet meer kan gebruiken in dat geval.

Aangezien ik meneer bill toch niet helemaal vertrouw, heb ik dan ook de automatische updates niet aanstaan.
Ik wil namelijk toch wel zien wanneer er zich zo'n update voordoet, en eventueel kunnen ingrijpen wanneer ik het er niet mee eens ben.
En ik wil ook graag kunnen controleren of een dergelijke update niet toevallig allerlei problemen oproept.
Daarmee is zeker niet gezegd dat jouw probleem daardoor veroorzaakt werd, maar het zou me niks verbazen.

Houd er verder rekening mee dat meneer bill bepaalt heeft dat alle gebruikers van windows oerdom zijn en per ongeluk de ingebouwde firewall uitgezet hebben.
Daarom zet de update de vernieuwde en verbeterde firewall automatisch weer aan, al had je hem zelf uitgezet.
En die vernieuwde en verbeterde firewall doet nu ook veel meer dan het pure internet verkeer in de gaten houden.

Degenen die een bluetooth stokje aan de pc hebben hangen (of ingebouwd) moeten ook oppassen.
Aangezien meneer bill het allemaal veel beter weet dan de hardware fabrikanten, word je met de update de standaard ingebouwde bluetooth drivers door de strot geramd.
Betekent wel dat je al je moeizaam (ja bluetooth is niet zo simpel als je zou denken) ingestelde verbindingen opnieuw kan gaan configureren.

Natuurlijk, ome bill bedoelt het allemaal goed hoor.
Maar ik ga nog lekker ff afwachten wat er verder zoal nog voor onhebbelijkheden bekend worden voor ik een poging ga wagen.

Voor de pro versie zou de update al beschikbaar zijn.
Hmmz.. ik hoorde net dat de pro versie pas later aan de beurt zou zijn en dat ze alleen begonnen zijn met de home edities en ook nog eens de Engelstalige versies eerst.
De Nederlandse en andere talen komen later aan de beurt.

Maarja kan het ook mis hebben.
Ook op mijn pc staat geen automatische update aan, de updates zijn vaak gewoon niet goed genoeg en in sommige gevallen zelfs echt bagger en vernielen zaken waar die updates zich niet mee zouden mogen bemoeien zoals games (kb824141 bijv. vernaggelt in veel gevallen Delta Force Task Force Dagger).

ik heb dus de auto update uitgezet voor het geval dat!
en die beste bedoelingen van omebill zou ik niet op vertrouwen.
toch is het raar der draaien meer van deze pc met de zelfde oem en tot nu toe gaan ze nog goed.

dus dat had ik weer.

gr hatz,

lindows lijkt mij een goed alternatief ?

@hatz

Ik weet niet wat je probleem met xp is? Als je hem alleen sneller wil laten lopen dan kun je altijd nog defragmenteren, dat scheelt altijd! Heb je een ander probleem dan zou ik proberen om het te herstellen en niet opnieuw installeren. Heb je een vrij leeg systeem dan kan je opnieuw installeren, maar de meesten hebben toch een hoop eentjes en nulletjes op de compie staan, lol!!

Alles wat je wilt weten over XP, hier.
Volg ook de links even.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan