Het begint met Go en eindigt met me

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.721
Waarderingsscore
723
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Na enkele maanden toch maar wwer de sattelliet tuner gebruiken ivm overstap van Caiway naar Delta.

Nu TV via kabel strakts via Mediabox , wil me beperken tot 1 mediabox.

Sat ontvanger Gigablue quad 4k aangezet en geen beeld/signaal op Astra 3B.
Pfff . Signaal op 19.2 75-80% net als op Hotbird
Met rotor instellingen de rotor getuned kwam uit op 8° oost. Ipv 6.65
Vermoedelijk een verloop door enkele stormen.

Dus op garage en trap de schotel ietsje bijgesteld op max ontvangst op 19.2 middels ipad via signaal sterkte op ipadres van ontvanger.

Daarna naar een vrije kanaal op 23.5, Rotor draaide keurig naar die positie. Maar geen signaal.

Eerst gedachte is de LNB kapot, deze vervangen nee was het niet.

Weer naar beneden om op ontvanger verder te gaan want via ip adres is het lastig.
Rotor instellingen zoek west --niks zoek oost --niks.

WAT ZIE IK OVER HET HOOFD. Gisteren de hele dag liggen klooien .

Dus vandaag de app satfinder op ipad geinstalleerd en ingesteld op zoek Astra 3B.
Werd keurig gevonden, de ipad mee het dak op om te controleren of deze precies goed stond .
Ipad op LNB arm gepositioneerd en concludeerde dat schotel perfect op Astra 3 gericht stond

HOE KOMT HET DAT IK DIE AMERIKAANSE ESDOORN OVER HET HOOFD HEB GEZIEN
schotel op 23.5 keek helemaal in de boom , 19.2 keek op 50% langs de takken.

Takken boom.

Dit wordt puzzelen of ik de schotel elders kan hangen of verwijder.
 
HOE KOMT HET DAT IK DIE AMERIKAANSE ESDOORN OVER HET HOOFD HEB GEZIEN
:ROFLMAO::ROFLMAO:
Ja ik moet er echt om lachen, maar dit overkomt ons allemaal ben ik bang, dat we het een of ander belangrijks totaal over het hoofd zien. Had ik laatst ook met een probleem op een server. En iets voor de hand liggends totaal over het hoofd gezien.
Uurtje wezen zoeken, op het forum gepost, 5 minuten later antwoord van iemand die zei "dat is toch daardoor of had je dat niet gezien"? Nee dat had ik niet gezien. :rolleyes2:

Achja, we worden ouder zullen we dan maar zeggen.

Hmmz.... is die boom dan de afgelopen tijd zo gegroeid?

Ik neem dat snoeien of kappen geen optie is. Misschien dan best schotel verplaatsen inderdaad.
Of een T-55 nemen in plaats van draaibare schotel. Heb je wel maar 4 of 5 sats wat je kunt bekijken maar heb je er dan nog meer nodig?
 
HOE KOMT HET DAT IK DIE AMERIKAANSE ESDOORN OVER HET HOOFD HEB GEZIEN
Weer die amerikanen die zich er mee bemoeien lol
Plant er een losse schotel achter met een switch
Heb je de rest draaibaar nog wel zoveel mogelijk en 23 op vast
Scheeld weer afstellen van de draaibare met verplaatsen.
 
K@t boom is gemeente eigendom. Vorig jaar nog net ontvangst en in de winter uiteraard ook. Er staan 2 bomen en ik kon jaren precies tussen die bomen van 28.2oost tot 0.8 west prima ontvangen.
Nu is het na 19.2 einde richting oost.
Kreng wordt ieder jaar breder en hoger.

Zie geen mogelijkheid meer om de schotel elders te verplaatsen.
Damned
 
Of een T-55 nemen in plaats van draaibare schotel. Heb je wel maar 4 of 5 sats wat je kunt bekijken maar heb je er dan nog meer nodig?

Dat lost toch niks op boom staat dan nog steeds in de weg. Mss een gat boren naar het hart van de boom en er een scheutje zoutzuur indoen.
 
Schotel aan de stam van de boom bevestigen?
:biggrin:
 
Dat lost toch niks op boom staat dan nog steeds in de weg.
Nja ik dacht een draaibare moet "los" staan dus kun je ook niet altijd naar believen verplaatsen.
Afhankelijk van de plek kan zo'n T-55 soms ook makkelijk opgehangen aan de muur en dan misschien geplaatst worden dat ie net "naast" of "over" de boom kijkt.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan