Het testament herschreven in de tegenwoordige tijd

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
Het testament herschreven in de tegenwoordige tijd

De Heer kwam tot Pikkie in Nederland in het jaar 2007.
De aarde was verdorven en overbevolkt.
De Heer daalde neer en gaf aan Pikkie de opdracht een Ark te bouwen en 2 exemplaren van elk levend wezen samen met enkele goede mensen te redden.
"Hier is het plan", zei God. "Haast je, want over 6 maanden zal het 40 dagen en 40 nachten beginnen te regenen. Helga van Leur zal dat niet weten te verklaren en weer maar wat uit zijn duim zuigen."
6 maanden later begon het te regenen.

De Heer keek neer en zag Pikkie wenen in zijn overstroomde tuin, maar Hij zag geen Ark.
"Pikkie, donderde Hij,"waar is mijn Ark?"
"Vergeef mij, Heer" smeekte Pikkie. "De dingen zijn wel wat veranderd tegen vroeger.
Ik had een speciale bouwvergunning nodig. En ik heb moeten discussiëren met de inspecteurs in verband met een
brandverzekering.
Mijn buren beweren dat ik de bouwlijn overschreden heb met mijn Ark en dat ik de maximum bouwhoogte niet gerespecteerd heb. Ook legden ze klacht neer wegens geluidsoverlast op de werf. We zijn uiteindelijk naar stedenbouw moeten gaan voor een beslissing.

Dan kwamen het ministerie van verkeer en de dienst bruggen en wegen.
Zij wilden een waarborg gestort hebben voor de mogelijke toekomstige kosten van de aanpassing van de infrastructuur als de Ark moest verplaatst worden naar de zee.
Ik beweerde dat de zee tot hier zou komen, maar daar geloofden ze geen snars van.

Aan hout geraken was een ander probleem. De groenen trekken van leer tegen het kappen van inlands hout, en dit om de gevlekte bosuil te beschermen. Ik probeerde de naturisten te overtuigen dat ik het hout juist nodig had om die uil te redden!
Geen gehoor!
Ik verzamelde de dieren. Maar dan werd ik aangeklaagd door Wouter Bos.
Balkenende beweerde dat ik wilde dieren gevangen hield tegen hun zin.
Ook argumenteerden ze dat de accommodatie te beperkt was en dat het wreed zou en onmenselijk was zoveel dieren te houden in zo'n kleine ruimte.

Het Ministerie van Leefmilieu besliste dat ik geen Ark mocht bouwen zonder dat ik een milieu-effectenrapport opmaakte over Uw voorspelde watervloed.

Ondertussen ben ik nog steeds bezig een klacht van het centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding van Uw dwarse pater Marijnessen op te lossen.
Volgens hem moet ik een bepaald aantal allochtonen inhuren om de Ark te bouwen.
Anderzijds willen de vakbonden dat ik enkel vakbondsleden met arkbouwervaring tewerkstel.

Om de zaken nog erger te maken heeft douane en accijnzen al mijn bezittingen en beleggingen aangeslagen. Zij beweren dat ik het land illegaal wil verlaten met meeneming van bedreigde diersoorten.

En toen men op de ministeries van volksgezondheid en landbouw hoorde van al die dieren, begonnen ze te kankeren over het 'mestaktieplan' (MAP) en vroegen of ik nog nooit gehoord had over het MAP en wat ik er zou aan doen.

En dan zwijg ik maar over de problemen met het ellebogenwerk van al die politici die, door hun dienstbetoon, allemaal iemand hadden die absoluut mee moet.

Dus Heer, vergeef mij, het zal me minstens 10 jaar kosten om de Ark te bouwen."
Plotseling stopte de regen, de hemel klaarde op en de zon begon te schijnen.
Een prachtige regenboog strekte zich uit aan de horizon.
Pikkie keek verwonderd op. "Heer, wil dit zeggen dat U de wereld niet zal vernietigen", vroeg hij.
"Neen", zij de Heer, "uw regering is daar blijkbaar al intensief aan bezig"!!!!!!!! Amen

Dat heeft de Heer dan heel goed gezien.:biggrin::biggrin::biggrin:

Ijzersterk!!!

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan