hispasat

L

lenard

hallo ik heb een vraag over een matrix reloaded module.
als ik deze in mijn bezit heb kan ik dan de d+ op de hispasat
ontvangen. groeten

Ja dat kan,, meeste ontvangers werken met de MR.

jack hoef je daar niets meer aan te doen ze zeggen dat je die module moet bewerken.groeten

Ligt eraan welke software erin staat,, als ik het goed heb moet je de 1.055 versie erin hebben want die kan de laatste wijzigingen aan van hispasat.

nog een vraagje jack.
kan ik daar de mastera prog ook voor gebruiken.
voor te laden dus. groeten

Volgens mij wel,, je moet gewoon een flash en externe eprom laden,, dus dat moet geen probleem zijn.

Trouwens voor die Mr 1.055 versie zijn er files voor fun6,, 5 maar ook voor fun4 hoor.

Alleen heb je een hoop kaarten nodig voor de fun4 files heb je 6 kaarten nodig,, dus gaat het lang duren voordat je die geporgd engeladen hebt.

Als je eens precies alles wilt nalezen hoe het nu allemaal moet kan ik je aanraden om eens bij satdudez onder deze threat te lezen,, gemaakt door Ahac.
Is een perfecte gebruiksaanwijzing.

CAMS > Matrix Reloaded > The Latest Complete MR GUIDE

jack hoezo een hoop kaarten.en lang duren voor op te laden.
kan je het mij even uit leggen. voor ik de mist in ga.
ik heb een humax 5400 gepacht. groeten

Simpel,, fun4 heeft maar weinig geheugen in de eprom dus kan er geen grote file op.

Fun6 heeft groter geheugen op de eprom dus dan heb je maar 2 kaarten nodig,, voor fun5 heb je 3 kaarten nodig.

Of alle kaarten 1 voor 1 opnieuw proggen.

Bedoel duurd natuurlijk geen uren,, maar gaat sneller met fun 6 dan met een fun4.

Wat je dus wel zeker moet weten is dat je programmer wel de grote fun 6 of 5 aan kan , want anders krijg je niet de hele file op je kaart.

Is dus eigenlijk een beetje het zelfde verhaal zoals je de jokercam altijd moest updaten.

bedankt jack voor de goeie uit leg.
ps nog een goed en mooi 2004. trouwens ieder een op dit fijne
board.

Jij ook nog de beste wensen voor 2004.
Als je nog wat wilt weten gewoon vragen hier of per PM of email.

nou dan vraag ik nog even.die uitleg is dat ook voor een magic
module 1.09 is dat het zelfde of is dat simpeler. groeten

als je van je magic een mr wilt maken heb je een cas interface nodig, daarna kun je um wel updaten met fun kaarten.

Deze update methode (funkaart) werkt NIET in humax ontvangers, de cam wil daarna niet initialiseren in de humax.

ff bijlezen jongens bij magictrance

Nou dat is dus moelijker denk ik,, eerst moet je dan een cas interface of hoe dat ook heet kopen en dan kan je daarmee je magic om proggen naar een Mr.

Weet niet of dat kan met alle magic modules trouwens.

Meer kan je hierover lezen hier:

http://www.ucassupport.nl/casinterface/Programmeren2.htm

houd er wel rekening mee dat de humax de MR na upgraden
meestal niet kan initialiseren, je moet hem dan in een andere
machine doen !!!!!
Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad met een humax 5400.

groetjes
oscar

Originally posted by jack
Ligt eraan welke software erin staat,, als ik het goed heb moet je de 1.055 versie erin hebben want die kan de laatste wijzigingen aan van hispasat.

Jack, ik heb je hele gesprek met lenard gelezen. Ik heb een humax 5400 en een MM1.04. Als ik die MM omzet naar een MR m.b.v. een cas interface en ik zet er dan de laatste software in (1.055 versie), gaat de His dan open. Ik vraag dat uitdrukkelijk omdat je zegt dat de 5400 de his niet open krijgt.
Of haal ik hier twee dingen door elkaar. Groetjes

Lubas

Ik heb nergens gezegd dat de 5400 dat niet aankan,, alleen zij iemand hier dat de 5400 blijft initialiseren en dat je hem eerst moet activeren of zoiets in een andere ontvanger.

Hebbie geen Titanium kaart,, daar zijn nu files voor die werken met magic en Cabo en Polsat.

Vandaag of morgen komt er een nieuwere file uit waar Digital+ het ook weer mee doet.

Ik heb geen titaniumkaart; bovendien moet ik dan een nieuwe programmer kopen ( heb nu de vp 20). Ik weet dus niet welke richting ik uitmoet gaan: via de titanuimkaart of de MM te veranderen in een MR. De hooby kost geld, maar je [robeert toch zo gunstig mogelijk te opereren.
Bovendien weet ik niet of ik met de MR de conaxkanalen openhoud. Ik moet nog veel lezen, en proberen te snappen.

Wie geeft mij raad?

Lubas

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan