Hoe haal ik de tuner in de dm800 even los

N

Nitroh

Goede morgen,

Na veel ellende met een kapotte voeding en wat verkeerde images loop ik er tegen aan dat ik geen SNR heb, terwijl ik dat met mijn 7025 wel zie. M.a.w. de schotel is goed uitgericht.

De tip die ik lees is dat ik ff de tuner moet losmaken en hierna weer vastzetten. het klinkt makkelijk, maar voor iemand met weinig verstand van deze hardware kun je makkelijk iets stoms doen. Dus, voordat ik impulsief (aldoende leert men) aan draaden ga trekken, wil ik vragen of iemand kan aangeven hoe dat werkt.

Thanx.

Betreft het een kloon of origineel?
Als het een origineel is, zit je misschien nog in je garantietijd en dan zeker niet losmaken die tuner.

Overigens geloven we bij een originele ontvanger niet zo snel dat het aan de tuner zou liggen, ook niet in die mate dat je die los zou moeten halen. Met name de tuners worden uitermate goed getest voordat ze de "fabriek" verlaten.

Je diagnose dat de schotel en lnb goed zijn lijkt niet verkeerd maar er kunnen nog zoveel andere dingen fout zijn, zoals de instelling van je tuner via het menu (diseqc instelling, satellietinstellingen, enz). Maar ook een niet goede kanalenlijst (lamedb en/of satellites.xml) en ga zo maar door.

Thanx, je antwoord is correct. De tuner gaf wel aan dat ie er was maar verder deed ie niets meer. Door er een andere tuner in te laten zetten, werkte alles weer.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan