Hoe kan je op 'n luie manier plaatjes binnenhalen?

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
5
Punten
18
Op 'n website staat op een van de vele pagina's (uiteraard vieze) hele kleine foto's.

Je kan er op klikken en dan krijg je 'n vergroot formaat op 'n nieuw scherm en dan kan je vervolgens eventueel het plaatje binnenhalen.

Maar het zijn er zo veel, één onderwerp heeft soms wel 100 pagina's en op elke pagina staan wel zo'n beetje 30 foto's.

Daar heb je dus een dagtaak aan om dat allemaal goed te kunnen bekijken.

Nu heb ik een proggie gevonden (Picture Ripper) die automatisch die foto's binnenhaalt; eenmaal in de computer kan je dan natuurlijk veel sneller doorheen bladeren om te kijken of er iets interessant tussen zit.

Alleen, klein probleempje, het proggie haalt slechts de kleine foto's binnen en daar schiet je dus niet veel mee op.

Mijn vraag dus, is er een proggie die wel de grote foto's automatisch binnenhaalt of ligt het soms aan de instellingen van Picture Ripper?

Voor de goede orde; het gaat niet om een betaal-site.

Ik weet de instellingen niet van Picture Ripper.

Wel zijn me een aantal programma's bekend om websites te downloaden, maar die downloaden dan ook de hele website, voor zover toegang mogelijk is.

Probleem daarbij is dat het niet alleen plaatjes zijn, dus voordat je het weet heb je een paar honderd mb binnen.

Het is de vraag op welke manier ze het gedaan hebben om de kleine plaatjes groter te krijgen. Doet de website software dat of staan ze ook nog ergens in groter formaat opgeslagen. Als dat laatste het geval is kun je veelal de directory waarin het opgeslagen is overhalen, maar meestal zijn deze afgeschermd zodat ze alleen lokaal te benaderen zijn (dus dat alleen de webserver zelf erbij kan).

Voor de browser firefox zijn er relatief veel plugins te vinden.

Een daarvan is downthemall! .

Das dus een tootlje dat zo ongeveer doet wat jij hier vraagt.

Hoe het werkt weet ik niet en dus ook niet of er wat aan in te stellen is.

Want hoewel ook mijn standaard browser firefox is, heb ik die plugin niet echt nodig en staat 'ie er dus ook niet in.

OK bedankt voor de reactie, Ik ga dan maar eens met Firefox pielen, kijken wat dat oplevert.

@BT IK heb werkelijk geen flauw idee, waar of hoe zie ik dat?

Je kunt dat als volgt proberen.

Je klikt op het plaatje, dan krijg je dus dat grotere plaatje te zien.

Klik daar met de rechtermuisknop op en dan op eigenschappen. Dan zie je daarin de link staan en kun je zien of dat een andere directory en/of andere filenaam is dan die van het kleine plaatje.

Als je al weet waar het vandaan komt, dan is het dus nagaan of je vanuit die webdirectory kunt downloaden.

Kun je geen eigenschappen tevoorschijn halen c.q. geen rechter muisknop wordt het vermoedelijk met flash of php tevoorschijn getoverd, dan is niet altijd te achterhalen op deze manier waar het vandaan komt.

Een vergroot plaatje heeft inderdaad een ander adres, maar als ik rechts klik op zo'n vergroot plaatje, krijg ik excact hetzelfde te zien als in de adresbalk van IE.

Maar daar staat helaas "php?" tussen vermeld.

Vanavond dan maar eens op jacht naar Firefox.

Oei, als het php is kan het zijn dat ze het via een php script vergroten, dan zou het kunnen dat het beschermd is.

Als je wilt kun je me evt. per pm de url eens sturen dan wil ik wel voor je kijken of ik er achter kan komen.

Nou ik heb Firefox met de desbetreffende plugin geïnstalleerd, maar daar lukt mij helaas ook niet mee.

Ik krijg .html bestandjes binnen, die kun je dan weer openen met IE of Firefox, maar dan zijn d'r helemaal geen plaatjes te zien.

Rechtsklikken helpt ook al niet. (afbeelding weergeven)

Jammer.

Nee klopt, hebben het onderzocht, blijken attachments te zijn, dat werkt anders en is op die manier niet te verkrijgen.

Ze zullen stuk voor stuk gedownload moeten worden.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan