Hoe kijken en opnemen in huis en separaat appartement?

A

atesch

Huidige situatie:

woonplaats Zuid-Spanje

Lokaal netwerk wifi aanwezig

Ontvangst Spaanse TV (TDT= digitenne) ok.

CD abo STB

2 ontvangplekken: huis en appartement

2 schotels 78 cm, op Astra 19, 1 voor huis, 1 voor app. Het appartement is maar een 6 - 10 weken per jaar bewoond.

huis: ontvanger Philips DSR2211

appartement: geen (oude 9500 FTA kapot gegaan)

gewenste situatie:

CD kijken op beide plekken en in huis ook opnemen.

Ik weet best wat van computers en kan dus wel het eea instellen, maar wil er geen dagelijkse hobby van maken, het moet gewoon na een keer instellen lekker werken.

Mogelijkheden:

1.

eenvoudige PVR(ready) erbij kopen en lokaal cardsharen (smartwi of clone+). Als er gasten in het appartement zijn, plaatsen we 1 ontvanger daar en kunnen we even niet kijken en opnemen (jammer dan).

of 2.

TWIN-PVR aanschaffen en via netwerk streamen naar appartement.

of 3.

2 stuks Linux boxen (waarvan 1 PVR-ready) en onderling cardsharen via netwerk.

Keuze wordt bepaald op basis van gebruiksgemak en gebruikszekerheid en uiteraard ook prijs.

Zijn er nog andere opties?

Zijn er ideeën voor en/of voorbeelden van invulling?

Wat werkt het beste?

Welk type en/of merk van apparatuur voldoet?

Alvast dank voor suggesties et.

U heeft van mij een email ontvangen.

Vriendelijke groet,

Wing39

Intern sharen mag besproken worden Wing39.;)

Welkom op Satellite Fun Atesch.

Ik wacht even af of je nog verdere informatie nodig hebt gezien Wing je al een email gestuurd heeft.

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor streamen aangezien dat instabieler kan zijn dan interne cardsharing, zeker als we het over HD kanalen gaan hebben.

Met eenvoudige pvr's is echter vaak niet te sharen, dus vermoedelijk zou de beste keuze de door jou genoemde optie 3 zijn.

Je kunt dan kiezen voor bijv. een VU+Duo twintuner of een DM500HD of VU+Solo als ontvanger die als server dient en voor opname's.

Voor de ontvanger die alleen maar hoeft te kijken is wellicht een goedkoper alternatief mogelijk, afhankelijk van de keuze. Als er naar HD gekeken moet kunnen worden zal het toch een HD ontvanger moeten worden. Maar evt. is dan een clone geschikt of anders zal er toch rekening gehouden moeten worden met een bedrag van rond de 330 a 350 euro.

Thnx BT mijn email had zo een beetje de zelfde strekking.

Dank voor deze 1e reacties.

Die Vu+duo zie ik eventueel wel zitten, maar voor het appartement zou ik graag onze huidige DSR2211 willen blijven gebruiken.

Zijn er ervaringen met smartwi en/of clone+? Als dat ook voor de nieuwst versie van de CD-card werkt, dan geef ik onze 2211 nog even een langer leven...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan