hoe krijg ik canal plus aan de gang

P

putherzeeuw

Hallo ik ben nieuw, heb net een dreambox 7020 S en heb inmiddels pli geinstalleerd en ben erin geslaagd cccam 2.1.4 te installeren (dank aan alle info in dit forum). Ik heb nog een oude groene kaart van Canal plus die ik in eht onderste slot heb gestoken (met de leesbare kant naar beneden. ......maar de nederlandse zenders krijd ik helaas niet wie kan me helpen

Hoi putherzeeuw, welkom op het Satellite FUN Board !

De groene kaart is een SECA2 kaart.

Wanneer je daarop een "gratis" abonnement hebt, kan het zijn dat die het nog doet.

Maar daarvoor moet je kaart wel vaker dan eenmaal per 2 maanden een signaal hebben ontvangen.

Hoogstwaarschijnlijk is dat bij jou niet het geval geweest.

Daarom is je kaart nu uitgeschakeld.

Wanneer je kaart gedurende 2 maanden geen signaaltje heeft gehad dat ie weer 1 of 2 maanden verder mag, dan gaat ie uit en pas weer aan nadat er een heractivatie heeft plaatsgevonden.

Die heractivatie moet je aanvragen.

Dat kun je doen via de site van canaldigitaal.nl.

Het is al heel lang geen canal plus meer overigens.

Voor de "echte" betaal zenders heb je niets meer aan deze kaart en moet je dubbel je knip trekken:

Je moet een nieuwe kaart (SECA 3) kopen.

Je moet activatie / aanmeld kosten betalen.

Je moet een maandelijks abonnement betalen.

Ik denk dat de groene kaart niet gaat werken, want canal + is al een poos geleden overgegaan op een nieuw coderingssysteem.

Mediaguard 3

Ik denk dat je een abonnement zult moeten afsluiten bij Canal Digitaal

Groetjes,

Wing

Welkom op Satellite Fun Putherzeeuw.

Bij deze wil ik je even als aanvulling nog aangeven dat beide heren gelijk hebben. De groene kaart kan wel nog werken, maar uitsluitend nog op de 3 publieke zenders.

Doet hij het niet, zul je dus even moeten heractiveren via internet.

Wil je meer, dus bijv. settopbox pakket of familiepakket of andere pakketten, dan zul je je in verbinding moeten zetten met Canal Digitaal voor een kaartwissel want dat gaat met die Seca 2 kaart niet meer lukken.

De 3 publieke zenders (Ned. 1, 2 en 3) lukt er wel nog mee.

Nou bij mij werkt de groene kaart nog prima, gewoon een basispakket

De klanten met een basispakket hebben als het goed is een seca 3 kaart je zult wel een set- top pakket hebben die krijgen binnenkort een aanbod om over te gaan op seca3.

Ik heb de kaart inderdaad een tijd niet meer gebruikt en het lukt ook niet. Ik heb hem geloof ik ongeveer 2 jaar geleden voor het laatst gebruikt. Zoals ik al zij ben ik nieuw met deze materie (heb wel voorheen met een digital world stf2000 gewerkt wat ook prima ging maar veel beperkter) maar ik begrijp dat veel mensen van deze board op 'een andere manier' dan gewoon de canal digitaal card met abonnement tv kijken??? Of ben ik hierin fout.

Laatst bewerkt:
Activeren helpt niet en volgens canaldigitaal is mijn kaart geactiveerd. Gewoon om zeker te zijn, maakt het nog uit in welk slot de kaart zit, en hij moet met de gouden vierkantje naar beneden.

Laatst bewerkt:
Het maakt niet uit in welk kaartslot, zelf heb ik hem normaal in het onderste slot. Verder is alleen een standarad CCcam emu -met- een CCcam config voldoende.

Welke firmware draai je? In sommige images (firmware) moet of kun je namelijk de CCcam config apart installeren.

De kaart met de gouden chip naar voren (dus van je af) en tevens met deze chip naar beneden gericht in de ontvanger stoppen inderdaad.

Mijn kaartje is nog ouder dan de groene maar heb nog steeds overal beeld.

Omdat we ook nog kabel hebben heb ik het goedkoopste abonement.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 02:06 uur ----------

Als je op de blauwe knop drukt krijg je een scherm met boven aan een regel common interface en met de pijltje toets maak je daar cccam ....... van.Druk dan op OK toets.

Nu is de cccam actief.

Nu MOET het kaartje werken.

Ik heb een andere kaart van canal plus gekregen en alles werkt prima. Ik heb overigens de satelieten gescanned, maar ik moet toch ook op ee nandere wijze de lijsten binnen kunnen halen en favorieten aanmaken?? Hebben jullie een hint.

Laatst bewerkt:
A.u.b. gewoon de antwoord knop of snel antwoord vak gebruiken, niet de quote knop.:)

Ja er is ook een andere wijze om zenderlijsten binnen te halen. Een optie is bijvoorbeeld via de addons van je firmware een zenderlijst installeren.

Dan kun je deze middels bijv. DreamboxEdit ophalen, dan je favorietenlijst zelf maken en zenders sorteren en daarna de lijst weer terug in je Dreambox plaatsen.

Deze week heb ik een zenderlijst van The Matrix in onze downloadsectie gezet, deze blijkt ook in goede aarde te vallen bij de nodige hobbyisten.

Een ander alternatief is DreamSet. Dat is een editor zoals DreamboxEdit alleen anders. Met deze iets ingewikkelder editor kun je bijvoorbeeld een lijst van internet downloaden van King of Sat waarbij je dus alles up2date hebt.

Alleen heb je er dan zelf wat werk aan om alles een beetje naar eigen wens in te delen, maar dat is met DreamboxEdit ook.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan