Hoe krijg ik dit draadloos

A

ant27

Hai,

Ik heb een vraagje.

Op mijn werk hebben we het volgende staan:

- Server
- Terminal Server
- 4 werkstations
- 2 adsl verbindingen
- 2 printers aan werkplek
- 1 netwerk printer
- 1 kvm switch

en 2 thuis werkers.

Ik ben bezig het kantoor opnieuw in te richten (nieuwe vloer en alles op een andere plek).

Ik kom een hoop kabels tegen om alles draaiend te houden, ik ben nu van plan het systeem draadloos te maken. Heeft iemand een idee om dat op de juiste wijze te doen.

Ik heb een tekening gemaakt van de huidige situatie.

Graag advies over de hardware en hoe het opgezet moet worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel, oja de kosten zijn ook wel belangrijk.

Groeten Ant

2 adsl verbinding is bedoeld voor meer voor internet denk ik.

Maar ja als je echter wil draadloos wil maken zal je toch kosten moet maken aan die 4 werkstations voor draadloos temaken (netwerkkaart).

Je zal dan een accespoint moeten aanschaffen omdat tekunnen.

Je kan je accespoint zodanig confrigureren dat die ip adres uitgeeft van je server (DHCP).
Dat accespoint meer voor zorgt dat je de verbinding op stand brengt.

Dit is een een van de snelle oplossing voor je.
Maar echter zijn er ook een ander oplossing voor maar dan zal je toch wat meer kosten moeten maken.
Ik zal tuurlijk effe niet weten hoe het met je budget zit.

ALs je alles laat zoals het is en de netwerkkabel voor de printer behoudt (netwerkprinter) en de rest aansluit zoals het is en de accespoint confrigureerd dan ben je klaar.

Groetjes,
Deliyurek007

Originally posted by deliyurek007
2 adsl verbinding is bedoeld voor meer voor internet denk ik.

Maar ja als je echter wil draadloos wil maken zal je toch kosten moet maken aan die 4 werkstations voor draadloos temaken (netwerkkaart).

Je zal dan een accespoint moeten aanschaffen omdat tekunnen.

Je kan je accespoint zodanig confrigureren dat die ip adres uitgeeft van je server (DHCP).