Hoe krijg ik dit draadloos

A

ant27

Hai,

Ik heb een vraagje.

Op mijn werk hebben we het volgende staan:

- Server
- Terminal Server
- 4 werkstations
- 2 adsl verbindingen
- 2 printers aan werkplek
- 1 netwerk printer
- 1 kvm switch

en 2 thuis werkers.

Ik ben bezig het kantoor opnieuw in te richten (nieuwe vloer en alles op een andere plek).

Ik kom een hoop kabels tegen om alles draaiend te houden, ik ben nu van plan het systeem draadloos te maken. Heeft iemand een idee om dat op de juiste wijze te doen.

Ik heb een tekening gemaakt van de huidige situatie.

Graag advies over de hardware en hoe het opgezet moet worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel, oja de kosten zijn ook wel belangrijk.

Groeten Ant

2 adsl verbinding is bedoeld voor meer voor internet denk ik.

Maar ja als je echter wil draadloos wil maken zal je toch kosten moet maken aan die 4 werkstations voor draadloos temaken (netwerkkaart).

Je zal dan een accespoint moeten aanschaffen omdat tekunnen.

Je kan je accespoint zodanig confrigureren dat die ip adres uitgeeft van je server (DHCP).
Dat accespoint meer voor zorgt dat je de verbinding op stand brengt.

Dit is een een van de snelle oplossing voor je.
Maar echter zijn er ook een ander oplossing voor maar dan zal je toch wat meer kosten moeten maken.
Ik zal tuurlijk effe niet weten hoe het met je budget zit.

ALs je alles laat zoals het is en de netwerkkabel voor de printer behoudt (netwerkprinter) en de rest aansluit zoals het is en de accespoint confrigureerd dan ben je klaar.

Groetjes,
Deliyurek007

Originally posted by deliyurek007
2 adsl verbinding is bedoeld voor meer voor internet denk ik.

Maar ja als je echter wil draadloos wil maken zal je toch kosten moet maken aan die 4 werkstations voor draadloos temaken (netwerkkaart).

Je zal dan een accespoint moeten aanschaffen omdat tekunnen.

Je kan je accespoint zodanig confrigureren dat die ip adres uitgeeft van je server (DHCP).
Dat accespoint meer voor zorgt dat je de verbinding op stand brengt.

Dit is een een van de snelle oplossing voor je.
Maar echter zijn er ook een ander oplossing voor maar dan zal je toch wat meer kosten moeten maken.
Ik zal tuurlijk effe niet weten hoe het met je budget zit.

ALs je alles laat zoals het is en de netwerkkabel voor de printer behoudt (netwerkprinter) en de rest aansluit zoals het is en de accespoint confrigureerd dan ben je klaar.

Groetjes,
Deliyurek007

Bedankt voor jou reactie,

Kijk er mogen wel kosten gemaakt worden, het is zakelijk en wat moet dat moet het moet alleen niet de spui gaten uitlopen.

1 heb 2 adsl lijnen, 1 voor internet en 1 voor een VPN verbinding via de terminal server.

Zoals ik het nu begrijp is het een kwestie van 4 netwerk kaarten aanschaffen (draadloos) en een accespoint en dan moet ie het doen.

Mijn internet loopt via een werkplek met een router, deze moet ook draadloos worden kan je dan gewoon weer een netwerk kaart aanschafen en een wireless router ???

Ik heb een tekeningvan de huidige situatie maar die kan ik niet toevoegen als bijlage.

Groeten Ant

Ant nu zeg je dat je internet aansluiting heeft lopen via een router die gekoppeld is aan een werkplek.

Dat werkplek die zo juist verbonden is met internet is die ook wel verbonden met de netwerk intern met de andere werkstations en de server.

En met de andere ADSL lijn waar is die verbonden ook een werkstation of ergens anders kanje de plaatje zo veel mogelijk duidelijk maken wat nu met elkaar verbonden is intern:

Zoals de 4 werkstations in een LAN omgeving ja of nee.
Dat 1 ene werkstation is die alleen verbonden op het internet en wat is daar meer aan gekoppeld.

Hoe heb je de VPN lopen via ook een router of iets met anders en is die ook gekoppled aan die router.

De server waar is die verbonden is die verbonden met die andere 4 werkstations en de printer.

Even wat meer informatie Ant.
zodat ik de juiste schets kan geven wat de beste is.

Groetjes,
deliyurek007

Oke daar gaan we dan.

Ik heb 1 server Win NT

daar hangt een switch aan

Aan die switch hangt het volgende

Terminal Server (win 2000)
PC1 (win 95)
PC2 ( win 95)
PC3 (win 95)
PC4 (win XP)
Netwerk printer

Aan de terminal server hangt:

Adsl Router (Siscon)
Netscreen remote (voor VPN)
via internet 2 gebruikers

Verder heb ik een KVM Switch door hangt het volgende aan

Server
Terminal Server
PC1

Aan PC 4 hangt het volgende

Printer
ADSL Router (Sweex)

Aan de ADSL router van PC4 hangen:

PC1
PC2
PC3

Aan PC 3 hangt 1 printer

Ik hoop dat dit een beter beeld schept

Alvast bedankt voor het mee denken

Groeten ant 27

Het volgende:

Het terminal gedeelte kan je gewoon laten staan zoals het is.

Voor PC1 t/m PC4 zal je dan een draaloze netwerkaart moeten aanschaffen LET OP !! niet alle draardloze netwerkkaarten werken onder Win95.(wel met Win98 en de rest )

En je hebt een accespoint nodig die zo juist de verbinding kan leggen tussen de PC1 t/m PC4 (draadloos). en die juist weer verbonden is met de Server.
Want server zorgt ervoor voor het uitgeven van een IP adres.

De adsl verbinding nog vrij is kan je ook op de server zetten en een lokale proxy draaien op je server en dat die verzorgt dat je ook op alle 4 of gewoon de ene pc kan internetten.

En de printer confrigureren op de server en sharen zodat ook alle 4 pc het kan gebruiken.Dat kan ook met alle andere 4 printers.

Zoals je het merk kan je bijna alles laten lopen via een server.

Maar echter heb je daarvoor de juiste componenten nodig die het kan verzorgen dat je draaloos kan internetten en printen en bij de data's bij kan.

Je hebt in werkelijkheid 4 netwerkkaarten nodig (draadloos) en een accespoint.
En als ik jou was zal ik de accespoint beveiligen met de mac adres of met de 128bits key.

Voor vragen en opmekringen hoor ik het graag.

Groetjes,
Deliyurek007

Hai,

Bedankt voor je antwoord.

Nog 1 vraagje, hoe werkt dat met een MAC adres 3n een 128 key ??

Ik heb er wel eerder van gehoord maar kan het niet plaatsen.

Alvast bedankt

Groeten ant

Heel even simpel uitgelegd:

Mac adres is een een uniek nummer die uit fabriek geplaatst is.

Als je de mac adres van je kaart wil weten kan je dat opvragen met de ipconfig /all onder dos.

en een 128key oftewel 64key /256 key:
Wat ik daarmee bedoel is beveiliging met een encryption.
zowel als het ASCII en HEX.

Waarvan je zelf aan kan geven wat voor key die moet gaan gebruiken uit 64 is dat 5 ASCI en 10 HEX
voor 128 is dat 13 ASCI en ?? weet effe niet dacht 20

ALs je wireless dus draadloos zo aanzet en niet beveiligd kan je gezien worden door een ander als die ook wirels aan het gebruiken is en hij klik daarop en hij is zonder beveiliging binnen.
Je kanje ooj de SIDD hidden zetten dat je niet gezien kan worden.EN met de mac adres is dus 2 beveiliging hij moet zo al zo bekend zijn als mac adres en de key zo niet kan hij het bekijken.

Dit is heel simpel uitgelegd ANt27 als je vragen hebt hoor ik dat wel van je.

groetjes,
deliyurek007

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan