Hoe los ik dit op

L

LeJaWe

Op een harde schijf staat een directory met de naam f3b3cbf55 met daarin een subdirectory met de naam sp2. Dit komt nog 3 keer voor op de harde schijf met het verschil dat de hoofdir. een andere naam heeft. (de subdir heet dus telkens sp2). Op de schijf is XP PRO ge?nstalleerd. Bestandssysteem is NTFS. Het probleem: Ik kom niet in de subdir. SP2. Geeft foutmeldingen: 'Toegang geweigerd'. Ook via DOS kom ik er niet in. Ik heb geprobeerd om met attrib de atributen aan te passen, lukt niet.

Wie weet wat voor dir's dit zijn en hoe ik deze kan verwijderen?

Alvast b.v.d. LeJaWe

Ik denk dat het automatische updates zijn (SP2= is volgens mij Service Package 2)..

Misschien opstarten in de veilige modus (F5)..en kijken of je hem dan kan verwijderen..

Ja het betreft hier inderdaad windowsupdate bestanden.
Nee niet Service Pack 2 want dat is voor XP nog niet uit. Ze hebben wel die benaming omdat een aantal van die fixes wel al bestemd zijn om ook in SP2 uitgebracht te worden. Dit gezien het feit dat SP 1 al geweest is, en alles tussen SP1 en SP2 in SP2 zal worden ondergebracht.

Als het niet lukt middels veilige modus zul je met de user beleids en rechtenpolicy moeten gaan spelen, maar daar zou ik vanaf biljven als je er geen kaas van gegeten hebt.

Bedankt voor de reacties. Helaas is het niet gelukt. En in plaats van nog 1 of 2 dagen dingen uit te proberen, was het sneller om de HD te formatteren en opnieuw de software te installeren. Vroeger gebruikte ik meestal Norton om fysiek bytes te kunnen aanpassen op schijven. Is er tegenwoordig een programma(tje) waarmee je dit ook kunt doen voor bijv. het NTFS-systeem ?

Volgens mij met Norton Systemworks, maar zeker weten doe ik dat niet.
Denk er aan dat Windows ook instabiel kan worden als je aan een NTFS systeem gaat prutsen.
Waarom wil je die dirs perse kwijt?

Anyway, ik ga er van uit dat je als administrator ingelogt zit.
Zoniet, zou ik dat wel doen.
Er zijn wel gebruikersaccounts met admin rechten, maar onder het Administrator account zelf kun je soms bepaalde dingen toch nog wel die je met een account met adminrechten niet kan.

Dat kun je alvast proberen.
Lukt dat niet, ga dan naar user policy en ken systeemrechten toen aan de Administrator, dan zou het wel moeten kunnen lukken.
Ik zou wel dringend adviseren om na verwijdering die systeemrechten weer uit het administrator account te verwijderen.

In je adminstrator account in xp gaat het op de volgende wijze:

Eenmalig!!!
Open windows verkenner;
In de map extra naar mapopties;
In mapopties naar weergave;
Bij ?eenvoudig delen van bestanden gebruiken? Vinkje weghalen;
Toepassen en OK;

Per Directory!!!!
In verkenner op de directory gaan staan;
Rechter muisklik;
In het menu naar eigenschappen [onderste optie]
Tab beveiliging;
In namen van groepen of gebruikers op de knop ?toevoegen? klikken?
In de objectnaam je inlognaam invullen;
Namen controleren;
Op OK drukken;
Machtigingen op volledig beheer aanvinken; [alle vinkjes gaan aan]
Bij geavanceerd beide vinkjes aanvinken [machtigingen naar boven en onder doorgeven;
Toepassen en OK
Nogmaals Toepassen en OK;

In verkenner op de directory gaan staan en de zooi wissen.

Dit werkt en is eigenlijk de "veiligste" methode

Is sneller dan formateren.

Groeten Van Maison

Bedankt allen voor de reacties.

Mocht ik weer zo iets tegenkomen dan zal ik het zeker uitproberen.

Gr. LeJaWe

Ok,

Als het echt niet meer lukt is in de brand steken ook een optie

:)

Groet van Maison

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan