Hoe mijn zaklamp met bewegingsensor "super smart"werd.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
796
Punten
113
Leeftijd
74
Op de overloop heb ik een zaklamp met een bewegingsensor.
Dit is nodig als de ouwe snachts moet pissen en niet ipv de badkamer van de trap aflazer.
Werkt prima , slaapkamer deur open "floep" de ledlamp gaat aan, op zich smart genoeg.

Nu heb ik op de kast onder deze lamp een asus aimesh router geplaatst om boven een beter wifi te krijgen.
Ook dit werkt perfect heb nu beneden en boven nagenoeg optimale Wi-Fi 5GHz band
Maarrrrrr zodra het donker genoeg is gaat nu de led zaklamp automatisch aan en ook weer uit en dan weer aan
uit-aan-uit-aan-uit totdat het licht genoeg wordt.
Dat is wel veel te smart. Om dit op te lossen moet ik de router bijna 1,5meter verderop zetten.

Dat is wat anders dan apparaten die het Wi-Fi signaal om zeep helpen. ?

Whahahahaha komisch dat zo'n router zo'n lamp laat floepen. :biggrin:

Een ijzeren plaat tussen router en zaklamp lamp en ze kunnen  weer naast elkaar staan , einde gefloep. 

... En einde verbeterd WiFi op de sectie van die verdieping die in de schaduw van je stalen plaat zit, plus door reflecties mogelijk meer neveneffecten.

Niks daarvan kwestie van de plaat lager zetten dan de antennes.
Heb niks ingeboet aan snelheid tijdens de speedtest. Het is ook geen plaat van 10m2 maar een plaat ter grootte van de zaklamp. 20cm x 8cm vlak naast de lamp en router op 20cm daarvan
Gaat prima zo.

Op iphone dn/up  op 4meter 533Mbps/475Mbps lekker vlot toch??

Goed dat het werkt dankzij jouw "inventiviteit". Lekker goedkoop ;) Er waren ook tal van andere opties, maar dat kost weer geld. Een van die mogelijkheden is philips hue. Werkt hier perfect en geeft voor heel ons huis en tuin meer mogelijklheden

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan