hoe snel is jouw PC opgestart??

T

the matrix

Mijn PC is na precies 45 seconden opstarten gebruikskaar is dit snel of ........

Systeem

AMD64 Athlon (939) 3 Ghz
Asus A8V de luxe MB met Via Chipset
1 Gb DDR Ram

Tijdens opstarten worden de volgende prog geinstalleerd (wijzigen kan in START -->Uitvoeren -->MSCONFIG intypen <ok> opstarten )

KAV (kaspersky Virusscanner)
Asus PRob ( houdt de fysieke toestand van processor en fannen in de gaten)
ATIPTAXX (videokaart utility)
AHQinit (Soundblaster)
AHQTB (Soundblaster)
Nuria ( een porogje die ieder uur mijn upload en download checked en in een grafiek kan presenteren)

45 seconden van push power tot startklaar

Zal eens kijken, moet eerst password
eraf halen.

Denk sec of 30.

Is dat behoorlijk vlot, hier duurt het zo'n minuut of twee, moet het eens timen ;)

Wat er opstart: Windows XPsp2 Home, NAV, Msnmessneger, en nog wat andere kleine progjes ...

Het systeem: AMD Duron 1ghz met 512 ramgeheugen...( al een oudje dus, maar nog dik tevreden ;) )

Ik durf hem niet uit te zetten.........
Ik ben net blij dat ik hem aan de gang heb:biggrin::biggrin:

Nou, een 939 type! Je bent wel goed up to date moet ik zeggen!
En een Athlon 64! Die moet behoorlijk snel zijn. Bevalt die goed!
Een asus mb zou ik ook voor kiezen.
Die opstarttijd lijkt me eveneens zeer snel. Maar wat wat erna gebeurt is doorgaans belangrijker.
Grtz.

Mijn computer start in 17 sec op p4 2.5 mhz en 1 gig mem nou is dat snel of niet

gr

Start op in 50 seconden dat is echter incl het opstarten van goback kost al gauw 10 seconden.
amd 64 3400+ en 1 gig mem.
Grt. Jacob

Nope. Een keer per half jaar een nieuwe kernel vind ik goed genoeg. Ik heb alle plezier en voordelen van de 2.6 kernel al. Dus alleen als er bugs zijn ontdekt waar ik nadeel van zou kunnen ondervinden.

En een nieuwe kernel zet ik dan alleen klaar. En dan wacht ik tot er een keer een stroomstoring komt. Die frequentie loopt redelijk synchroon. :)

Originally posted by Kerstkonijn
bzzzztt... onnodige quote weggehaald

Helaas deel ik deze mening...

(is het wel helaas???)

(eerlijkheids halve moet ik zeggen dat toen ik glibc wilde updaten op een running machine, dat het toen een kleinbeetje foutging (ja, ik ben denk ik wel dan een echte, zoals BT dat zou zeggen) :

Code:
uptime
 12:33pm  levend  11:54,  3 users,  belastingsgemiddelde: 0,99, 1,27, 1,49

Een keer per half jaar een nieuwe kernel vind ik goed genoeg
Je deelt deze mening?

Prachtig, dan kan ik KK dus zeggen dat ie gelogen heeft want eerst vertelde hij dat hij nooit bootte.
Het komt er nu dus op neer dat het 2x per jaar boot. Indien jij dat ook doet word er dus toch geboot.:biggrin:
Beiden schuldig verklaart aan booten! :cool:

However, ik dacht dat jullie beiden inderdaad echten waren, maar wat zie ik nu? Je draait op je eigen linux Dreambox een beginners-image (hydra), wat is dat nu? :biggrin::lol:

P.s. Ik heb hier 0x per jaar een stroomstoring, blijf ik toch liever hier in Limburg wonen.:)

Even kijken, waar zal ik beginnen:
Windows 2000 was algemeen bekend dat hij na 48 dagen "volliep" en dus moest je booten (kan een dag meer of minder zijn)
Mijn versie, die ik tot 2 jaar terug draaide liet ik ong 3 maanden in de lucht... Meestal was het daarna zo een verschrikking dat een nieuwe image neerpleppen minimaal afdoende was voor weer 3 maanden "lol".

Het "niet booten" van een werkstation is uiteraard onzin. Dat het niet nodig is, echter niet!
Zoals ik al aangaf, Ik heb Glibc weggegooid met de bedoeling om er een nieuwe versie in te zetten. Ik ben er enigzins op brute wijze achtergekomen dat dat niet kan. En dus een nieuwe install... (wat automatisch betekend dat je moet booten).

Ik draai zonder verdere problemen al meer dan 360 dagen (helaas van die grap van van de week) op kernel 2.4 (ja, die rotte) zonder 1 keer plat te gaan. Inc het in / de-staleren van diverse software. Dat is een teken van absolute stabiliteit! Dat hoef ik jouw niet uit te leggen, BT. Ik geef alleen maar heel sterk aan (net als KK overigens) dat Linux meer dan 100% beter is dan windhoos. Beter (ja, ik weet het, heel gevaarlijk om dat tegen jouw te zeggen) omdat het stabieler, veiliger en minder virus gevoeliger is.
Exploits waar jij over hebt, betreffen zoals je zelf al zei, webservers, grote jongens. Jij hebt het over een hele belangrijke exploit, een zeer gevaarlijke die al ow zo lang open lag.....
Nou, dat ow zo lang zal bij elkaar misschien een paar maanden zijn (als het dat al was / is) voordat de oplossing BEKEND werd. (heel wat anders dan het daadwerkelijk gebruiken als systeem beheerder ;))
Dat zijn toch dingen waar een gemiddelde thuisgebruiker niet mee werkt (apache etc???)

Nee, Beter, Linux als OS is precies zoals KK al netjes omschreef:
Een klein huisje op een fundering van een flatgebouw! ;)

Btw, over het stroomstoring gebeuren:
De reden waarom ik "maar" 360 dagen in de lucht was, was omdat voor die periode ik 3 keer in 1 maand een stroomstoring heb gehad.... (anders was het dus langer!)

Nu ff op je andere opmerking:
Hydra, beginners-image???
Kgeloof niet dat ik je snap. Ik draai SuSe Linux... Is dat ook een beginners distro dan?
Dat meot dan wel... Maar... Jij snapt RedHat niet, Dat is dan ook een Beginners distro... Kan dus niet geheel me vinden in deze opmerking.

Ow, voordat ik het vergeet:

Ik heb wel eens de CVS gepost (het adres voor de CVS tenminste)...

(think, before you oordeelt!)

Word een beetje afgedwaald hier geloof ik hoor :)

Dus om maar weer on topic te worden.

Doe er hier ongeveer 90 seconden over om pc te laten opstarten,, das wel inclusief de verschillende proggies zoals zonealarm en MSN.

Windows XP home met SP1,, nee ik moet die updated niet :)

Jaja, het energiebedrijf boot voor mij... en ze bellen me nooit van te voren op om dan met een stopwatch naast de peesee te gaan zitten. :gaap:

Bijde pc systemen die ik momenteel gebruik
Systeem 1 : P4 2.8 533mhz bus met 1gb geheugen pc2700 in 45 sec. sp2
2e besturings systeem Linux duurd wat langer 1,5 minuut als ik geluk heb.

Systeem 2 : waar de audio stream op staat Celleron D 2.6 256Mb pc 2700
1 minuut sp1

Laptop p4 2.6 533mhz bus 512mb pc2700 geheugen in 45 sec windows met sp2

Laptop 2 128mb met wintendo 2000 met sp4 2,5 minuut

45 sec.

Systeem:
AMD athlon 64 3200+
Soltek K8AV2-RL - K8-T800 - 800Mhz mainboard
1 gig DDR ram

bij het opstarten: McAfee, CloneCD tray, Supercleaner, TCactive, TCMonitor, Quiktime, Microsoft antispyware, Window Washer, Avafind en winamp agent.

Wat is er nu enteressant aan de boottime? Dat is toch tijd dat je niet gebruik maakt van de computer??? De performance van een computer in werking is toch waar het om gaat? Nog ff en er komen vragen over de shurdowntime van de pc, of de opwarmtijd van de hetelucht oven.

Nog iemand 'leuke' non-issues voor een 'interessant' draadje? :stupid:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan