- Waarderingsscore
- 1.288
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Deze kan ik zo vlug niet bedenken.
Maar als Postfix beter is dan Sendmail dan moeten de linux kenners dit hier toch weten.
Er word veel gebruik gemaakt van Sendmail om vanuit bijv. een forum of scripts een mailtje te versturen.
Hiervoor word vaak het "sendmail -t" commando gebruikt.
Zie onderstaand voorbeeld, dat is een stukje van een script welk zorgt voor het updaten van de nameserver:
Het lijkt me nu dat ik dit regeltje in postfix moet veranderen, maar kan dat zomaar? En word het dan alleen "postfix" of moet het ook "postfix -t" zijn of moet er iets anders gebeuren?
Maar als Postfix beter is dan Sendmail dan moeten de linux kenners dit hier toch weten.
Er word veel gebruik gemaakt van Sendmail om vanuit bijv. een forum of scripts een mailtje te versturen.
Hiervoor word vaak het "sendmail -t" commando gebruikt.
Zie onderstaand voorbeeld, dat is een stukje van een script welk zorgt voor het updaten van de nameserver:
Postfix en Sendmail draaien niet naast elkaar dus logischerwijs krijg ik nu hierop een foutmelding dat sendmail niet bestaat in /usr/lib.chown root.root root.hints.new
chmod 444 root.hints.new
rm -f root.hints.old errors
mv root.hints root.hints.old
mv root.hints.new root.hints
/etc/rc.d/init.d/named restart
echo
echo "The nameserver has been restarted to ensure that the update is complete."
echo "The previous root.hints file is now called
/var/named/root.hints.old."
) 2>&1 | /usr/lib/sendmail -t
exit 0
Het lijkt me nu dat ik dit regeltje in postfix moet veranderen, maar kan dat zomaar? En word het dan alleen "postfix" of moet het ook "postfix -t" zijn of moet er iets anders gebeuren?