Hoe voorkom ik storingen bij dig. ontvangst

G

gvugts

Ik heb zeer onregelmatige storingen (wegvallen van signaal) om gek van te worden.
Ik weet zelf niet waar ik het moet zoeken. De ontvangststerkte als basis is ruim voldoende. Ik heb dan ook normaal gesproken erg goed beeld.

Ik bezit een philips receiver en Danal Digitaal abonnement.

Ligt het nu aan de receiver, de coaxkabel of de kop of aan Canal Digital?

Wie kan mij verder helpen. Graag een berichtje.

BvD

in de receiver zit indicator voor signaalsterkte.
wat wordt hier aangegeven?

wat voor schotel heb je? 80cm?
met 60 cm heb je bij slecht weer vaker kans dat het signaal wegvalt.
met 80 cm krijg je meer signaal en dan heb je daar minder last van.

misschien de schotel tikje bijregelen.

Waarschijnlijk ligt het toch aan het uitrichten van de schotel.

De Philips en CanalDigitaal kun je uit sluiten dan zou iedereen met een CDS abo storing hebben.

Wel kan een dect telefoon de ontvangst storen als de kabels niet goed afgeschermt zijn, dus als je storing krijg en je hebt een dect telefoon trek daar de stekker eens uit, is dat de dader die op een andere plaats zetten.

Er bestaat coax waarbij je een 3-voudige afscherming hebt, te weten
van binnen naar buiten:

Kern
Dielectrum [een door vocht ondoordringbaar teflon hulsje om de kern]
Isolator
afscherming 1 [naadloos gevlochten koperen afscherming welke tevens als 1 van de geleiders werkt]
Folie [kunststof met metaal coating]
Afscherming 2 [naadloos geweven afscherming van koper]

Als je deze kabel op de juiste manier aansluit [beide afschermingen onvouwen en fconector goed aandraaien en de isolator tegen de achterzijde van de connector aan laten "drukke'" en daabij de folie niet mee vouwt [verwijderen dus] dan ligt het in elk geval niet aan de kabel
Zorg daar bij ook voor een goede waterdichte verbinding en dan kan het niet anders dan goedgaan.

Ik verwacht dan dat je probleem is verholpen.

Normale coax schermt meenstal wel voldoende, het signaal van dect/videotrans/draadloze modems. met opgekrikt signaal. en buiten antennes. slaat meenstal in op tuner in ontvanger zelf.

Iedereen heeft wel eens die vervelende geluid gehoord op autoradio of andere slecht afgeschermde tuner dozen.

Zelfs kan het het van buitenaf komen via lnb in een zeer dicht bevolkt gebied.

Het wordt steeds erger omdat de 2,4ghz frequentie steeds meer wordt gebruikt.voor allerlij apparaten.

grtz/sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan