freggel1;167790 zei:
Ik ga zodra mijn andere pc ,die ik normaal gebruik, gemaakt is toch eens kijken hoe het zit met het tegenhouden van ongewenste emails, want ik meen mij te herinneren dat ik in het begin dat ik deze pc had een programma had wat ongewenste mails als deze tegen hield..
volgens mij oet er in avast oid ook wel iets in te stellen zijn.
Voor zover ik meen te weten zit dat er niet in, in avast!.
Maar ik heb daar in avast! ook niet naar gezocht.
Zojuist nog ff snel gekeken in de sectie "internet post" en kon het daar niet vinden.
Ik zie dat je tot nog toe alleen op afzenders hebt gecontroleerd (dat wil zeggen ik heb niet gezien dat je andere methoden hebt gebruikt).
Maar je kan ook op de kop en/of inhoud (laten) controleren, en daarbij zelfs op zogenaamde typef0uten letten.
Dat soort trucs, cijfers gebruiken in p1aats van letters, word vaak gebruikt als poging om niet herkend te worden door programma's die op bepaalde woorden vaststellen of een bericht spam is of niet.
Zoals diverse mensen al hebben aangegeven, zijn er ook goede databases die (automatisch) geraadpleegd kunnen worden wanneer het om spamberichten herkennen gaat.
Als je dus geen spamfilter kan of wil installeren bij je provider, kun je zelf een mailservertje op je pc zetten.
Dan hoef je niet per s? zelf de mail het internet op te slingeren, maar je kan dat ook gewoon zoals je gewend bent bij je provider doen.
Daar kun je dan weer allerlei filters op los laten.
Je email programma laat je dan niet meer met de provider verbinden, maar lokaal (met 127.0.0.1 (localhost) of gewoon het eigen IP nummer van je pc).
Je kan de als spam geidentificeerde mails dan op een andere account laten afleveren (net zoals met de filter bij je provider), zodat je die af en toe eens kan bekijken om te zien of er geen gewenste mailtjes in de filter blijven steken.
Zoals je kan zien speel ik ook op deze manier met een (mail)servertje en het leuke daaraan is natuurlijk dat het erg leerzaam is.
Want je krijgt dan vanzelf een en ander door als je dat interessant vind om te zien.