hoeveel graden moet de schotel altijd staan?

F

format c:

ik bedoel, je kunt een schotel naar voor en naar achter kantelen.
bij mij is dat van 20 graden naar 60 graden.
wat is de juiste positie?
hij staat nu op 25 graden maar het signaal is noppes.

op hoeveel graden staat die altijd goed?
ppfff,en ik had net zo n goed beeld op de eutelsat w3.
ik had hem gemarkeerd met een stift maar ,het lukt niet meer op signaal te krijgen.
het kan ook aan de satkabel liggen.
maar ik vraag het toch nog eventjes voor de zekerheid.

dat is de elevation naar mijn mening.
Hoeveel graden, ja dat heeft te maken waar je woond.

ik denk tussen de 25 en 30 graden, ik woon in Eindhoven en heb hem op 27 graden staan.

Bert

@Avensis, ik heb hier twee draaibare hangen maar met 22? geen beeld hoor, beiden hangen op ? 30? en daarmee heb ik een goed signaal hier

zo te lezen is dat voor iedereen verschillend?

of????

ik heb ook een draaibare.

ik zal eens kijken welke nu de beste is.

net effe 100% uitgericht op de eutelsat w3.
en bij mij moet de schotel dus staan op 25 graden .
en de latitude van mijn rotor op 51 graden

toch bedankt voor jullie hulp.

Dan heb je ook nog verschillende typen scotels,bv de frontier ,das helemaal lachen.
Die buigt naar voren :biggrin:

En das ook effe testen,hoeveel.

Derk

P.s ze zitten bij mij boven elkaar en dat is heel maf om te zien.

Heb Schotel Met Motor 130 Cm
Kan Nu Allen Astra 1 En 2
Hot Bird Krijgen
Is Er Een Begin Punt Waar Ik Moet Beginnen
Schotel Alle Kanten Al Op Gedaan Alles Zwart
Gr Uit Enschede

de motor op de 0 positie zetten,
en dan alles inclusief schotel met rotor draaien naar de sirius sat.
dus handmatig aan de paal draaien waar die rotor en schotel aan vast zit.
tot dat je beeld hebt op de sirius sat.
kijk voor frequenties in de sat boekjes of op internet.
as je vragen hebt ,stuur me maar een pm.
suc6

op s4a handleiding : http://www.s4a.com/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=123&catId=17

staat dit stukje :

Kijk in de gebruiksaanwijzing van uw ontvanger en kies als motor type USALS mode (ook wel GotoXX genoemd). Kies een satelliet zo dicht mogelijk bij het zuiden als u op het noordelijk halfrond woont of een satelliet dicht bij het noorden als u op het zuidelijk halfrond woont. Vul in de lege ruimtes de breedtegraad en lengtegraad in die door het programma geleverd zijn. Als de juiste waardes zijn ingevuld draait de motor direct naar de gewenste positie.

Wacht tot de motor stopt. Draai de schotel compleet met motor en al met de klok mee of tegen de klok in totdat u een beeld vindt wat afkomstig is van de gekozen satelliet. Zet nu de bouten van de motor op de mast stevig vast.

===============================================

de vraag is nu :

moeten we nu de motor wel eerst zo laten "op fabrieks-nulstand" en eerst op sirius afstemmen en daarna goto-x toepassen of zoals hierboven ??????????
?????
??
?
zoals hierboven lijkt mij wel een vrij goede uitleg....

Hier is een hele goede thread over.
Zoek en gij zult vinden.

Derk

Fabrieks 0 stand is hetzelfde als gotoXX nul stand. De bedoeling is dat het pijltje op de motor op de 0 komt te staan.
Wat je dus het beste kunt doen om eventuele incompatibiliteit te voorkomen is om eerst via die gotoXX hem naar de 0 stand te laten gaan.

Op zich zul je zien dat het weinig uit maakt, omdat als je het via de gotoXX optie van de ontvanger doet, stuurt deze ook alleen maar een diseqc signaal naar de motor waarop deze naar zijn fabrieks 0-stand draait.

Daarna stel je hem optimaal af op de Sirius en zet de boel vast en klaar.

Het "klaar" is relatief en afhankelijk van waar je je bevindt. Er zijn mensen die bijv. betere resultaten hebben als ze afstallen op de Intelsat 707 op 1 west. Een en ander heeft te maken met de geografische positie van waar jij je bevindt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan