hoeveel satelieten?

O

oebele

hallo allemaal ik ben van plan om mijn triax polarmount voor het eerst uit te richten ,maar na een tijdje zoeken om er achter te komen hoeveel sattelieten

ik kan ontvangen ben ik nog niet veel verder gekomen.

Mijn schotel heeft een diameter van 150cm wie kan mij een antwoord geven hoeveel satellieten ik kan ontvangen voor tv en radio signaal;)

Dat is van een hoop variabelen afhankelijk.

We weten inmiddels dat je in het midden van oost Friesland zit.

Maar ook als er obstakels in je omgeving zijn en bijvoorbeeld sterke radio signalen dan kan je ontvangst daardoor beïnvloed worden.

Je moet in ieder geval beginnen met een goede montage waarbij de paal waar 'ie aan hangt op beide assen waterpas is.

Ik ben er zeker van dat hier al vaker besproken is waar je allemaal verder nog naar moet kijken.

Verder helpt het als je weet wat er zoal te ontvangen is.

Daarvoor kun je terecht op sites als Lyngsaten kingofsat.

ik zit in buiten gebied met plat dak op 10m1 hoogte geen last van hoogspannings kabels en opstakels.

Om je globaal aan te geven wat je kunt ontvangen met vrij zicht is ongeveer van 45 west naar 70 oost of je ze ook ontvangt is een tweede er zijn satellieten die hier nogal zwak doorkomen zoals Nilesat op 7 west.

Als je aan de bovenkant telt bij http://nl.kingofsat.net/ heb ik het over een dikke 40 satellieten die zou je in theorie ontvangen.

ok dat is best veel maar het isdus niet zo dat je maar van 80west naar 80 oost kunt ontvangen.

heel erg bedankt nogmaals

Van 80 west naar 80 oost gaat niet omdat de wereld rond is wat aan de andere kant ligt is dus niet zichtbaar zoals Aziatische satellieten.

Kingofsat is op Europa gericht en het is ongeveer 45 west tot 70 oost.

Daar ging ik ook al een beetje van uit in de eertse instantie, en wat het aantal satellieten betreft ,vind ik 40 stuks meer dan genoeg.

had ik niet gedacht. ik dank jullie vriendelijk voor de info.:shocked:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan