@Home, hier zakt mijn broek van af!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Ja daar istie weer, @Home, en ja ik heb er nog steeds een abbo, maar niet lang meer denk ik. :mad:

Want wat men mij nu weer flikt?

De snelheid zou verhoogd worden vanaf begin juli tot ongeveer nu, en die actie is al afgerond, en jullie raden het al: Freggeltje heeft de verhoging niet gehad.

Dus ikke bellen om te vragen wat er fout zou kunnen zitten...

Bij hun staat natuurlijk alles weer goed, en heel de straat hier heeft de verhoging gehad, althans daar gaan ze van uit want ik heb hem volgens hun ook gehad, maar de snelheid is exact hetzelfde, dus wie zegt dat de andere abbonee's gebeld/gecontroleerd hebben???

Eerst vraagt men mij naar speedtest.nl te gaan, en ik zeg daar zit ik nu want anders weet ik de snelheid niet, ah oké ik verbindt je door met onze technische dienst... tuut , tuut, tuut, verbinding verbroken.

Dus opnieuw gebeld, en weer uitgelegd, en meteen weer td, een half uur gewacht en geluisterd naar een k.u...muziekje, en eindelijk een 'knappe kop" en dan krijg je de standaardvragen die men moet stellen....

Welke modem heeft u? de nieuwste sinds kort was mijn antwoord want ik heb sinds kort ook bij u telefonie...

Zit er een router tussen? JA en die blijft zitten!!! Was mijn antwoord...

Kunt u de kabels eens loshalen??? : Wat heeft dat ermee te maken, die zitten, en dat heeft niks met uw verhoging te maken, want ik zit nog op de ouwe snelheid, maar oké welke moet ik controleren? de coax werd er gezegd, en er werd bijgevraagd of ik hun spullen had gebruikt, nee zei ik beter spul dan van jullie... hoezo beter?? Ik bespaar het antwoord.

Hoelang zijn je kabels: Antwoord/vraag: wat heeft dit er nou mee te maken? als de kabels te lang zijn verlies je snelheid... Man die liggen al drie en een half jaar op dezelfde plek!!! Was mijn antwoord...

Ook moest ik naar start uitvoeren gaan en CMD, en daarna netstat, want ik denk dat er bij jou andere of jij zelf aan het downloaden bent??? Nou... ach de moed zaktte me steeds verder in de schoenen.

Dus ik heb het gesprek na ruim een uur afgebroken met de mededeling dat ik hier wel eens zou kijken of het echt hier kan zitten, en dat dit waarschijnlijk het laatste gesprek was, want wat mij betreft is het abbonement met hun voor nu en altijd afgelopen!

Ik mag het niet zeggen, maar wat zitten daar een stelletjes "Eikels"

Ja klopt dat is een f******ck service daar,ik weet er alles van.
Volgend jaar zodra mijn@slome abbo is afgelopen,dan stap ik over op adsl.
Freggel moet je maar eens op je telefoon rekening letten van dat half uur,+ de rest wat je daar naartoe gebeld hebt,,,,echt niet meer normaal zo duur zijn die,oplichters daar.
dat had gratis hulpdesk moeten zijn en de kosten voor hun,,,want daar verdienen hun juist aan,aan domme mensen die daar naar toe bellen.
ze laten je vaak genoeg EXTRA aan de lijn wachten.
DAT LEVERT HUN EXTRA GELD OP.
EN DAAR WORDEN ZE RIJK VAN EN GROOT.
Ik wil wel eens weten wat ze per dag verdienen met mensen laten bellen daar.
Ik weet hoe je je voelt Corne.

@Format, ik bel sinds kort ook met @Home en ik zie dit straks dus meteen, en het is iets wat ik trouwens ook gezegd heb dat ik de helpdesk veel en veel te duur vindt.

Ik zal dolblij zijn als ik hier eindelijk tele2 oid kan nemen, ik kom nog steeds niet door de postcodecheck...

Maar waarom moet de schuld nu altijd bij de leden weggelegd worden?

Hun gaan de snelheid verhogen, maar ik heb het niet gehad, ondanks dat bij hun alle instellingen juist staan?

Wat ik dus in deze niet begrijp, en ook heel de tijd uit probeerde te leggen, is dat ik hier nu ineens alles zou moeten controleren, en anders aan zou moeten sluiten, nou lekker is dat als men je zo probeert af te schepen, en dan er nog bij zeggen dat het standaard vragen zijn die men moet stellen.

Ach hier zakt idd mijn broek gewoon vanaf, want ik weet wie de andere internet gebruikers zijn hier in de straat, de ene zit altijd in het buitenland op zijn vrachtwagen, en als hij thuis is zit hij in de kroeg, mijn buren zijn 6 weken naar hun geboorteland marokko, en dan zijn er nog een paar waar ik eigenlijk bijna wel zeker van weet dat ze niet weten hoe ze dat moeten controleren.

Het zal de 37? wel zijn waar men last van heeft, maar hier hou ik dus niet van....... :confused:

Afijn er is een mail weg naar de klachtendienst, ik ben benieuwd wat men er mee gaat doen, want ik heb intussen alles al rechtstreeks aan de modem gehad, en het scheelt echt helemaal niks.

format c: zei:
Ja klopt dat is een f******ck service daar,ik weet er alles van.
Volgend jaar zodra mijn@slome abbo is afgelopen,dan stap ik over op adsl.
.

Waarom wacht jij tot volgend jaar trouwens, Mark???

Als je langer dan een jaar lid bent aldaar, dan heb je maar 1 maand opzeg!

ik ben 4 maanden geleden overgestapt van budget naar breedband,,dan moet je er toch weer 1 jaar bij blijven?
of heb ik het mis?
het was een actie,,van budget naar breedband,en 2 maanden gratis,,dat kost je toch weer 1 jaar erbij blijven?

Als je overgaat naar een andere snelheid dan hang je er volgens mijn idd een jaar aan vast.

Ja, zo werkt het ook bij Tiscali. Hogere snelheid, dan gaat het jaar ook weer vanaf dat moment in. Maar bij Tiscali nooit gezeur. Dan krijg je automatisch wat je beloofd is. En 24x7 gratis bellen.

Ik moet nog eens de postcodecheck doen, maar het is in mijn geval al zo vaak gezegd, om 1 of andere reden is er bij mij geen leuk pakket waar ik mezelf op kan abboneren!!!

Het is of het goedkoopste of het duurste, en ik wil graag voor mijn gebruik de middenweg, en dat zit zo rond en omennabij de €40,- per maand....

maar ik zal deze week eens gaan kijken wat de mogelijkheidheden zijn via de satelliet. ;)

Dit zijn dan hun suggesties als je een mail stuurt:

De snelheid op het internet is afhankelijk van onder meer de volgende
factoren:

1. Waar de informatie op het internet staat:
Als de informatie die u zoekt niet op het interne netwerk van @Home
staat, dan hangt de downloadsnelheid ook af van de computer waar deze
informatie staat en van de verbinding van deze computer met het
internet.

2. Op welk tijdstip u wilt internetten:
Het internet in het algemeen is een "gedeeld" medium. De snelheid van
een individuele gebruiker hangt daardoor ook af van de drukte op het
Internet in het algemeen op enig moment. Op drukke momenten van 16:00
tot 23:00 is de snelheid lager dan buiten deze spitsuren.

3. Hoe populair de site is die u wilt raadplegen:
Als u op drukke momenten een zeer populaire site wilt bezoeken, merkt u
dat de snelheid lager is. Ook de configuratie en de kwaliteit van de
server waarop de site staat bepaalt de uiteindelijke snelheid. Vergelijk
dit met een file op de snelweg. Die ontstaat als veel automobilisten op
hetzelfde moment dezelfde bestemming hebben. De snelheid per
automobilist is dan lager dan wanneer de weg vrij zou zijn. Daarnaast
zijn de configuratie en kwaliteit van de server waarop de website staat,
bepalend voor de uiteindelijke snelheid. Dit zijn
factoren waarop wij geen invloed hebben.

4. Programma's zoals Kazaa, Morpheus, Bittorent en andere p2p
programma's kunnen uw internetsnelheid verlagen, omdat ze de volledige
uploadbandbreedte gebruiken. Dat heeft weer invloed heeft op de
downloadsnelheid. Ook op deze factoren hebben wij geen invloed.

Om de snelheid van uw verbinding te verhogen, kunt u een aantal dingen
proberen:

A. Tijdelijke bestanden, cookies en geschiedenis wissen. Elke keer als u
een internetadres bezoekt, worden er bestanden opgeslagen in uw computer
in de mappen geschiedenis, tijdelijke internetbestanden en de map
"cookies". Deze kunnen uw internetverbinding trager maken. Zo verwijdert
u "cookies":

1.Start Internet Explorer en ga naar "Extra-Internet Opties". Klik daar
op "Geschiedenis wissen" en bevestig de vraag door op JA te drukken.

2.Klik daarna op "Instellingen";, dan op "Bestanden weergeven". In het
veld dat zich dan opent klikt u op de CTRL en de A knop tegelijk,
waardoor alles wordt geselecteerd. Druk vervolgens op de Delete toets op
uw toetsenbord en bevestig de vraag door op JA te drukken. Sluit hierna
het venster en klik vervolgens op "OK".

3.Klik hierna op "Bestanden verwijderen", vink de optie "alle
offline..."AAN en klik op "OK".

4.Klik op het Tabblad "Verbindingen", daarna op "LAN-instellingen", vink
daar alle opties "Uit". Klik hierna op "OK".

5.Staan er in dit venster onder "Inbelinstellingen"
telefoonverbindingen, maar gebruikt u geen telefoonmodem? Dan kunt u
deze allemaal verwijderen. Vervolgens klikt u twee maal op "OK".

B. Windows Update
Gebruik Windows Update voor de nieuwste updates en veiligheidspatches
voor uw windows besturingssysteem. Windows Update zorgt ervoor dat
veelvoorkomende problemen met Windows worden opgelost. In sommige
gevallen zorgt dit ook voor een snellere/stabielere verbinding. U vindt
Windows Update op http://windowsupdate.microsoft.com/.

C. Speedpatch
U kunt een speedpatch installeren die mogelijk uw snelheid bevordert.
Deze speed-patch downloadt u zelf via http://help.home.nl/. Op deze
pagina typt u het zoekwoord: "patch". Er verschijnt een aantal
antwoorden waaronder "Mijn verbinding is traag wat kan ik er aan doen?".
Als u op deze link klikt, kunt u de desbetreffende patch voor uw
besturingssysteem downloaden.

Let op: Microsoft Windows XP is al geoptimaliseerd voor breedband
internetverbindingen. Het is dan ook niet nodig om een patch te
gebruiken op een computer die voorzien is van Windows XP.

D. Spyware
Een lage snelheid kan te maken hebben met software die ongemerkt
ge?nstalleerd is op uw computer. Deze software staat bekend als
Spyware. In het algemeen kan Spyware nuttig zijn voor bijvoorbeeld het
uitwisselen van muziek. Maar naast deze nuttige software kan ook
ongewenste software worden ge?nstalleerd.

Klik op 'start' en 'uitvoeren' typ daar "msconfig'. U krijgt dan een
scherm, waar u op tabblad 'startup' klikt. Daar staat een lijst
programma's die automatisch wordt opgestart bij het starten van de
computer. In die lijst staan mogelijk meerdere programma's die de popups
veroorzaken. U kunt deze uitvinken of in de tweede kolom achterhalen in
welke map de programma's staan en ze handmatig verwijderen. Let op: in
deze lijst staan ook reguliere programma's als MSN Messenger.

Er is nog veel spyware die niet in deze lijst voorkomt; deze verwijdert
u met een anti-spyware programma.

E. Virus/trojan
Een laatste mogelijke oorzaak van een trage verbinding is een infectie
met een virus of een trojan.

Meer informatie over Spyware, virussen en trojans, het verwijderen en
voorkomen hiervan, vindt u op http://antivirus.pagina.nl/.

Laat ook maar...

Maar zojuist weer een gesprek gehad, en weer alles eens uitgelegd aan een volgende .... en ineens viel mijn modem uit, en jahoor de beloofde snelheid is er, hopelijk komt men nog met een excuus!

Afijn het wordt voor mij weer versturen van een hoop emails, want mijn ip is ook weer verandert!

Ja ja!
Indrukwekkend wat ze allemaal vinden wat de klant niet snapt of verkeerd doet!
Het zijn echt indianen daar!
Grtz.

Maar weet je wat ik nou hoop, dat men nu eens een antwoord terug stuurt waar de fout zat. ;)

Tumme mij proberen de schuld te geven, en dan zeggen dat de kabels te lang zijn en dat daar de snelheid mee terugloopt???

Tjonge....

ik heb ook tig klachten gestuurd naar de @slome klachten email,maar die worden nog niet eens behandeld daar ,laat staan nagekeken,

Ik heb laatst ook gezeur gehad met Chello.
Voor de oplettende lezers, ik heb er toen nog eens over gepost omdat de lease op mijn ip adres vanuit de router wegviel........of zoiets.

Affijn, ik bellen, en wachten.
Ook een lulverhaal aangehoord, nog een checken, noig eens bellen, router ertussen vandaan, nog eens bellen, enz.
Volgende dag, weer bellen, wederom een lulverhaal, maar tijdens het lulverhaal gingen de lampjes op het modem uit, en weer aan, die gozer die dat lulverhaal afstak was ook heel afwezig, en duidelijk iets anders aan het doen terwijl hij met mij sprak.
Toen ik hem vroeg of hij wat met mijn modem aan het doen was, kreeg ik als antwoord, dat hij hem even moest resetten, en andere software erin programeerde, gewoon voor de zkerheid, maar dat had niets met het probleem te maken, dat lag aan mijn router, zij hij.

Wel opvallend is dat vanaf toen alle problemen verholpen waren.....

Tja, het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Mijn buurman zit inmiddels bij Tele2, zonder problemen, en een stuk sneller en goedkoper als ik!!! Ik zal biinekort ook wel een ander ip adres krijgen, gesponserd door tele2:biggrin:

Het is inderdaad wel lullig dat er soms zoveel fouten gemaakt worden, maar toch moet ik zeggen dat in dit geval @home de juiste procedure gevolgd heeft.

Toevallig heb ik laatst ook de routine gehoord hoe die bij UPC plaats vind.

Het is bijv. de bedoeling dat als de upgrade heeft plaatsgevonden, het modem korte tijd uit de stroom gehaald word en er dan weer in gestoken. Ik weet niet of dat gebeurd is in dit geval. Maar vaak word dit de klant niet medegedeeld, ergo: probleem. Terwijl het in feite aan een gebrek aan communicatie ligt naar de klant toe.

Daarnaast is het zo dat te lange bekabeling ook vaak het probleem kan opleveren, het is daarbij niet van belang of die nu sinds gisteren of sinds 3 jaar al ligt. Je krijgt een redelijk grotere snelheid en dan kan er vanalles mis gaan.
Heel veel van dit soort storingen, ligt aan..... jawel... het aangesloten hebben van een router. Vandaar ook dat vaak gevraagd word deze er tussen uit te halen om te kijken of de snelheid dan wel gehaald word of ook niet.

In dit geval was schijnbaar alles in orde, en heeft men van afstand het modem nog eens een reset gegeven en toen werkte het wel.

Een excuus hoef je echter niet te verwachten, de juiste procedure is gevolgd en helaas ben jij een van die weinigere gevallen waarbij er inderdaad iets mis is gegaan met de update naar het modem toe of het modem geen reset heeft gehad (als boven omschreven).:)

Vervelend is natuurlijk wel het wegvallen van de verbinding bij het doorverbinden naar de collega, het lange wachten en de kosten die dit met zich meebrengt en het feit dat een helpdeskmedewerker geen lullige vragen moet stellen zoals bijv. "hoezo beter" bij de apparatuur/kabel vraag.

Ik hou het zelf bij Wanadoo, tot nu toe nog altijd goedkoper en sneller dan Tele2.:)

Heb geen te hoge verwachtingen van wanadoo.
Ook hier het zelfde liedje bij updating, stroom eraf halen.
Ik kreeg een dubbele rekening een van wanadoo, 31,50 Euro en een van de Kpn 120 euro. Heb allebei de bedragen teruggehaald maar uiteindelijk toch betaald. Ze sloten me af.
dus bezint eer ge begint
rolsat

[SIZE=-24]Complete quote verwijderd[/SIZE] ;)

Ehhhhhhh en tja dan heb nog mensen die 2 abo's hebben ik heb zowel tele2 als Wanadoo.
In het begin liep tele2 voor geen meter maar dat is nu ook een stuk beter ik hal zo ronde 14mb en ben daar wel tevreden mee aangezien ik over oude kabels ga.
En dan Wanadoo tegenwoordig Orange daar had ik ook problemen maar ja sinds ik een eigen modem gebruik geen verbroken verbinding meer gehad en dan de snelheid +/- 18mb soms nog wat hoger effe over de 20mb en dat met een speedtouch716 in bridge mij hoor je niet klagen.

Hoi,

Zelfde problemen gehad met kwello, maar sinds een jaar wanadoo livebox, en nog nooit een probleem gehad !

Perfect hoor die wanadoo, ennuh, van kwello nog steeds 90 euro tegoed, 4 keer gebeld en nog steeds niets binnen!!!!

Ook hier het zelfde liedje bij updating, stroom eraf halen.
Nee dat hoeft niet meer. Sinds de voorlaatste update is er een mogelijkheid om vanuit het menu van de Livebox, de LB naar een update te laten zoeken en ook uitvoeren, stroom hoeft er niet vanaf.

In het verleden trouwens ook niet perse want dan werd ie automatisch gedaan in de nachtelijke uren. Wel was het zo dat dit wel eens mis ging en dan moest inderdaad de stroom eraf, of als je de update wilde hebben voordat de groep waarin je zit aan de beurt bent.

KPN 120 euri? Is duur, maar denk er aan dat je bij KPN nog steeds 9,65 per maand moet betalen minimaal, afhankelijk van welk abo je hebt. De 9,65 is voor een kaalkoperaansluiting of een belbudget abo. Na 1 jaar is dat wel 120 euro.
Wanadoo incl. telefonie kost 29,95 en je betaald het starttarief (sinds februari ofzo) dus die kosten moet je wel betalen, ook het bellen naar mobiel en dat maakt de rekening hoger.

De Livebox heeft ook nadelen, zo heb ik liever een aparte splitter. Met het modem werken en faxen geeft problemen of werkt totaal niet.
Poort 25 (smtp) uitgaand is beperkt tot smtp.wanadoo.nl dus het is ook niet alles. Maar 20 mbit voor 23,50 p/m of incl. telefonie voor 29,95 dan wil je wel een paar dingen op de koop toenemen.

Versatel/Tele2 heeft nog wel meer problemen gehad maar loopt ook steeds beter. Het is vrij logisch dat als je aan iets nieuws begint (adsl2+) met vernieuwende apparatuur en/of bedrijven overneemt dat er in het begin wat dingetjes mis gaan.

@Slome is al jaren bezig en het is nog steeds niet wat het zou moeten zijn.
De verbinding is de laatste tijd over het algemeen goed, maar we zullen het dan maar niet hebben over de prijs en over wat er allemaal niet mag.

Maarja, bij iedereen is er wel iets. Nadeel is dat je altijd afhankelijk bent van beschikbaarheid en helaas is er bij Freggel1 nog geen geschikt gemaakte centrale en is het maar afwachten of die er nog gaat komen.

Als ik naar jullie klachten kijk en die van Radar dan heeft elke provider wel problemen.
Persoonlijk heb ik Chello, kwello voor een aantal, maar ik heb weinig of een problemen er mee. Ja Chello is niet een van de goedkoopste, maar ik ben eigelijk wel tevreden.

Gisteren was ik de verbinding even kwijt, dus bellen naar de helpdesk. Ze hebben daar weer een nieuwe electronische miep, je moet nu de postcode inspreken en verhipt het werkt ook nog. Na op een paar cijvers gedrukt te hebben kreeg ik een jonge dame aan de lijn, die mij vraeg wat het probleem was ikke vertellen dat ik een half uur geleden nog internet had en nu niet meer. Ze vroeg of ik de telefoon wilde proberen, heb ik ook van UPC. Naar de telfoon gelopen en die deed het, ahum internet ook weer. Dus dat alles doorgegeven het gesprek beeindigd en weer verder met PC gespeeld.

Dit was de tweede keer van het jaar dat ik even een probleempje had, nee ik ben er niet ontevreden over, maar ik kan me indenken dat anderen wel problemen met UPC (Chello) hebben en dus ook met andere providers.

Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben, anders krijg je een grootte telefoon rekening.

Groetjes Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan