@Home om ziek van te worden!!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.440
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Meteen de hoofdvraag: hoe zit het met de helpdesks van jullie internetaanbieders?

Want wat ik deze week allemaal voor mijn kiezen heb gehad, pfoeh teveel om in 1 bericht te zetten!

Dus toch even kort samengevat:

Een collega van mij kon afgelopen dinsdag niet meer op internet, dus ik zeg hem de standaard dingen te doen die men bij @home ook zegt, netwerkkaart verwijderen, modem resetten, enz. enz....

Maar de 'linkse handen" van deze man durfde dit niet..

Dus ikke er naar toe, en met geen mogelijkheid op internet te krijgen dat kreng...

Toen bij uitvoeren alles eens gechekt middels ipconfig, en daar bleek het ip niet te kloppen, dus dat juist ingesteld ( statisch) maar niks, alles weer eens verwijderd en opnieuw ge?nstalleerd en niks werktte.

Dus toen mijn eerste gesprek met de helpdesk, kort samengevat men kwam er niet uit, alles werkt modem wordt gevonden en ga zo maar door, dus men stuurde een update, en ik kreeg een referentienummer, het zou over een half uurtje moeten werken.

Zal ik jullie laten raden?

Volgend gesprek, weer tot overmaat van ramp, een 20 tal minuten naar een muziekje moeten luisteren, omdat iedereen in gesprek was... (bezopen!)

Volgende dame leek straalbezopen omdat ze met alles in de lach schoot wat er gezegd werd maar er dus ook niet uitkwam, ze besloot om dan maar een update te doen, en niet meer naar de TD te bellen want het was al weer bijna 22 uur...

Gisteren dus nog steeds geen I-net, weer twee keer gebeld, en toen de pc naar mij laten brengen, we zullen eens zien wat hij bij mij doet, alles aangesloten en jahoor werken!!!

Maar ach er moest XP opgezet worden, dus dat maar meteen gedaan, maar toch even gebeld waarom hij het bij mij wel deed en bij de eigenaar niet, wederom modem getest, en weer een update...

Vanavond alles nagekeken, en werkend naar de eigenaar gebracht, daar de ipadressen aangepast, ivm de router hier, en neehoor weer niks, toen alles handmatig gedaan, en verrek Twee minuten internet???

Dus weer gebeld, en na weer voor de zoveelste keer alles weer uitgelegd te hebben, en weer alles nagekeken te hebben, en alles bleek juist te staan, modem was goed, utpkabel ook, want bij verwijderen de bekende melding.

dus toen eindelijk de Technische dienst om een afspraak te maken, maar weer moest alles weer nagekeken worden, ip's , macadres, pingen, alles deed het, maar geen internet, toen weer alles statisch ingesteld, geen effect, dus alles weer automatisch, en verrek ineens "leven" ...

En ineens ontving men nu dus ook het macadres, en het lijkt voor nu te werken, maar ik zoek nog steeds naar de verklaring, wat ik de TD ook vroeg, wat het nu zou kunnen zijn. Misschien een kapotte kabel, was het antwoord?

Nou ben ik behoorlijk dwars, maar een kabel die doodstil alleen op de vloer ligt kan toch niet de ene keer wel en de andere niet werken, en iedere keer als je dat ding eruit trekt, dan krijg je de melding dat 1 van de netwerkkabels niet aangesloten is?

Kortom, drie avonden aan het hobbyen geweest, 6 uur a ?0,10 verbeld, veel te laat naar bed, dus nachtjes van 4 uurtjes, maar wat het nu is, of geweest is?

Een goeie die mij dit verteld, want ik voel het aan "mijn water" dat er eerdaags weer geen internet meer is. :confused:

Ik weet het echt niet meer....
 
Een andere provider kiezen ofzo!
Maar het is inderdaad om te huilen wat ik lees.
Hoe het met helpdesks zit weet ik niet want ik heb daar nooit gebruik van gemaakt. Ik zoek zelf alles uit, of kijk wie er ook genoeg verstand van heeft.
Een minuut muziekje is me al teveel!
En 6 uur bellen is schandalig.
Ik vind dat providers die tenslotte geld aan je verdienen, dat gratis moeten doen.
Maar inderdaad hebben me ook berichten bereikt over onbereikbare of slecht funktionerende helpdesks van providers.

Oorzaak van het een en ander?
Wellicht toch ergens hardware die niet helemaal koosjer is, als de kabeltjes wel goed zijn.
Grtz.
 
Het belachelijke van zulk soort helpdesks is dat men briefjes naast zich heeft liggen waar de 'standaardvragen" op staan... althans zo lijkt het dan toch.

Dus vaak begin ik op voorhand al te vertellen wat ik al gedaan heb!

Deze week kreeg ik er zelfs eentje aan de telefoon die ik uit moest leggen hoe hij met "uitvoeren" en dan CMD een ip config moest doen, en dan ook nog eens daarna moet zeggen waar ip adressen in te stellen.

Het frapante daarna is dat je naar drie dagen geduld en toch vriendelijk blijven eindelijk eens iemand van de TD aan de lijn krijgt die dan ineens dingen gaat doen waar het daarna ineens wel werkt?

Dit heeft volgens mij overigens niks met de provider te maken, maar meer met de deskundigheid van de mensen die zich opgeven voor de helpdesk? ( volgens mij vaak studenten die iets bij willen verdienen? )



En ohja @Kilroy, dit is slechts een korte samenvatting uit het gebeurde!
 
Kilroy zei:
Wellicht toch ergens hardware die niet helemaal koosjer is, als de kabeltjes wel goed zijn.
Grtz.

Maar waarom draait het dan hier bij mij feilloos, en bij de eigenaar niet?

Hier was het gewoonweg "plug' and "play" !
 
Welnee...


Het is gewoon jouw schuld... ;)


Ik zou gewoon de rekening sturen naar @slome. Laat ze daar maar op reageren.



G
 
Nou freggel, je zegt de pc werkte bij jou wel.
Maar was dat inclusief het modem of router of wat het is?
Grtz.
 
Voor zover ik begrijp met freggel's eigen @slome modem.
Oftewel je kunt hier uit concluderen dat er iets met het modem toch niet in orde is/was.

Verder zijn het ook sukkels bij de helpdesk.
Trouwens over het algemeen werkt het met dat statisch instellen niet meer of liever gezegd slechts korte tijd.
De zooi moet gewoon op automatisch staan.

Als je een verkeerd ip krijgt, dan klopt bij hun in de dhcp iets niet of hebben ze het verkeerde macadres gecombineerd, dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij @home. Ik lach me echt weer een aap als ik dit verhaal lees.

Ik zit bij Tweakdsl zoals bekend, wij hebben een echte helpdesk en het werkt daar collegiaal. Als de een het niet weet word het wel even overgenomen door een ander die verstand van zaken heeft. Problemen zijn er om opgelost te worden.
Enne.... gewoon telefoontarief, niks te x centen per minuut!
Dus als je met voipbuster belt heb je ook nog gratis helpdesk.
 
Black Tiger zei:
Als je een verkeerd ip krijgt, dan klopt bij hun in de dhcp iets niet of hebben ze het verkeerde macadres gecombineerd, dat is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij @home. Ik lach me echt weer een aap als ik dit verhaal lees.

Ik denk dat jij in dit gedeelte het meeste gelijk hebt Black Tiger, want de laatste die ik aan de telefoon heb gehad, was de eerste die mij om het macadres van de modem vroeg, en ook nog iets met dhcp dacht, maar dat stukkie ben ik even kwijt...

Maar enkele minuten nadien liep idd internet weer.

En ja ik weet het ik ben zelf nog steeds niewt van provider vergaan, maar ik wacht nog even. ;)

En @Kilroy, het was idd inclusief router en modem.
 
Black Tiger zei:
Dus als je met voipbuster belt heb je ook nog gratis helpdesk.
Moet wel je internet verbinding werken anders ga je niet bellen toch als deze wel werkt

Planet heeft volgens mij een goede service.
Een kennis van me had problemen met de verbinding deze viel steeds weg dit probleem ontstond na het verhogen van de verbindings snelheid van de provider.
Helpdesk gebeld alles doorlopen ze kwamen er dus niet uit en omdat het gesprek te lang duurde belde ze hem zelf terug.
Omdat het niet door planet opgelost kon worden werdt hij vervolgens door de kpn teruggebeld om samen met hun op afstand wat metingen te doen.
Modem rechtstreeks op tel. lijn bijvoorbeeld.(meten is weten!)
Conclusie modem stond te ver van de kpn aansluiting met een te lange (van slechte kwaliteit) kabel.
Wat bij een lagere snelheid geen probleem was gaf bij de hogere snelheid wel een problemen.
Verder denk ik dat het overal hetzelfde is je moet maar net de juiste persoon aan de lijn krijgen.
 
Dat is net het probleem, de juiste persoon aan de lijn krijgen en bij de meeste helpdesken is het echt een kwestie van de juiste persoon.
Terwijl bij Tweakdsl zowat iedereen de juiste persoon is.:)

Planet is ook goed, maar de helpdesk kost geld.
Daarnaast heeft Planet weer als nadeel (net als andere kpn abo's) dat je telkens voor een jaar aan je contract vast zit.
Daarom dat ik Planet niet erbij genoemd.
 



Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan