Meteen de hoofdvraag: hoe zit het met de helpdesks van jullie internetaanbieders?
Want wat ik deze week allemaal voor mijn kiezen heb gehad, pfoeh teveel om in 1 bericht te zetten!
Dus toch even kort samengevat:
Een collega van mij kon afgelopen dinsdag niet meer op internet, dus ik zeg hem de standaard dingen te doen die men bij @home ook zegt, netwerkkaart verwijderen, modem resetten, enz. enz....
Maar de 'linkse handen" van deze man durfde dit niet..
Dus ikke er naar toe, en met geen mogelijkheid op internet te krijgen dat kreng...
Toen bij uitvoeren alles eens gechekt middels ipconfig, en daar bleek het ip niet te kloppen, dus dat juist ingesteld ( statisch) maar niks, alles weer eens verwijderd en opnieuw ge?nstalleerd en niks werktte.
Dus toen mijn eerste gesprek met de helpdesk, kort samengevat men kwam er niet uit, alles werkt modem wordt gevonden en ga zo maar door, dus men stuurde een update, en ik kreeg een referentienummer, het zou over een half uurtje moeten werken.
Zal ik jullie laten raden?
Volgend gesprek, weer tot overmaat van ramp, een 20 tal minuten naar een muziekje moeten luisteren, omdat iedereen in gesprek was... (bezopen!)
Volgende dame leek straalbezopen omdat ze met alles in de lach schoot wat er gezegd werd maar er dus ook niet uitkwam, ze besloot om dan maar een update te doen, en niet meer naar de TD te bellen want het was al weer bijna 22 uur...
Gisteren dus nog steeds geen I-net, weer twee keer gebeld, en toen de pc naar mij laten brengen, we zullen eens zien wat hij bij mij doet, alles aangesloten en jahoor werken!!!
Maar ach er moest XP opgezet worden, dus dat maar meteen gedaan, maar toch even gebeld waarom hij het bij mij wel deed en bij de eigenaar niet, wederom modem getest, en weer een update...
Vanavond alles nagekeken, en werkend naar de eigenaar gebracht, daar de ipadressen aangepast, ivm de router hier, en neehoor weer niks, toen alles handmatig gedaan, en verrek Twee minuten internet???
Dus weer gebeld, en na weer voor de zoveelste keer alles weer uitgelegd te hebben, en weer alles nagekeken te hebben, en alles bleek juist te staan, modem was goed, utpkabel ook, want bij verwijderen de bekende melding.
dus toen eindelijk de Technische dienst om een afspraak te maken, maar weer moest alles weer nagekeken worden, ip's , macadres, pingen, alles deed het, maar geen internet, toen weer alles statisch ingesteld, geen effect, dus alles weer automatisch, en verrek ineens "leven" ...
En ineens ontving men nu dus ook het macadres, en het lijkt voor nu te werken, maar ik zoek nog steeds naar de verklaring, wat ik de TD ook vroeg, wat het nu zou kunnen zijn. Misschien een kapotte kabel, was het antwoord?
Nou ben ik behoorlijk dwars, maar een kabel die doodstil alleen op de vloer ligt kan toch niet de ene keer wel en de andere niet werken, en iedere keer als je dat ding eruit trekt, dan krijg je de melding dat 1 van de netwerkkabels niet aangesloten is?
Kortom, drie avonden aan het hobbyen geweest, 6 uur a ?0,10 verbeld, veel te laat naar bed, dus nachtjes van 4 uurtjes, maar wat het nu is, of geweest is?
Een goeie die mij dit verteld, want ik voel het aan "mijn water" dat er eerdaags weer geen internet meer is.
Ik weet het echt niet meer....
Want wat ik deze week allemaal voor mijn kiezen heb gehad, pfoeh teveel om in 1 bericht te zetten!
Dus toch even kort samengevat:
Een collega van mij kon afgelopen dinsdag niet meer op internet, dus ik zeg hem de standaard dingen te doen die men bij @home ook zegt, netwerkkaart verwijderen, modem resetten, enz. enz....
Maar de 'linkse handen" van deze man durfde dit niet..
Dus ikke er naar toe, en met geen mogelijkheid op internet te krijgen dat kreng...
Toen bij uitvoeren alles eens gechekt middels ipconfig, en daar bleek het ip niet te kloppen, dus dat juist ingesteld ( statisch) maar niks, alles weer eens verwijderd en opnieuw ge?nstalleerd en niks werktte.
Dus toen mijn eerste gesprek met de helpdesk, kort samengevat men kwam er niet uit, alles werkt modem wordt gevonden en ga zo maar door, dus men stuurde een update, en ik kreeg een referentienummer, het zou over een half uurtje moeten werken.
Zal ik jullie laten raden?
Volgend gesprek, weer tot overmaat van ramp, een 20 tal minuten naar een muziekje moeten luisteren, omdat iedereen in gesprek was... (bezopen!)
Volgende dame leek straalbezopen omdat ze met alles in de lach schoot wat er gezegd werd maar er dus ook niet uitkwam, ze besloot om dan maar een update te doen, en niet meer naar de TD te bellen want het was al weer bijna 22 uur...
Gisteren dus nog steeds geen I-net, weer twee keer gebeld, en toen de pc naar mij laten brengen, we zullen eens zien wat hij bij mij doet, alles aangesloten en jahoor werken!!!
Maar ach er moest XP opgezet worden, dus dat maar meteen gedaan, maar toch even gebeld waarom hij het bij mij wel deed en bij de eigenaar niet, wederom modem getest, en weer een update...
Vanavond alles nagekeken, en werkend naar de eigenaar gebracht, daar de ipadressen aangepast, ivm de router hier, en neehoor weer niks, toen alles handmatig gedaan, en verrek Twee minuten internet???
Dus weer gebeld, en na weer voor de zoveelste keer alles weer uitgelegd te hebben, en weer alles nagekeken te hebben, en alles bleek juist te staan, modem was goed, utpkabel ook, want bij verwijderen de bekende melding.
dus toen eindelijk de Technische dienst om een afspraak te maken, maar weer moest alles weer nagekeken worden, ip's , macadres, pingen, alles deed het, maar geen internet, toen weer alles statisch ingesteld, geen effect, dus alles weer automatisch, en verrek ineens "leven" ...
En ineens ontving men nu dus ook het macadres, en het lijkt voor nu te werken, maar ik zoek nog steeds naar de verklaring, wat ik de TD ook vroeg, wat het nu zou kunnen zijn. Misschien een kapotte kabel, was het antwoord?
Nou ben ik behoorlijk dwars, maar een kabel die doodstil alleen op de vloer ligt kan toch niet de ene keer wel en de andere niet werken, en iedere keer als je dat ding eruit trekt, dan krijg je de melding dat 1 van de netwerkkabels niet aangesloten is?
Kortom, drie avonden aan het hobbyen geweest, 6 uur a ?0,10 verbeld, veel te laat naar bed, dus nachtjes van 4 uurtjes, maar wat het nu is, of geweest is?
Een goeie die mij dit verteld, want ik voel het aan "mijn water" dat er eerdaags weer geen internet meer is.
Ik weet het echt niet meer....