hotbird met 60 cm kan

M

makkys

de hotbird ontvangen met een 60 cm schotel kan dat en hou ik dan wel voldoende signaal bvd.

Natuurlijk, de hotbird knalt harder dan de astra volgens mij, dus die moet je gewoon makkelijk met 60cm kunnen ontvangen.
Met dual-lnb (astra/hotbird dus) gaat het echt lastig worden, dat zou ik echt niet doen met een 60cm.
Maar alleen een 60cm op de hotbird is geen enkel probleem.

ik heb namelijk nog 2 60 cm schotels deze wil ik plaatsen en de eleptische eraf halen kijken of ik nu meer signaal heb.

Volgens de info van Eutelsat zelf geen probleem:

The HOT BIRD? satellites provide full coverage of Europe and also take in parts of Africa and Asia, including the entire Middle East. A Superbeam enables Direct-To-Home reception in beam centre with antennae smaller than 60 cm and a Widebeam, with slightly larger antennas, offers reception throughout Europe, North Africa and as far east as Moscow and Dubai.

HOT BIRD? 2 provides a total of twenty active channels, each of which can be independently configured to operate within the Widebeam or the Superbeam coverage

makkys zei:
de hotbird ontvangen met een 60 cm schotel kan dat en hou ik dan wel voldoende signaal bvd.
jawel i kheb een technisat mulytenne hij is maar 45 cm en 4 koppen al in gebouwd kan 4 satellieten werkt perfect ook als het hard regent want heb zelf er namaelijk 1 en ik kan er zelfs 6 satellieten mee ontvangen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan