Hotmail?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Wat is dat toch met dat Hotmail???

Ik heb nu tot drie keer toe een rarbestandje proberen te versturen, wat bij mij grondig gescand is, en tot drie maal toe houdt dat "hotmail" het bij de ontvangers tegen met de melding dat er een virus in zou zitten?

Na het versturen via de gewone Email, geen enkele melding! Ik mag aannemen dat men daar toch ook een scanner achter heeft staan?

Wat is dat toch met dat msn wat iedere keer maar bestandjes zit tegen te houden die helemaal niet besmet zijn?

Is dat een bepaalde instelling ofzo, net als bij outlook bij het paperclipje?

Wie heeft hierop een antwoord want zo schiet het ook niet op :confused:

Hotmail heeft zijn eigen virusscanner, ik geloof mcafee maar weet het niet meer zeker.
Goede kans dat ze deze op heuristic scan hebben ingesteld en dat dit de reden is dat je bestandje word tegen gehouden.

een virus in BT? Want als dat zo zou zijn, dan ben ik zelf aan het downloaden en uitpakken en mijn norton AV zegt niks, daarna verstuur ik het naar een paar hotmailadresjes en dan weer wel?

En als ik het dan via de gewone emails verstuur dan gaat het wel goed, terwijl ik uit eigen ervaring weet dat "outlook" ook veel tegenhoudt, en als het dan niet tegengehouden wordt bij outlook en ik pak een rarbestand dan alsnog uit en er zit wat in dan krijg ik alsnog een melding van "nav"

Ik vindt het allemaal wel heel vreemd, waarom bij de ene wel en de andere niet, volgens mij staat bij msn de beveiliging een beetje te scherp? ;)

Waarschijnlijk zit er dan geen virus in. Deze week zag ik bijv. ook al een melding die MacAfee gaf over een virus in een javading, terwijl Nod32 en Kasparsky geen melding gaven.

Dat bleek dus gewoon een fake melding te zijn en die kunnen voorkomen als er gebruik word gemaakt van de heuristics scanner.
Verder heb ik bij geen enkele van jouw emailtjes ook maar 1 melding gehad van mijn Panda Titanium die ook uitstekend werkt (ook beter als Norton) en die ook de heuristics optie actief heeft.

Eventueel kun je het bestandje nog wel eens naar mij sturen dan wil ik kijken of Panda nog iets zegt over het attachment, maar zoals ik de zaak lees heb ik toch het vermoeden dat het hier om een fake melding gaat en niet om een virus.

Overigens controleert Outlook of Outlook Expres zelf net niks, het enige waar die een klein beetje aan doet is macro's geloof ik.
De mail in Outlook word namelijk ook door je Norton bijgehouden. Zo lijkt het alsof Outlook zelf beveiliging heeft maar het is je virusscanner die dat in orde houd.

Installeer maar eens geen virusscanner, dan wil ik je wel een paar mailtjes sturen, zie je gelijk dat Outlook niets doet, nadeel is dat dan ook meteen je pc geinfecteerd is. :)
Dus laten we dat maar niet doen.:biggrin:

Zonodig hoef ik het nou ook weer niet te testen hoor Black Tiger, ik heb al zo weinig tijd ;) Ik laat hem lekker draaien hier, hij is net verlengt! :stupid:

Ik dacht het anders te proberen, ik dacht ik stuur hem naar mijn eigen msn, maar het schijnt dat mijn account verlopen is, ik ben er schijnbaar 30 dagen niet meer geweest, dus dat ging ff niet. ;)

Maar ik zal het wel eens naar je email sturen eens kijken wat het bij jou doet? ;)

Dan zal ik er dat filmpje over die lollie ook gelijk even bij doen, dat je gemist hebt ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan