HP 3500 laserjet cartridges

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Het is wel raak de laatste tijd!

Nou weer mijn printer.
Vorig jaar een nieuwe HP 3500 color laserjet printer gekocht, en vanaf vandaag vindt de printer dat alle cartridges leeg zijn.
Ik heb ff gegoogled, maar dat grapje kost minimaal rond de 400 euro!!
Die cartridges zijn natuurlijk niet leeg, dat bestaat niet, alle 4 tegelijk.
Daarbij, ik gebruik de printer niet (echt) zakelijk, dus de hoeveelheid afdrukken vallen best mee.
Ook was de kwaliteit van de afdrukken nog steeds perfect.
Ik denk dat de cartridges misschien aan hun de uiterste gebruiks datum zitten.
Heeft iemand een idee hoe dit te resetten?
In de printer zit een service menu, maar ik heb daar geen wachtwoord voor.
Weet iemand hoe daar in te komen?

Alvast bedankt

schijnt dat de cardrige's niet vol zitten bij een nieuwe printer.
gemeen trukje van de fabrikanten.
dus kan best wezen dat ze leeg zijn na 1 jaar.

Dat is correct. Maar alle 4 tegelijk? Lijkt mij ook stug.
Er is ook nog een truuk waarbij eerder aangegeven word dat ze leeg zijn, dan dat ze daadwerkelijk leeg zijn.
Door dat uit te schakelen of een reset te geven, kun je vaak dan toch nog tot zo'n 20% printen en da's best veel.

Dus moeten we toch even op zoek naar het wachtwoord voor dat service menu.

Ben even op zoek geweest maar kon zo vlug geen default password vinden, het schijnt dat je dit zelf kunt instellen.

Middels dos commando's naar de printer sturen zou je het wel kunnen opheffen als ik de documentatie op de HP site mag geloven. Dit zou als volgt moeten.

Copy this to the printer using the DOS copy /b command. The following instructions explain how to copy the command to the printer.

Setting a password, sending the following ASCII sequence to the HP LaserJet series printer

Ec%-12345X@PJL JOB

@PJL DEFAULT PASSWORD = []@PJL DEFAULT PASSWORD = [numeric password] (0 to 65535).

@PJL EOJ

Ec%-12345X

NOTE: To delete a password, leave the [numeric password] entry blank.

Bron: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpl03612

Bedankt voor het meezoeken!

Ik ben er net een uurtje mee aan het stoeien geweest, maar met die dos commando's gebeurd er niets.
Wel heb ik in het menu een instelling gevonden om de cartridges te resetten, helaas doet ie daar ook niets mee.

Op de zaak hebben we net zo'n printer staan.
Volgende week kom ik als het goed is weer eens op de zaak, ik zal dan mijn cartridges meeneemen en ze dan eens in die printer drukken.
Kijken wat die er mee doet.

Ik weet niet of ik wel nieuwe cartridges ga kopen als ze echt leeg zijn.
Voor minder geld koop ik een nieuwe Dell computer en krijg er gratis een laser printer bij.

Dan gooi ik deze printer door de voordeur van HP Nederland heen, heb ik tenminste nog een keer lol mee!

Je kunt ook gewoon even HP bellen.
Voor zover ik heb kunnen lezen kun je het ook via HP JetAdmin instellen/wijzigen, maar die moet je daar dan wel voor hebben.

Originally posted by hangslot
Het is wel raak de laatste tijd!

In de printer zit een service menu, maar ik heb daar geen wachtwoord voor.
Weet iemand hoe daar in te komen?

Alvast bedankt

Probeer het wachtwoord "Homer"

Groetjes Actros

Iets anders.
Komende week bij de aldi:
Navulset voor HP inktpatronen (kleuren) voor 5 euro!!
Zal wel voor bubblejet zijn neem ik aan?
En werkt zoiets?
Ik heb wel vaker voor canon zwart patronen nagevuld, en werkte redelijk.
Maar voor kleuren??

Grtz.

Originally posted by Actros
Probeer het wachtwoord "Homer"

Groetjes Actros

Da's jammer, ik kan alleen cijfers in geven.

Originally posted by hangslot
Da's jammer, ik kan alleen cijfers in geven.

Dit wachtwoord (Homer) werkt bij mijn service tool (hposvc08.exe).
Ik heb een PSC 2110, het was te proberen :rolleyes:

Hier in Maastricht zit zo'n servicebedrijf. Ik weet zeker dat als je die belt dat die je ook wel dat wachtwoord geven.
Alleen ben ik de naam kwijt, als ik deze week in de buurt ben rij ik even langs en schrijf ik het op, of als ze nog open zijn vraag ik het zel zelf wel effe.

Ik heb vandaag HP gebeld, en op hun aanraden een toolbox progje gedownload zodat ik on-line de printer kan bekijken.
Hieruit blijkt dat de cartridges leeg zijn, maar een waarschuwing over hebben geslagen.
Het wachtwoord was met deze toolbox simpel uit te schakelen.
De service medewerker vond het ook vreemd dat alle cartridges in een keer leeg worden gemeld, zonder waarschuwing vooraf.
In de printer zit ook een logboek met daarin ruim 30 meldingen van een sensor die een abnormale waarde geeft.

Toen was het 5 uur geweest, en de service medewerker ging naar huis. Ik heb nu een case nummer gekregen, en ga morgen weer telefonisch verder met HP.

Om een lang verhaal kort te maken, waarschijnlijk is de printer defect, dus is het maar goed dat ik niet voor 500 euro cartridges heb gekocht.

Als ik meer weet meld ik het hier.
Tot zover, allemaal bedankt voor het meedenken.

Oh ja, misschien ga ik mijn mening over HP wel positief bijstellen, ik wordt keurig geholpen tot nu toe!!

Kijk, ziedaar, dat scheelt alweer.
Vandaar ook mijn tip, ik heb vaker met die gasten gebeld en eigenlijk nooit problemen gehad, altijd goed geholpen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan