HP server hulp nodig

S

secabuster

Hallo,

Ik heb een HP Visualice 81000 gekocht bij een bedrijf wat failliet is gegaan.
Nu dacht ik hier gewoon windows op te kunnen zetten, maar tot mijn verbazing staat hier Unix op en krijg geen toegang tot de pc.
Er wordt gevraagd om een inlognaam en passwoord.
Ik kan ook niet booten vanaf cd-rom want dan krijg ik de melding dat hij een bepaald bestand niet kan vinden.
Als hij opstart dan wordt er een variant gestart van unix nl. HP-UN. Er wordt dan ook naar allerlei services gekeken en geladen.
Ik wil hier windows op zetten.
Wie weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Alvast bedankt.

Secabuster

We kunnen het vanaf hier niet goed beoordelen, maar wij zouden je disk opnieuw partitioneren (b.v. met fdisk) en formateren. Gevolgd door een complete nieuwe install van Windows.

Ik krijg alleen geen toegang tot de harde schijf.
Het is trouwens een SCSI schijf, en ik heb hier niets waar ik hem aan zou kunnen aansluiten om de boot van HP te vermijden.
Ben alleen in het bezit van IDE machines.
Er zit geen diskette station in, alleen een cd-rom speler.
Er zit trouwens ook geen normale BIOS in maar een hele aparte, welke met afkortingen werkt zoals co co, dit is een koppeling naar het configuratie scherm.

Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft anders zit ik vast en kom niet verder.

Bedankt,

Secabuster

Secabuster, om je van dienst te kunnen zijn heb ik meer gegevens nodig van jou aangekochte server, zonder die gegevens word het erg moeilijk.

Misschien had je er nog niet aan gedacht, maar op de site van HP is erg veel te vinden over jou server.

Suc6 Grizmo

Ik zal eens gaan kijken bij HP.
Maar wat voor gegevens heb je dan nodig?

Thanks,

Secabuster

Hij vraag usernaam en paswoord.
Om op het systeem te komen heb je het root paswoord nodig, je kunt dan inloggen als gebruiker root en dan moet je ook het paswoord hebben van die gebruiker.
Root is ongeveer hetzelfde als bij windows Administrator, alleen kan een root account iets meer dan een admin bij windows.:)

Ik zou zeker eens nagaan of die machine uberhaupt geschikt is voor windows. Dat gezien je uitspraak omtrent de aparte bios. Als ik me niet vergis heeft HP ook core-unix servers gemaakt en daar kun je dan alleen Unix en Linux op draaien.

In principe zou je wel vanaf een bootable XP/2000 cd-rom moeten kunnen booten en ook partitioneren/formatteren als het systeem windows aan zou kunnen.

Als het je niet lukt wil ik hem wel voor 50 euro van je overnemen.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan