.htaccess

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Wie weet er wat over .htaccess ik heb me rot gezocht je vind van alles maar werken doet het niet.

Het gaat er om een web dir te beveiligen
het draaid onder linux dus dat moet werken.

Ik was al blij dat ik PHP kon installeren en veranderen maar hier kom ik niet uit ik zal wel ergens overheen kijken.

het gaat om een admin map die direct achter het www domein komt die moet beveiligd worden alleen de webmaster mag daar in komen.

Wat is het probleem dan? Dit is een voorbeeld wat tussen de streepjes staat:

==================
AuthUserFile /home/usernaam/www/admin/.htpasswd
Authname "Prive, alleen admin toegang"
Authtype Basic

require valid-user
==================

Hierbij ga ik er van uit dat /www/ de public dir is voor je normale website fiels en /admin de dir die beveiligd moet worden.
De .htacces file komt dan in die directory te staan, het .htpasswd bestand ook.

Let wel op dat je provider dit supporten moet, het is aan en uit te schakelen in de Apache (webserver) config.

Mocht je er vragen over hebben dan laat maar weten, in deze eenvoudige vorm van htaccess toegang ben ik wel thuis mag ik zeggen.:)

Hartelijk dank BT tja ik had het iets anders staan AuthUserFile /home/domein/.htpasswd

Uiteindelijk moest het dit worden
AuthUserFile /home/gebruikersnaam/www/admin/.htpasswd

Ik was even vergeten dat de gebruikersnaam er ook in moest staan ja en dan werkt het niet

Klopt, dat komt omdat het bestand niet naar het domein mag wijzen maar naar het relative path of hoe noemen ze dat ook alweer?
Dus de echte plaats waar het zich op de server bevind.

Mooi dat het nu gelukt is!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan