HTML; wat doe ik fout?

B

BiG_G

Code:
<body bgcolor="#111166">
 <p><div color="#ffffff">BiG-G.com</div></p>

</body>

De kleur van achtergrond blijft mooi, maar de text kleur blijft zwart (en volgens mij is dit wit) Ook als ik bv 000000 gebruik als text kleur....

G

Ja ben er achter gekomen. Nu de links nog kleur geven... dan doet font het ineens niet meer...

Mooi, dan ga je meteen css erbij gebruiken. :biggrin: Tja, je kan idd moeilijk beginnen. Probeer nu eens een tabel te maken:

<TABLE>
<TR>
<TD>Bladibladibla</TD>
<TD>En nu een
regel in het volgende
vakje</TD>
</TR>
</TABLE>

Ja, de tabellen snap ik ook een beetje. Ik gebruik w3school als reference.
Ik heb een index van frames gemaakt. heb links boven en onder eoa poppetje wat iets met 4 kleuren stuk schiet, Daar tussen heb ik een linkjes frame gemaakt. Deze staan op 15% van schermgrote, de kolom van 85% is gedeeld in kop en midpage. Bij het klikken op een linkje veranderd midpage.
Dus:
Code:
<p><A href="midpage/linux.html" name="linux" type="text/html" target="_midpage">Linux</A></p>
Maar ik wil de kleur van die linkjes dus veranderen... en ik krijg ut niet zoals ik wil (net als het lettertype overigens)

Het mooiste zou ik toch wel vinden in php... maar ik vind dat je bij het begin moet beginnen...

In de header:
Code:
<style type="text/css">
A:link {text-decoration: none; color: pink;}
A:visited {text-decoration: none; color: green;}
A:active {text-decoration: underline; color: blue;}
A:hover {text-decoration: underline; color: red;}
</style>

Maar ik wil de kleur #92F2FF hebben. Kan ik dat dan net als normaal aangeven? color="#92F2FF"

Ja heb um door:
A:link {text-decoration: none; color: #92F2FF;}

G

Ik ben nu toch eigenlijk wel benieuwd wat je aan het maken bent @ BiG_G, is wel leuk om te zien hoe je, als je de kennis hebt van een OS zoals Linux, hoe je met de mogelijkheden van een forum... uhhh boardsoftware, kunt stoeien die niet beschreven staan in de faq's ;)

Na... Ik loop gewoon te klooien. Ik gebruik Quanta als editor. Die heeft enkele mogelijkheden zoals autom. tag's plaatsen e.d. maar verder niet.
Frontpage kan je hier en daar wat klikken enzo, en dan heb je zeg maar een pagina in elkaar gezet. Dat heb ik niet. Buiten het feit dat FP er een zooitje van maakt, en ik graag wil weten hoe iets werkt.
Programeren heeft me altijd wel getrokken, maar om het te leren en de intresse erin te houden wil nog weleens weer wegvallen.
Dus nu leek het me eigenlijk wel gepast om met de zo ongeveer meest eenvoudige talen die nu nog gebruikt wordt te gaan beginnen, en dan langzaam proberen door te groeien naar php. Het enige is dat mijn intresse level "up" moet blijven... anders kost het weer maanden voordat ik de draad weer op pak enzo...

Dan wat wil ik eigenlijk voor site maken? Iets met een forumpie? Kheb al twee verschillende gedowned, weet eigenlijk ook welke het word... maar ja... waar moet het om gaan?
Dat weet ik dus nog niet. Zat te denken aan "hoe kut is NL" en "Wat is sharen nu precies" of "Cat's & Dog's" of "Motorrijden"...
En nog tal van onderwerpen. Zat te denken om het te combineren... maar wordt ook zo'n zooitje.

Op dit moment ben ik dus eigenlijk aan het aanrommelen. Heb jij misschien ideeen?

G

Pfoeh G als ik zo lees wat jij wilt in een forum dan wordt het wel een veelzijdig forum???

Jij zou dus moeten denken aan een forum waar alles kan en mag, tenminste, tot bepaalde hoogte...

Ik zou zo 123 niet weten hoe je zo'n algemeen forum moet gaan noemen,
maar als je zoiets doet dan moet het opgedeeld gaan worden in veel subforums, en jij haalt er zelf al een paar aan...

Maar dan de hoofdnaam nog, zoals gezegd ik weet het niet. ;)

Nee, forum is erbij.. Een forum is niet de hoofdmoot. Dat kan je gewoon downen en installen.

Ook voor de fam. foto's en verhalen plaatsen over de kids. zat ik zo aan te denken... Mwa, sharen word het ook niet, ok al meer dan voldoende over geschreven.

Na, zal wel weer sex worden dan...

Ben beetje ziek...
Dus zit niet continu achter pc.

Maar een vraag: frames als index goedgenoeg? of is er een mooiere manier?

Frames zijn k*t. Kijik eens naar Duckfiles: zie jij ergens een frame? Los het maar op met een tabel.

Ik zie dat jij de topic k*tkonijn in moppentrommel niet gelezen...

lol

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan