huisnetwerk probleem

rolsat

Active member
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
82
We hebben een huisnetwerk (2computers) en werkte naar behoren totdat de aardlekschakelaar roet in het eten gooide.
De computers doen het weer en heb verbinding tussen de 2 computers.
Want als ik de netwerkkabel er uit trek dan reageert de computer direct met kabel niet aangesloten. Diverse malen opnieuw geinstalleerd maar noppes.
Toen veiligheden softwarematig verlaagd naar zeer laag nog steeds niets, dus wie heeft nog bruikbare tips.
Ik heb dit probleem ook bij hutsefruts geplaatst.
groetjes
rolsat

Dat hij niet meer op internet kan. (gelezen bij Huts)

Inderdaad heb je al naar je modem gekeken of daar alle instellingen nog goed staan.
Of heb je zo'n .......... usb modem dan gelijk het raam uit.
Of is het wel een ethernet modem met daar achter een router dan zou het wel eens kunnen zijn dat de ip adressen een conflict geven en dan heb je ook geen internet maar wel verbinding tussen 2 pc's

Of een defecte netwerkkaart, zou ook nog kunnen. Als je daar gebruik van maakt tenminste.

Hallo luitjes
ten eerste: ik heb een usb-modem, door het raam gooien doe ik niet, geeft nog meer schade
ten tweede: op de computer staat ook nog norton internet security en daar dacht ik ook aan als boosdoener.
groetjes
rolsat

Zou kunnen Rolsat maar geloof me gooi dat USB modem maar door het raam of weet ik het en investeer in een ethernet modem dan maakt het ook niet meer uit of een pc aan of uit staat de ander kan gewoon internetten en veel minder storing.

Ik wil niet akelig doen maar een USB modem is regelrechte ZOOI die je voorniks nog niet wil hebben vandaar ze die dingen voor niks weg geven.

Gelukkig stappen de providers er al vanaf meschien een TIP neem contakt op met je provider en vraag om een ethernet modem wie weet kan die wat voor je doen.

En je zal zien zodra je zo'n ding hebt hoe gelukkig je daar van word wel om een multipc modem vragen of later een switch kopen.

Kun je even iets uitleggen?
De computers doen het weer en heb verbinding tussen de 2 computers.
Want als ik de netwerkkabel er uit trek dan reageert de computer direct met kabel niet aangesloten.
Hierdoor kwam ik op het idee van misschien een kapotte netwerkkaart.
Maar als je schrijft dat de 2 computers verbinding hebben, dan mis ik wellicht iets. Je schrijft dat als je de netwerkkaart eruit trekt, de computer meteen werkt. Doch daarvoor schrijf je dat je verbinding hebt tussen die 2.

Dat strookt niet helemaal met elkaar of is in elk geval niet geheel duidelijk. Bedoel je dat e.e.a. werkt als je de netwerkkabel uit het modem trekt? Maar dat de computers dan wel verbinding hebben met elkaar via de switch of router of op welke manier moet dit geinterpreteerd worden?

En indeed, een USB modem kan fijn werken, maar is toch niet de beste optie, vaak geven die dingen problemen.

BT
Netwerkkaart kaduuk daar heb ik nog niet aan gedacht. ga het testen.
gr
rolsat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan