hulp bij aanschaf dreambox

D

danie

Hallo,

Laat ik beginnen met het feit dat ik een enorme n00b ben opdit gebied dus vergeef me alsjeblieft domme vragen ed. ;)

Ik heb op dit moment een schotel hangen, met een enkele LNB. Die gericht staat op de Hotbird. Ik had hier een reciever van de Lidl van (porty ??) Maar de ontvangst was zo slecht dat ik dat ding ergens in een hoek heb gegooid. volgens meerdere mensen lag het aan de crappy reciever (campingsetje ooit..) En kan ik beter gaan voor een Dreambox. Ik heb een andere schotel aangeschaft dan die in het setje zat ( nu een ovale). Ik heb digitale tv van @home, en heb daar dus ook een kastje van staan. Deze kanalen wil ik wel graag houden ( de ned. kanalen en de NickJR kanalen etc.)

Nu is mijn vraag:

Wat kan ik het beste nemen, welke dreambox is goed voor Astra en Hotbird. Kan de dreambox ipv de digitale ontvanger? En kan ik Astra en Hotbird met een dubbele LNB krijgen? De één zegt de 500, en de ander zegt de 7020.

de 7020 is uit te breiden met een HD maar ik heb begrepen dat de 500 ook gewoo op het netwerk kan, (van computers heb ik iets meer verstand dan van satellietjes ;) ) dus dan zou ik ook gewoon via het netwerk op kunnen nemen? Is dan de 7020 erg veel beter dan de 500?

En als klap op de vuurpijl, is een dubbele LNB beter dan een motortje?

Sorrie voor de vele vragen, maar zie op google door de bomen het bos niet meer.

Daniela

Hoi Danie en allereerst welkom op Satellite Fun.

De oorzaak van je slechte ontvangst kwaliteit zal geheid ook wel grotendeels aan de schotel gelegen hebben. De schotels die van bij de Lidl kwamen zijn van de kwaliteit die wij hier "pisbakkenstaal" plachten te noemen.

Wapperdingen van weinig kwaliteit. Er zijn ook mensen die er goed beeld uit hebben gekregen, maar afstelling is alles.

Je kunt nog zo'n goede schotel en ontvanger hebben, is de afstelling niet goed dan blijft het pet.

Dan om terug te komen op je vraag. Er zijn wat verschillen tussen de 500 en de 7020 maar kwalitatief nauwelijks behalve dat bij de 7020 dacht ik de voeding apart zit.

De 7020 is een veel grotere (en duurdere!) machine met grotere flash inhoud en mogelijkheid tot harddisk en voorzien van USB aansluiting.

De 500 is veel kleiner, kan geen HD in en heeft geen USB aansluiting.

Wel hebben beiden een UTP aansluiting dus ja, streamen naar de pc toe is ook goed mogelijk. Doch houdt er wel rekening mee dat men ook gaat stoppen met de bouw van de DM500.

Dream Multimedia wil toe naar modernere machines en heeft nu de DM600 op de markt gezet. Eigenlijk een DM500 met mogelijkheid tot inbouw van een HD.

Als je voor de toekomst verzekerd wilt zijn, ook van goede image ondersteuning, vermoed ik dat je wat langer toe zult kunnen met een 600 dan met een 500.

Dan betreffende je vraag omtrent lnb's. Is een dubbele lnb beter dan een motortje? Ach wat is beter?

Kwalitatief zal het weinig uitmaken, maar een dubbele lnb is veel handiger. Bij wisseling van satelliet zal de motor steeds moeten draaien. Een dubbele lnb heeft er een zgn. diseqc bij, die schakelt automatisch en hoef je dus niet op het draaien van de motor te wachten.

Dan als laatste je vraag over TV Digitaal. Ja die kan er uit vermits je een abonnement neemt bij Canal Digitaal op het pakket waar die zenders wat jij wilt zien ook in zitten. Volgens mij is dat het familiepakket maar weet het niet meer zeker, dat kun je opzoeken op de site van C+.

Hoe dan ook krijg je met de combinatie Astra/Hotbird altijd meer zenders dan met TV digitaal of wel digitaal kabel of digitenne pakket dan ook.

Zorg wel dat je schotel groot genoeg is, voor een dubbele lnb met diseqc wordt een schotel van 80cm geadviseerd. Je kunt je ook eens informeren naar bijv. de Multytenne om er straks nog een lnb bij te plaatsen zodat je ook eventueel op 23,5 oost naar de lokale zenders kunt kijken als je daar interesse in hebt en de steeds populairder wordende Astra 2a op 28,2 oost.

Kijk ook eens in onze Dreambox sectie. Daar staat ook nog wel het nodige, ook nog wat vragen van mensen die pas een Dream aanschaffen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan