Hulp gezocht!

• Topic starter SoDamnInsane
  • Startdatum
S

SoDamnInsane

Hallo, ik ben Raymond en nieuw op dit forum.
Ik heb pas een Dreambox overgenomen van een collega.

Graag wil ik me hier verder in verdiepen.
Is er misschien iemand in de regio Zuid Limburg die me hier mee wil helpen?

Een vergoeding is eventueel ook geen probleem.

Alvast bedankt!

Welkom Raymond op dit forum. Veel plezier gewenst.
Je hebt een dm600, die werkt met Enigma1 wat heel oud is en niet verder wordt ontwikkeld.
Op zich niet zo heel erg want het funktioneert verder goed.
Wat je als eerste zou moeten doen is op zoek gaan naar een image want de standaard DMM is erg kaal en heeft zo zijn nadelen.

Dan krijg je natuurlijk de vraag wat is een image en waar haal ik die vandaan, hoe zet ik die in mijn ontvanger etc. etc. Natuurlijk kan iemand het bij jou thuis of zo je helpen en demonstreren, maar het beste is toch om eerst zelf de nodige informatie van het internet te verzamelen, dan die goed te lezen en proberen. Dat is echt de beste leermeester.

Wil je desondanks hulp dan zou je iemand in de buurt van Maastricht moeten vinden en volgens ons zijn er wel leden die uit Zuid Limburg komen.

Wie is die persoon ook al weer die zo goed limburgs spreekt en het nodige weet van enigma1..... iets met tijgertje was het toch....;)

eendenteam;213083 zei:
Welkom Raymond op dit forum. Veel plezier gewenst.
Je hebt een dm600, die werkt met Enigma1 wat heel oud is en niet verder wordt ontwikkeld.
Op zich niet zo heel erg want het funktioneert verder goed.
Wat je als eerste zou moeten doen is op zoek gaan naar een image want de standaard DMM is erg kaal en heeft zo zijn nadelen.

Dan krijg je natuurlijk de vraag wat is een image en waar haal ik die vandaan, hoe zet ik die in mijn ontvanger etc. etc. Natuurlijk kan iemand het bij jou thuis of zo je helpen en demonstreren, maar het beste is toch om eerst zelf de nodige informatie van het internet te verzamelen, dan die goed te lezen en proberen. Dat is echt de beste leermeester.

Wil je desondanks hulp dan zou je iemand in de buurt van Maastricht moeten vinden en volgens ons zijn er wel leden die uit Zuid Limburg komen.

Wie is die persoon ook al weer die zo goed limburgs spreekt en het nodige weet van enigma1..... iets met tijgertje was het toch....;)

Thx. voor de reactie! Het is inderdaad een iets ouder model. Maar om ff kennis met de Dreambox te maken leek me dit wel leuk. Gewoon als extra ontvanger voor de slaapkamer. Ik heb hem ERG goedkoop kunnen krijgen namelijk, lol. Er staat volgens mij nu een image van PLI op (als ik het goed zeg). Alles functioneert prima op het moment. Maar ik wilde ook graag eens gaan 'spelen' met andere images, maar ben bang dat het dan niet meer loopt zoals nu. :biggrin: Als ik alles dan een beetje door heb, wil ik me ook graag een HD Dreambox voor in de woonkamer gaan aanschaffen. Ik heb inderdaad ook al op diverse info kanalen gezocht op het internet. Maar persoonlijk vind ik het prettiger om het via iemand anders te leren... sorry. Maar ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden uit deze regio, die me een stap in de goede richting kan geven.... ;)

Soms kan het helpen als je een paar dingen een keer gezien hebt inderdaad.
Ik wil wel eens een poging wagen, we zijn al met een pm uitwisseling bezig.;)

Black Tiger;213098 zei:
Soms kan het helpen als je een paar dingen een keer gezien hebt inderdaad.
Ik wil wel eens een poging wagen, we zijn al met een pm uitwisseling bezig.;)

Thx. dat klopt inderdaad. Vind ik persoonlijk ook makkelijker.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan