Hulp nodig met flashen....

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
186
Punten
63
Leeftijd
57
Ik wil mijn box flashen om er een andere image erin te zetten. Helaas kan dit niet via de webbrowser omdat het een clonebox is. Nu zou je de box moeten flashen met dreamup maar ik krijg de com poort niet geopend omdat deze een fout melding geeft dat hij de com poort niet kan vinden.

Is het misschien op een andere manier nog mogelijk om je box te flashen en hoe doe je dit dan? Ik kan de box via DCC gewoon benaderen maar ik heb totaal geen ervaring met telnet.

Alvast bedankt.

let op dat je voor de clone boxen niet zo maar een image erin kan zetten.

Er zijn hiervoor speciale images voor nodig anders is het finito met de box

Je kunt de box gewoon flashen via de webbrowser wel met een aangepast image.

Ok, ik zie echt niet hoe ik dat dan moet doen. Er staat geen knop linksonder waarmee je dit zou moeten kunnen doen. Dus als je nog tips heb?

De image is een aangepaste van ferrari.

Misschien iemand nog een tip v.w.b. de image ik kan kiezen tussen OpenPli, Nemesis en NewDe.

Het werkt precies hetzelfde als een originele box natuurlijk daar zijn handleidingen voor.

Maar in het kort sluit de Dreambox netjes af uitschakelen dus in het menu tot je op de TV het beeld ziet trek de stekker er uit doe dat.
Zorg nu voor een bekabelde internet verbinding geen wifi als je die hebt zit er voorop je box rechts als je er voor staat ??n knopje druk die in en stop aan de achterkant de stekker er weer in met je andere hand.

Hou de knop ingedrukt tot er STOP in je scherm komt met een IP nummer daarna kun je loslaten en toets in je webbrowser dat nummer in en klik daar op firmware upgrade de rest wijst zich zelf.

Weet je zeker dat je een Ferrari kaart hebt laat hem anders eerst een keer opstarten en ga er voor zitten en kijk wat er op je scherm komt staat er SIM 2.01 team dan moet je geen Ferrari image hebben.