Hulp nodig met flashen....

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
186
Punten
63
Leeftijd
57
Ik wil mijn box flashen om er een andere image erin te zetten. Helaas kan dit niet via de webbrowser omdat het een clonebox is. Nu zou je de box moeten flashen met dreamup maar ik krijg de com poort niet geopend omdat deze een fout melding geeft dat hij de com poort niet kan vinden.

Is het misschien op een andere manier nog mogelijk om je box te flashen en hoe doe je dit dan? Ik kan de box via DCC gewoon benaderen maar ik heb totaal geen ervaring met telnet.

Alvast bedankt.

let op dat je voor de clone boxen niet zo maar een image erin kan zetten.

Er zijn hiervoor speciale images voor nodig anders is het finito met de box

Je kunt de box gewoon flashen via de webbrowser wel met een aangepast image.

Ok, ik zie echt niet hoe ik dat dan moet doen. Er staat geen knop linksonder waarmee je dit zou moeten kunnen doen. Dus als je nog tips heb?

De image is een aangepaste van ferrari.

Misschien iemand nog een tip v.w.b. de image ik kan kiezen tussen OpenPli, Nemesis en NewDe.

Het werkt precies hetzelfde als een originele box natuurlijk daar zijn handleidingen voor.

Maar in het kort sluit de Dreambox netjes af uitschakelen dus in het menu tot je op de TV het beeld ziet trek de stekker er uit doe dat.
Zorg nu voor een bekabelde internet verbinding geen wifi als je die hebt zit er voorop je box rechts als je er voor staat ??n knopje druk die in en stop aan de achterkant de stekker er weer in met je andere hand.

Hou de knop ingedrukt tot er STOP in je scherm komt met een IP nummer daarna kun je loslaten en toets in je webbrowser dat nummer in en klik daar op firmware upgrade de rest wijst zich zelf.

Weet je zeker dat je een Ferrari kaart hebt laat hem anders eerst een keer opstarten en ga er voor zitten en kijk wat er op je scherm komt staat er SIM 2.01 team dan moet je geen Ferrari image hebben.
Vraag aan @The Matrix waar het toe kan leiden door er iets verkeerds op te zetten.

aart1944;215303 zei:
Hou de knop ingedrukt tot er STOP in je scherm komt met een IP nummer
Moet je wel DHCP aan hebben staan in je modem/router.

Ha Aart,

Ik kan mijn box benaderen via de webbrowser. Echter de knop firmware upgrade zie ik niet staan.
Komt die knop (firmware upgrade) pas te voorschijn als je de box hebt opgestart en op stop (knop) hebt ingedrukt? Anders weet ik het niet ik zie in ieder geval geen firmware update staan.

De sim is idd. een 2.01 alleen kan je bij ferrari diversen image downloaden. Heb je een 2.01 sim dan kan je hem zelf nog omtoveren tot een ferrari sim. Dit is volgens mijn niet echt nodig. Ik wil gewoon OpenPli er op zetten omdat Gemini geen cam's meer ondersteunt. Nu kan je het natuurlijk allemaal handmatig doen, maar ik hoor goeie berichten over OpenPli en dacht we gaan het eens proberen.

Alvast bedankt.

aart1944;215303 zei:
Het werkt precies hetzelfde als een originele box natuurlijk daar zijn handleidingen voor.

Maar in het kort sluit de Dreambox netjes af uitschakelen dus in het menu tot je op de TV het beeld ziet trek de stekker er uit doe dat.
Zorg nu voor een bekabelde internet verbinding geen wifi als je die hebt zit er voorop je box rechts als je er voor staat ??n knopje druk die in en stop aan de achterkant de stekker er weer in met je andere hand.

Hou de knop ingedrukt tot er STOP in je scherm komt met een IP nummer daarna kun je loslaten en toets in je webbrowser dat nummer in en klik daar op firmware upgrade de rest wijst zich zelf.

Weet je zeker dat je een Ferrari kaart hebt laat hem anders eerst een keer opstarten en ga er voor zitten en kijk wat er op je scherm komt staat er SIM 2.01 team dan moet je geen Ferrari image hebben.
Vraag aan @The Matrix waar het toe kan leiden door er iets verkeerds op te zetten.

Dat tweede gedeelte van de vraag is niet juist de Chinezen hebben ruzie gehad en op een SIM 2.01 moet een image van het Sim1 team en dat kun je hier vinden.
En ja dat komt pas tevoorschijn dat gele scherm met firmware met de stop methode daar gebruik ik trouwens IE8 voor het werkt bij mij niet goed met Googel Chrome.

Een oude SIM 1.0 kun je een Ferrari van maken als het een sim 1.0 T1 of T2 is die heeft het Team in het verleden verkocht een Siim 2.01 kun je geen Ferrari van maken.
Ja als je PLI wilt proberen doe dat zelf vind ik het een beetje een kaal image gebruik zelf Nemesis maar daar kan ieder anders over denken.

Perfect.

Ik denk dat ik er nu wel ga uitkomen.

Bedankt voor het meedenken van de sim 2.01 ik dacht echt dat het kon.
Ik ga vanavond even kijken naar de Nemesis.

Ja nog even over het gezeur dat je vaak CCcam niet meer kan downloaden.
Nu weet ik niet of die plugin er in staat anders kun je die er bij downloaden en als hij opgestart is er inzetten met DCC, de Tunesiasat addons manager 3.0 als je bijvoorbeeld Nemesis er op zet kun je met de addons manager naar EDG-Nemesis gaan en de Extra downloader installeren.

Na elke addon weer overnieuw opstarten dan kun je twee keer blauwe knop naar de Extra downloader gaan en CC cam ophalen en ook weer installeren en opstarten.
Daarna 1 keer blauw en cc cam actief maken.
Voor je gaat installeren even een backup maken anders moet je weer alles installeren zoals je disq en je zenderlijst.

Bedankt, het werkt perfect. Ik ben nu aan het stoeien met GP3, wist niet dat die al uit was en er stonden ook cams in. Maar hij bevalt me niet helemaal. Ga dus nog even verder kijken.

Het lag dus aan het stop knopje ingedrukt houden. (weer wat geleerd)

Als werkt weer perfect, bedankt.

Ik heb er nu Peter Pan (Neverland_Lightning_2.3) opgezet en dat is een hele leuke image moet ik zeggen. Zapt lekker snel heeft al info instelbaar en cams kan je makkelijk downloaden. maar het makkelijkst vond ik dat je de settingslijst heel makkelijk kan opwaarderen.
Deze blijft er dus even opstaan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan