Hulp nodig

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Hoi jongens,, heb effe julie hulp nodig.

Gisteren wou ik met system restore mijn Windows XP home 2 dagen terug zetten maar nu is het probleem dat die niet meer opstart.

Hij geeft nu aan dat dit volgende bestand onder de hoofdmap van:

windows/system32/ntoskrn1.exe

is beschadigd of niet meer te vinden is en dat ik dit opnieuw moet installeren.

Maar hoe doe ik dit als hij niet meer opstart.

Kan iemand mij SVP even uitleggen hoe en waar ik eventueel opstart diskettes of CDROM kan halen op het internet om dit weer te verhelpen.

En kan ik dit bestand dan gewoon van mijn xp cdrom halen en plakken in die sytem32 map.

Hoop dat julie mij effe kunnen helpen want anders moet ik weer alles opnieuw gaan installeren.

Foutje,, waarschijnlijk verkeerd gekeken maar het bestand wat beschadigd is of weg is heet: ntoskrnl.exe

Twee opties:

Optie 1:
Vervang de ntoskrnl1.exe door je machine te boooten met je cd en kies voor de optie repair.
Kopieer nu het goede ntoskrnl.exe bestand van je cd naar c:\windows\system32.

Het kan zijn dat je het bestand nog moet extracten.
type dan extract ntoskrnl.EX_ c:\windows\system32\ntoskrnl.exe
Het extracten doe je vanaf de cdrom drive in de map i386

Nu weer booten en service pack herinstalleren.

werkt dit niet dan optie2

Optie2:

Boot dmv je windows XP cd en kies voor nieuwe setup.

De setup zal nu gaan kijken of er al een Windows installatie is.

Die zal ie vinden en vragen of je wil repareren.
Repareer de handel en installeer het laatste service pack. Vervolgens alle updates draaien en werken maar weer.

Lukt het niet laat het me dan even weten

see ya

jeejee99

Weet je dit zeker JeeJee,, heb inderdaad wel een optie op of:

1. door te gaan met huidige update
2. afbreken en nieuwe installatie te starten
3. afbreken en computer opnieuw op starten,, ( wat dus niet werkt )

Alleen als ik volgens mij mijn windows cd erin doe en dan computer opnieuw opstart dan zegt die op een gegeven ogenblik,, booten van cdrom,, dan moet ik dus de spatie balk toch indrukken maar dan gebeurd er verder niks.

Ik kan beamen dat jeejee's info klopt.
Als jij niet van jouw cd kan booten, dan klopt er toch ergens iets niet.
Normaliter moet je gewoon van cd kunnen booten en setup starten, nieuwe installatie en daarop wordt de huidige gevonden (als je niet eerst gaat formatteren natuurlijk) en wordt er gevraagd of je repareren wilt.

Probleem is dat ik dat zelf al eens een keer of 2 geprobeerd heb, en vraagt XP pro steeds om de hersteldiskette, die ik dus niet heb en einde reparatie is dan het gevolg.:)

Maar proberen kun je het. Zelf de betreffende file extracten is ook een mogelijkheid, alleen moet je dan wel van de windows cd kunnen opstarten om iets naar NTFS te kunnen schrijven, vermits je natuurlijk in NTFS geformatteert hebt anders neem je een 98 bootdisk en is het probleem ook snel verholpen.

In jouw geval kun je ook kiezen om "door te gaan met de huidige update". Hou er wel rekening mee, dat de kans dan erg groot is dat je opnieuw de updates, patches, fixes en servicepack 1 opnieuw moet gaan installeren daarna.
Deze optie heb ik zelf laatst ook gebruikt om bij een neef de windows installatie weer aan de praat te krijgen.

Maar zoals gezegd, jeejee's informatie is ook correct.

Sorry zat effe verkeerd,, als ik mijn Windows cd erin heb zittwen en dan op de spatie balk klik zodra ik boot from cd zie dan krijg ik alsl ik het uit mijn hoofd goed zeg iets van deze keuzes te zien:

1. door te gaan met huidige update
2. afbreken en nieuwe installatie te starten
3. afbreken en computer opnieuw op starten,, ( wat dus niet werkt )

1 werkt dus niet want dankrijg ik die fout melding weer.

3 werkt ook niet dan komt die foutmelding ook weer terug.

Dus blijft 2 over en ga dat straks als ik thuis ben dan maar proberen,, maar kan me herinneren van een paar weken geleden dat ik hier ook dit probleem had omdat ik toen alleen maar kon kiezen voor nieuwe installatie starten en er geen reparatie optie toen werd gegeven.

Maar goed dan moet het maatrzo als het moet,, duurd alleen weeer lang en moet ik weer alles terug gaan zetten.

Julie horen het vanavond wel of en hoe het allemaal gelukt is.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Helaas dat werkte niet,, bleef maar vragen om een password en dat heb ik nooit opgegeven,, maar kreeg er dus echt genoeg van dus krijg dan maar de ....... en heb heel windows er op nieuw opgezet.
Helaas alles maar dan ook alles echt kwijt nu :(

Gaat wel weer een tijdje duren maar krijg alles wel weer terug.

in ieder geval bedankt voor de hulp.

Vaag... volgens mij is XP helemaal niet te installeren zonder een paswoord op te geven (of het moet al gewoon enter drukken zijn), maarja maakt verder niet meer uit.

Succes met de herinstallatie!

Als je je wachtwoord niet meer weet kan je ook dmv een linux bootdisk je admin wachtwoord resetten. Hij vraagt namelijk om het admin wachtwoord alleen zie je dat niet.

Dat wachtwoord zit in de SAM en de linux bootdisk leest het uit.
(lang leve linux) (laten ze het op mijn werk maar niet horen.)

see ya

jeejee99

Ik kan me vergissen maar wat is wat dat betreft het verschil tussen een linux en dos bootdisk (met ntfsdos erop?).

De sam file is volgens mij encrypted ook nog, dus ook al kun je hem uitlezen dan nog weet je je paswoord niet.
Of is er iets speciaals als je met een linux bootdisk boot?

Je kunt XPpro ook in een reparatie modus laten starten van de disk, ik denk dat jeejee99 het daar ook over heeft.
Pro dus.
Kan home dat niet ?
Want dat zou je oplossing dan zijn.
Ik geloof (weet t dus niet meer zeker) dat je dat tijdens het starten van de CD (dat eerst in orde maken) dan op F5 moet drukken.

Overigens wijst het verdwijnen van dat bestand (een stukkie van het hart van XP) op een virus ding.
Wijst wil zeggen dat het kan, niet dat je zeker een virus te pakken hebt.

Oww
Je hebt het al rigoureus opgelost zie ik..

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan