hulp voor het uitrichtne van een schotel

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
Wie kan mij vertellen op welke eenvoudige manier(of met welk toestel) ik de schotel perfekt op 38? kan zetten, wanneer er op de schotel-houder zelf geen graden zijn afgebeeld...????

ook heb ik geprobeerd om met de "signaalmeter" de juiste positie van de gewenste sateliet(hier HISPASAT) te zoeken, doch ik krijg steeds hetzelfde even sterk signaal of ik hem draai of in de baanbeweeg of niet...Het signaal gaat niet weg.Welk is hiervan de oorzaak?ligt het aan mijn Philips-ontvanger?Kabel niet goed of heeft het te maken dat hij nog niet juist is afgericht op zijn 38????Wie wil mij even helpen???
1000 X thanks

38 graden Hispasat ????? Ik neem aan dat je met 38 graden Hispasat bedoeld en die staat op ca 30 graden west

De zon in nederland staat precies in het zuiden om 12.40 uur
in de zomertijd is dat een uurtje later 13.40 uur.

De aarde draait ca 15 graden per uur, wil je nu Hispasat inregelen wacht dan in de winter tot 14.40u en in de zomer tot 15.40 uur en zet je schotel dan recht naar de zon , staat ie bijna goed.

Voor Hispasat de schotel ietsje naar voren kantelen zodat het net lijkt of ie naar beneden kijkt .

Nu nog een beetje klooien (fijntunen) en voila Hispasat.
Wel een frequentie opgeven in de tuner die ontvangst op Hispasat mogeijk maakt.

@Chisjan
Ik woon even noordelijker dan jij,en lijk dezelfde verschijnselen te hebben,met een Nokia schotel,85 cm,en LNB van zelfde merk.Triax receiver.
Omdat ik nooit eerder problemen had met uitrichten,sta ik voor een raadsel,want ik denk alles goed te doen.
Ik geef de schuld aan deze schotel en LNB,omdat ik ook astra of eutelsat er niet op krijg.Bekabeling is absoluut o.k.
Normaal ga ik buiten zitten,met receiver en tv,en richt uit.Maar de weersomstandigheden werken niet direkt mee.Koud,en sneeuw,
Misschien maar wachten op de zomer.
Nu jij echter dezelfde symptonen hebt,ben ik benieuwd,of je het aan de praat krijgt.
@Matrix:Kompliment voor zo?n mooi antwoord!
Vr.gr.George

Pak dan eerst de nul punt eigenlijk wil ik hier mee zeggen is begin bij serius als je serius goed afgericht is dan draai je motorisch even naar de astra 19,2 ook goed signaal dan even naar arabsat kijk of je daar ook goed signaal hebt zo wel dan heb je zeker ook goed signaal op Hispasat.....ik rich zelf ook wel schotel zonder satlook en werkt altijd goed.....tuurlijk als je een satlook hebt is het nog zeker van je werk maar als je dat niet hebt is dit eventeeul een oplossing .....

groetjes,
deliyurek007

dat klopt hier in nederland ik denk dat voor de meesten richten de schotel op sirus voor draibaar motor
alles je goed signal hebt op sirus dan kun je makkelijk alle andere satellite antvangen
grtz roufa!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan