humax 5400 en dreambox op een schotel

D

dalton

hoi
ik heb vanmorgen de dreambox 7000s gisteren gekocht
via de uitgang van de humax5400.door gelust na de ant ingang
van de dreambox dus 2 op een schotel ik heb dat gedaan dan kan ik de dreambox leren kennen en als het moet op de humax
voor de vrouw film kijken
alles ging goed de hele morgen tot de motor vast bleef staan
op de hotbird
ik heb daar beeld op allebei de tuners
ik heb ze allebei los gekoppelt en los van elkaar op de schotel
gezet werkt niet
in de humax alle filmware setting key-bin opnieuw gezet niks
de motor werkt niet op handmatig instellen ook niet op de hotbird waar ik wel goed beeld heb
mijn bangen vermoeden is dat de motor stuk is
dat hij niet tegen 2 sat ontvangers kan omrede de 12 volt
ik heb ze niet tegeijk aangehad maar als dat toch gebeurt is
moet ik dan 2keer 12 volt tellen dus PLOF
of moet mij werkwijze kunnen
ik wil wel een nieuwe zetten maar ik wil weten of dit gaat op mijn manier anders gaat de volgende weer PLOF
heeft iemand een idee voor mij of wat ik nog kan doen
ik heb alles ook uit de220v gehaald
oke bedankt ik hoop op een advies
gr dalton.

Waarschijnlijk is de motor kapot. Het mag geen enkel probleem zijn dat beide ontvangers te gelijk aanstaan daar is lnb output voor.

De LNB uitgang van de Humax waar de Dreambox op zit aangesloten zal zodra deze wordt ingeschakeld de LNB spanning van de Dreambox blokkeren. De Humax laat dan alleen nog maar het HF signaal door van de frequentie waar de Humax op staat afgestemd.

En wat betreft de tweemaal 12 volt:

Een LNB werkt op twee verschillende spanningen. 14 volt als de LNB verticaal moet ontvangen en 18 volt als de LNB horizontaal moet ontvangen. De spanning naar de motor zal dus nooit hoger worden dan 18 volt .

ik ben het helemaal met je eens pet
maar ik had liever gehad dat dit gisteren was gebeurt
het gebeurt net in 3 jaar dat ik voor het eerst 2 boxen samen heb
dat zet je dan te denken, anders vind je het normaal.
zit ik steeds naar de db te kijken heb ik net 4 uur mee kunnen spelen lol, nou lol ik kan wel janken
gr dalton

Vraagje welke motor ?????
Welke schotel
Als het een stab is gooi vannacht effe de motor stroomloos....
en probeer morgen met alleen de hummy....

hoi
pikkie het is de stab h110
ik had hem 10 min stroomloos gegeven. hij is mischien de kluts kwijt
ik zal het doen.. kan ik die ook resetten?.
de schotel is een triax 88cm
gr dalton

Door stroomloss te zetten wil het geheugen van de motor wel eens leeg gaan.
De stab motor heeft de humax settings als het ware overgenomen door de dream is de motor van slag af.
De stab 110 met name de oude serie is in dat opzicht zwak.
Het beste wat je kan doen is of de humax de motor laten bedienen of de dreambox niet beide....

Als de motor stuk zou zijn draait deze naar turksat en is niet meer in beweging te krijgen..

Helaas heeft stab geen reset knop zoals de moteck.....

klopt pikkie
ik krijg er geen beweging in,in de motor
ik heb de stab hh mount mod.gi 100 diseqc1.2 terug gekocht
ik kan 2lnb zetten dan ben ik van de spanning af
maar als ik jou begrijp moet dan steeds dezelfde draaien
o.a de humax de sat boer geeft jou gelijk wat je schreef
maar de menigen verschillen zie pet 123
ik durf het niet meer op de oude manier kost mij toch 80 euro
zaterdagmorgen komt mijn maat, zetten we samen de motor
kan ik eindelik dream box kijken
gr bedankt voor het bericht
dalton

nu ik na denk gaat het met 2lnb,s ook niet
ik blijf dan toch met met 2 keer de spanning zitten??????
of heb ik het mis
gr jan

Zie het zo: Als je twee auto accu's met elkaar verbindt (bij start hulp) dan zal de spanning nooit hoger worden dan 12 volt en dat is parallel geschakeld.

Accu?s die achter elkaar staan zoals in een zaklantaarn daarbij wordt de spanning wel hoger en dat is serie geschakeld.

En je kunt zeggen dat de ontvangers parallel geschakeld staan dus spanning wordt nooit hoger. (je kunt het natuurlijk ook even na meten met een digitale voltmeter aan de lnb uitgang als het niet helemaal vertrouwd)

Je kunt natuurlijk ook nog even de motor resetten met behulp van het motor menu van de Humax.

Zet DiSEqC Command mode op Installer
Ga naar motor control en selecteer reset en druk op OK (je moet dan wel weer het zaakje op nieuw instellen want de motor staat weer op de fabrieks settings)

Je moet het niet zoeken in de spanning doet totaal niet terzake.
Je kan maar een ontvanger op iedere diseqc 1.2 motor zetten.
Ja kan wel onafhanglijk van elkaar werken niet door gelust tenzij het 2 dezelfde machines zijn.

Met de dream kan die zelfs het usall protocol gebruiken dacht met de humax niet maar ken de toh software niet dus vandaar.

In de stab zit een printplaatje waar je kabel connectoren op aansluiten tevens zit daar een z.g.n. flaschje welke de instelling bevat van de door de receiver ingegeven instelling...

De stab 110 kan hier niet goed mee overweg de 100 daarin tegen heeft veel minder problemen...
Soms wil het wel eens helpen om de motor 24 uur spanningsloos te zetten bij stab is het euvel bekend maar ze doen er nog niets aan...

Wat je nu nog kan doen is proberen een motor reset te geven via een aston receiver doe hebben daar een optie voor....
Dan wil die het nog wel eens gaan doen...

Succes....

Originally posted by pikkie
Je kan maar een ontvanger op iedere diseqc 1.2 motor zetten.
Ja kan wel onafhanglijk van elkaar werken niet door gelust tenzij het 2 dezelfde machines zijn.

Wat je nu nog kan doen is proberen een motor reset te geven via een aston receiver doe hebben daar een optie voor....
Dan wil die het nog wel eens gaan doen...

Succes....

Ik ben van mening dat twee verschillende merken recievers geen enkel probleem mag geven wanneer deze met elkaar zijn door gelust. Ik heb een tijdje achter de Humax LNB out twee dreamboxen gehad en een Nokia 9600 en dat werkte zonder problemen.

Waarom resetten met een anston reciever als de Humax dat ook kan zoals eerder aangegeven

Wat je kunt doen is de Dreambox antenne configuratie hetzelfde in te stellen als de Humax. Dit doe je op de volgende manier:

Neem de de settingslijst van de Humax en haal met Humbox de antenne settings eruit.
Hier zie je dan je rotor instellingen(Sat Positie) van je stab in staan.
Deze satpositie's geef je in bij je dreambox bij rotorinstellingen en je bent vertrokken zonder dat je je stab opnieuw moet instellen.

Vb. Astra 19,2 E is Sat Pos. 2 -> dreambox.
Dan geef je als rotor nummer 2 in en bij orbit positie tik je 192 en je kiest richting oost, daarna druk op de gele knop om toe te voegen.
Dit doe je voor alle sat.
daarna niet vergeten alles opslaan (groene knop).

Dit kan je snel doen en zal je iedere keer moeten als je van img. verandert (tenzij je een multiboot gebruikt dan doe je dit slechts 1 maal per img.)

Wil je van het doorlussen af plaats dan een diode splitter tussen de ontvangers. De diodes blokkeren de spanning van de ene ontvanger naar de andere ontvanger

@pet123
ik kan het motor menu niet vinden in de humax??
gr dalton

Onder service search. Ik heb altijd de engelse versie erop staan en hoe ze het allemaal in het nedelands noemen geen iedee

@pet 123 ik had ook al aangegeven dat ik het toh of humax menu niet goed ken vandaar van de aston weet ik dat tie zonder problemen een stab motor kan resetten..

Ik denk nl dat zowel de humax als de dream tegelijkertijd hebben aan gestaan en dat kan je motor niet aan...

Tuurlijk is doorlussen geen probleem als je instellingen maar hetzelfde zijn...

inderdaad een schakeling voorkomt een hoop troubles........

En Dalton is het nog gelukt om een reset te geven en heeft het effect gehad?

Wat jammer nou pet dat we niks meer horen

Zal wel te druk zijn met tv kijken

hoi
jongens ik heb de motor gezet een nieuwe
de oude was stuk
ik heb hem afgesteld met de humax ging snel want de schotel
en lnb kon ik aan elkaar laten zitten
was in een uur klaar
toen met angst de dreambox er opgezet ZONDER humax.
en de boel weer ingesteld van binnen uit
en het werkt bedankt nog voor alles
maar een satboer zet toch iedere dag van alles op zijn schotel
ik bedoel het zou toch te gek zijn dat ik verplicht ben om met een dream b te blijven kijken omdat mijn motor een geheugen heeft.
kijk lussen doe ik niet meer. en als ik schik blijf houden met de dreambox, komt er een draaibaar bij voor de humax voor de vrouw
mijn vraag is alleen kan ik apart van elkaar wisselend de humax of de dream op dezelfde motor aansluiten zonder risico
gr dalton

Vnd het maar raar hoor ,, Heb hier een moteck en mijn dream box erop en heb die doorgelust met mijn Topfield,, ook al sta ik met mijn dreambox op hispasat en zet ik die uit en dan mijn topfield aan dan draait hij netjes terug naar astra toe.

Dus moet wel kunnen,, maar weet natuurlijk niet of dit motor afhankelijk is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan