humax programma limiet bereikt

H

huskyboy

Hallo ik heb een humax irci-5400 z en die geeft bij het zender zoeken aan dat het programma limiet bereikt is, vraag ; wat houd dat in en wat moet ik eraan doen? Ik heb er momenteel 300 kanalen in zitten.

Hoi Huskyboy en welkom op Satellite Fun.

De radiokanalen moet je meetellen, maar de Humax 5400 moet bij mijn weten 4000 kanalen aankunnen.

Welke firmware heb je er op draaien?

Volgens mij toh 3.4 maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, want het is de tweede tuner ik ben er gister even mee bezig geweest ,uit mijn hoofd zitten er nu nog na enig opruimen 77 radio zenders in.

In mijn andere humax druk ik zo maar 2000 kanalen in als ik hem laat zoeken.

Vreemd, dan zou het toch moeten kunnen.

Wij hebben deze in onze downloadsectie staan: ToH3.4 HoT11.3 Zplus_NL.

Die zou in feite goed moeten functioneren, 4000 kanalen is normaal maar 2000 zeker.

Soms helpt het om de kanalen leeg te maken en nog eens opnieuw te flashen.

Ik ben niet zo thuis in deze decoder, maar kan er via een editor geen settingslijst in gedaan worden?

Wellicht dat er met het zoeken naar de zenders iets fout gaat?

en nou komt het, als ik met een seriele kabel een setting lijst wil inladen hoe doe ik dat, en wat heb ik daarvoor nodig, ik ben wat dat betreft zo groen als gras! Het mag ook via e-mail

Je moet natuurlijk wel iemand hebben voor een antwoordt die zelf nog een Humax 5400 gehad heeft zo kalmpjes aan kan die bij het antiek gezet worden de ontvanger is al 11 jaar oud bouwjaar 2002.

Zelf nooit een Humax gehad maar was dat niet met het progje Humbox een lijst er in laden dan aan de achterkant de box aanzetten en dan staat de lijst er in.

Ja waar kun je Humbox nog vinden ook de settingslijsten die hier in de downloads staan zijn van 2008 en sindsdien is er veel veranderd.

Heb je die Humax gekregen of zo als je eigenaar bent zou je toch na die tijd moeten weten hoe die box werkt.

Ik ben al jaren eigenaar van 2 humaxen maar heb me er nooit in verdiept,

maar nou gaat er 1 van de humaxen knipperen in de ledjes en zoals ik reeds opgezocht heb op deze site gaat het om de software of de settinglijst, dus vandaar dat ik dat een keer wil proberen om er weer software in te krijgen.

Ik ben gisterenavond ook nog even aan het zoeken geweest wat de mogelijkheden nog zijn met deze decoder, en kwam er al snel achter dat de meeste firmwares al ouder zijn, en up to date settingslijsten zijn er ook nog wel te vinden, maar of je daar iets aan hebt?

Mijn idee is: Als jij de ene decoder nog goed werkend hebt, voorzie dan de andere decoder met dezelfde firmware, en pluk de settingsd uit de nog goed werkende decoder, en probeer ze over te zetten naar de andere.

Software die je er voor nodig hebt kun je hier misschien nog in de downloadsectie vinden.

Maar even tussen ( ) haakjes, ik weet niet wat jij nog kijkt op die dingen, maar de meeste gangbare zenders hier in NL zijn over naar een andere satelliet, en veelal ook in HD. ;)

Een goed programma om zenders mee in te laden is ook Formula V3, deze is ook in onze downloadsectie te vinden.

Maar zoals reeds aangegeven zijn er geen recente lijsten meer te vinden.

Wat je wel zou kunnen proberen is hiermee een oudere lijst in te voeren, en dan te zien of het probleem met knipperen over is.

Zoja, dan kun je daarna een handmatige scan doen van de satellieten.

Bedankt

Ik ga ermee aan de slag ik laat binnenkort wel weten of het gelukt is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan