IDdigital en Axas module.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb een paar vragen over deze decoder en module.

Deze week zo'n apparaatje tweedehands bijgekocht voor slaapkamer gebruik.

Maar nou zit ik al wel wat rond te lezen en heb aan de vorige eigenaar ook al gevraagd wat er meer mee kan, want nu is hij nog helemaal in originele staat.

Want het is en blijft natuurlijk altijd weer leuk om eens met zo'n ding te gaan spelen, maar dan moet er eerst wel wat info verzameld worden.

Ik heb dus al begrepen dat de module te voorzien is van andere software met een "Casinterface" ( hopelijk zeg ik het juist?) nou heb ik dat ding nog niet, maar dat is het probleem niet, die zijn er zat op internet te koop, het grootste probleem zit het mij dat ik totaal geen ervaring heb met die modules, ik had hem deze week dus ook al vrij snel in "dreamload' staan, waardoor ik al geen beeld meer had. :biggrin:

Kortom de vragen zijn: Wat kan ik met zo'n ding om het wat op te leuken, en wat heb ik buiten een seri?ele kabel en dergelijke nog meer nodig?

Als je de Dream module wilt om zetten naar bijvoorbeeld een matrix cam dan heb je een cas interface nodig.

Blijf je gebruik maken van dream module software dan heb je genoeg aan een dream module loader kaart die je op de compoort aansluit van je pc en deze staan op diverse verkoop site's voor een paar euro te koop.

Heb je toevallig nog een irdeto commen interface liggen dan kun je deze laten werken voor de fun 6 in 1 als je de software patch op de IDigital zet (voor de CI 20E)

Heb je een CI 20E dan kun je er gewoon Humax settings op zetten met een nulmodem kabel.

Ik geen van dat alles wat jij nu noemt liggen, maar daar gaan we nu voor zorgen.

Die settingslijst dat moet wel gaan lukken.

Thanks voor de tips. ;)

@Pet123 , om even terug te komen op die interface, heb ik dan aan deze iets?

Ik heb zelf een cas2 en daarmee kan de module programmeren en de cas3 zal het dus ook moeten kunnen

Is er iemand thuis in dit decodertje?

Want ik ben aan het zoeken naar een alternatieve firmware voor deze decoder, maar ik weet even niet meer waar ik op moet zoeken?

Klopt het dat deze decoder vergelijkbaar is, of een Humax is? Ook gezien de settingslijst die er in kan?

Want ik kom hier en daar wel software tegen voor de CI-20E maar ik weet even niet of dit kan....

Ik neem maar even als voorbeeld:

max Digital CI20E +CAM Software

- Use HUMAX CI20E GLIDER V1.09 software to upload it to your receiver
- This firmware will change your CI20E if used with an Irdeto V1.06 module to a +CAM machine.
( bij stophier en oslink... )

Maar de vraag is heb ik hier iets aan, want ik ben er totaal niet mee bekend met deze decoder, ik wil er deze software wel in doen, maar straks is dit ding hierdoor om zeep, en dat is ook weer niet de bedoeling.

Ik vergeet er iets bij: als ik bovenstaan doe, dan wordt hij blijkbaar vergelijkbaar met een 5400, dan moet er toch ook de firmware voor een 5400 in kunnen, of zit ik er nu helemaal naast???

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan