IDE ATA VS Serial ATA

M

maisonprettyboy

Chaps,

Zit ik gister in mijn Mainboard boekje te lezen en wat schets mijn verbazing!!!

Er wordt gesproken over:

IDE 1 Primairy Master ATA 133
IDE 1 Primaity Slave ATA 133
IDE 2 Secondary Master ATA 133
IDE 2 Secondary Slave ATA 133

IDE 3 Primairy Master SATA
IDE 4 Primairy Master SATA

Er wordt echter een voorbehoud gemaakt mbt de mainboard versie en wat instellingen. Ik voldoe aan al deze instellingen dus theoretisch zou het moeten kunnen.

Oh ja ik draai :

XP pro SP1
P4 3.0 [gekrikt naar 3.24]
1GB intern
MSI Neo 875P
2x IDE 66/100/133 [NEC DV-RW; Plextor CD-RW] [HD 120 GB; HD 160 GB]
2x S ATA 150 [no raid] en hier gaat het om!!
Lan, IEE, USB, Sound on board.
SB Live!
SCSI adaptec 2940 UW [Plextor CD Drive]

Jaha ik moet een nieuwe super silent 450W voeding als ik nog wat in die kist prop.

Is er onder ons al iemand die dit heeft draaien?? dus met 4 IDE devices en 2 serial ATA devices
Zo ja Hoe werkt dit dan??

Groet Van Maison

Oef, kan ik je niet mee helpen, heb geen MSI.
Het enige wat hier ooit het geval is geweest is dat ik een mainboard gehad heb ook met 6 IDE sloten.
Daarvan is me in de winkel toen uitgelegd dat het een of/of situatie betrof.
Dus ofwel met een speciale kabel de hd's op die gekleurde ide slots aansluiten, maar dan zouden die ide1 en ide2 vervangen, ofwel gewoon op normale ide1 en ide2 aansluiten.

Als ik me niet vergis ging het daarbij om aparte slots voor die 80draads bekabeling, die nu gewoon geintegreerd zit in de normale IDE slots, dus da's toch iets anders.

Hopelijk is er nog iemand met een MSI die er meer van weet en je beter helpen kan.

Ik heb vanwege kosten overweging nog geen S-ATA.
Maar inderdaad je kunt ze gewoon naast elkaar gebruiken.

Ook voor het serial-ATA gebeuren waren er al moederbordjes met meer dan 1 chipset erop voor ATA.
Gewoon de standaard chipset van intel/via/sis enzo, en dan nog een setje van promise, adaptec of highpoint om daarmee RAID te doen.
Aanvankelijk was het dan inderdaad zo dat je wat verloor wanneer je die RAID ging gebruiken.
En het is niet heel zinvol om een normale HD naast een RAID systeem te gebruiken.
Maar dat gaat wel.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan