Ideale sat-configuratie

N

NoogiE

Hey satters,

Het is bijna zover...

In december verhuis ik naar Duitsland en zal mij dan eens goed op het sat-wereldje proberen storten.. (Heb nu kabel... that sux)

Ik heb al een tijdje rondgekeken op boards en chatforums om mij voor te bereiden op mijn nieuwe hobby... ;-)

Ik zou graag Astra en Hotbird ontvangen... en ik zal een receiver kopen met CI-slots want ik wil dat de boel een tijdje meegaat natuurlijk.

Een programmer en enkele funcards staan ook op mijn lijstje, want proggen lijkt mij het lukste van het hele gebeuren.

Ik ben dus opzoek naar een goede configuratie en een goede receiver...

Humax 5400 lijkt mij wel wat want daarover vind je tonnen info terug, maar ik heb de indruk dat die toch op zijn terugweg is (verouderd)... alternatieven?

Moet ik gaan voor een mono-block LNB met twee LNB-koppen... Of opteer ik het beste voor enkelvoudige LNB's en wat is de aanvaardbare ruis van een LNB? 0,6dB? 0,4dB?

Ze gaan alvast beiden op dezelfde schotel...

Ik zou het zeer waarderen als iemand ervoor de tijd zou nemen mij te informeren over een proggable configuratie met goede LNB's en een goede prijs/kwaliteit verhouding...

Thanx

Wat is je budget, en zoek je een receiver met een harddisk erin?

Als je alleen astra/ hotbird wilt is een monoblock prima en maakt het ruisgetal van de lnb niet veel uit. Als je later meer lnb's wilt toevoegen koop je beter twee losse lnb's in een houdertje en een losse switch.

De meeste interessante receivers zijn m.i. de Topfield 5000 en de Dreambox. Bij de eerste moet je nog een losse cam kopen, de Dreambox werkt met een emulator en is een echte hobby machine. Zelf heb ik de TF 5000, deze heeft twee tuners, een harddisk, en een USB uitgang om video over te zetten naar je PC.

Snelle reactie Bigfoot1972 !

Laten we zeggen dat mijn budget schommelt tussen de 300 en 500 euro...

Het moet ook niet allemaal nieuw zijn h?... ik denk dat ik wel een aantal dingen van ebay zal plukken...

In dat geval denk ik dat ik dus best losse LNB's haal.. ;-)

Hoe zit het met de omschakeltijden, want daar durven receivers nogal in verschillen, en ik wil natuurlijk ook kunnen zappen in plaats van wachten ;-)

Zijn goedkope receivers met CI-modules eigenlijk even gemakkelijk progbaar als bijvoorbeeld een Humax of een Dreambox?

P.S.: Ik lees steeds vaker en vaker dat LINUX ge?stalleerd wordt op Dreamboxen... weet er iemand precies waarom (is mij nog net volledig duidelijk geworden)

Het voordeel van een CI module is dat als ie kapot is je je receiver gewoon kan laten staan. En andersom natuurlijk.

Een receiver patch je meestal met de seriele kabel, een cam via funkaarten of een insteekkaart of laptop, verschilt per cam.

De Dreambox draait op linux, en die kun je via een netwerk op de PC aansluiten om zo automatisch keys via internet te downloaden. Bij andere receivers gaat dat niet.

Wil je nou eentje met of zonder harddisk?

Super!!!

(Klein vraagje: ik heb dan zelf toch ook geen Linux PC nodig h??)
(Netwerk is no prob, maar ik zit overal met windows XP op mijn PC's)

Over die Hard-disk heb ik ook nog een vraagje... (Ik maak het je moeilijk h?, I'm sorry)

Kan je om het even welke harddisk inbouwen, of is er een limiet que capaciteit en beperking qua merk en toerental?

(Ik ga ervan uit dat het normale IDE-harddisks zijn)

Thanx!!!!!!!

Dreambox-vraagje

Welke coderingssystemen van Dreambox NIET aan?
(Ik denk dat dat er minder zijn, dan die aan te geven die hij wel aankan...) ; - )

And Thanx again, of course!

Er was een typfoutje ingeslopen...

Welke coderingssystemen Kan Dreambox NIET aan?

And Thanx again, of course! [/B][/QUOTE]

Nee hoor, een gewone PC met netwerkaansluiting voldoet.

En je kunt de meeste IDE harddisks inbouwen, mits het stroomverbruik niet te hoog is. En bij voorkeur een 5400rpm en een stille.

Dreambox kan de meeste coderingen wel aan behalve Videoguard dacht ik. Verder kunnen er problemen zijn met bepaalde originele kaarten en updates daarvoor. Uiteraard heb je een kaart nodig voor niet gekraakte coderingen.

Bigfoot1972

Dat klinkt steeds beter en beter... ;-)

Een dreambox 2 met linux + harddisk-inbouwmogelijkheid dus...
Bestaat er verschil qua versies (Ik heb vernomen dat Neutrino goed zou zijn)

Wil dit zeggen dat je dus alle 'gekraakte' coderingen van internet kan afhalen, rechtstreeks op je dreambox, of moet je er toch nog een fun/gold/...-kaartje insteken (Om de codes op te slaan)?

Ik moet zeggen dat ik hier in het laatste uur meer verbanden kan leggen als de info die ik de laatste tijd terugvond op Internet... daar is he puzzelen, h?.. en uiteindelijk dreig je te verdrinken in een overvloed aan info...

; - )

Je verwart nu de Dreambox met de Dbox-2. Die laatste is vooral populair in Duitsland in de aangepaste versie bekend als Neutrino (Linux) en is eigenlijk de voorganger van de dreambox.

In de Dreambox hoeft dus geen kaart, de keys bewaart ie in zijn geheugen.

Ik heb zelf trouwens een Topfield 5000 met Matrix reloaded cam, dat is ook een erg mooie combinatie.

PS: je hebt je PM optie trouwens uit staan in je profiel

http://www.duckfiles.org/board/member.php?s=&action=editoptions

Bigfoot is wel er op de hoogteblijkbaar (neem mijn hoed af)...

Een dreambox met die harddiskcompatibel is dan aub... ;-)

Wat je matrix cam betreft.. die zou volledig compatibel moeten zijn met toekomstige systemen h?... (gebruik je die momenteel of niet? -Waarschijnlijk enkel voor eventueel legaal Pay-tv kijken, of zijn er nog andere mogelijkheden)

Ik moet zeggen dat dit heen-en-weer geschrijf zeer veel heeft duidelijk gemaakt... (verbanden die ik vroeger niet kon leggen enzo)

(PS: Personal messages are now on!)

legaal pay-tv kijken, kan dat ook dan? :)

Volledig compatibel met toekomstige systemen, dat is geen enkele cam, je weet nooit wat de toekomst brengt he

Juist ja!! : - ))))

(Ik wou het niet met zoveel woorden kwijt, maar je hebt duidelijk begrepen wat ik wou laten blijken!!)

; - )

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan