IE en Firefox

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
5
Punten
18
Eh, hopelijk in de goeie groep geplaatst?

Gaat hierom: als ik met IE naar binsearch ga (met 'n zooitje W's ervoor uiteraard), zie ik op de aanklikmogelijkheden een grijs veld met 'n mooie opvallende zwarte rand erom heen; kortom, die kan je gewoon niet missen.

Met Firefox heb ik dat niet, aanklikvelden vallen amper op; moet je echt voor gaan zoeken. (en geduld is bij mij 'n mooie zaak -lol-)

Kan ik dat ergens bij Firefox in de instellingen wijzigen of zo, of is dat 'n gemis bij Firefox?

Nja, ach als ie niet in de goede groep geplaatst wordt dan moven we hem wel hoor, doen we niet lastig over. Als men al een poging doet het goed te zetten, zijn wij al happy.:)

In dit geval laat ik hem staan, software was misschien beter maarja, deze sectie is ook internet en daar horen browsers ook onder dus wat mij betreft prima.;)

Dan terugkomend op je vraag, welke versie van IE en welke versie Firefox heb je?

Ik zie precies wat je bedoeld, de zwarte rand om het invulvlak is bij mij in Firefox lichtgrijs. Dat ligt aan de makers van de website van binsearch.

Die hebben het zo gemaakt dat het niet voor alle, of althans de meeste browsers compatible is, of ze hebben net voor andere browsers er een ander kleurtje aan gegeven, kan ook.

Echt zoeken hoef ik echter niet. Op mijn pc staat Firefox versie 3.0.10 geinstalleerd.

Je kunt het echter wel iets verbeteren in Firefox.

Ga naar Tools en dan Options.

Dan selecteer je het tabblad Content en klikt op de knop Colors.

Haal het vinkje weg bij:

"Allow pages to chose their own colors, instead of my selection above".

Dan OK klikken, weer naar binsearch gaan of pagina verversen en dan zie je gelijk dat die rand donkerder is geworden.

Nadeel hiervan kan zijn dat andere websites er opeens ook afwijkend uit gaan zien.

Nee dat is helaas niet de perfecte oplossing, maar dat voorspelde je al.

Moet je maar eens op deze site onderaan kijken als je de instellingen bij FF hebt veranderd: http://www.kpnvandaag.nl/#home/

Nou is zoeken natuurlijk een heel groot woord, maar toch, je moet echt wel goed kijken wil je de searchknop op FF zien:

http://www.binsearch.net/index.php?q=voa-wood_dc_720p_x264&m=&max=25&adv_g=alt.binaries.hdtv.x264&adv_age=7&adv_sort=date&minsize=&maxsize=&font=&postdate=date

FF heb ik 3.0.10 en met IE ben ik teruggegaan naar versie 6.

Kon niet wennen aan die al veranderde opstellingen.

Maar IE kan niet meer alles aan, dus zo af en toe gebruik ik dan FF.

Het vreemde is echter dat als je 'n NZB-tje zoekt vanuit FTD, niet IE maar FF opengaat, ondanks dat bij IE 'n vinkje staat bij:" controlen of IE de standaardbrowser is".

Ik gebruik inmiddels al een aantal jaren FF, ben daar zeer over te spreken.

IE gebruik ik alleen als het moet (omdat M$ bepaalde functies alleen met hun eigen zooi wil laten functioneren).

De knop op die pagina, is geen HTML knop.

Het is een java knop en die word dus niet als een knop weergegeven.

Je ziet ook het muis pijltje niet veranderen.

Dit kun je achterhalen door de paginabron te bekijken (menu beeld - paginabron in FF).

Je moet dan wel een beetje begrijpen wat er dan allemaal tevoorschijn komt (ik begrijp er ook niet meer dan een beetje van).

Dit is het stukje code wat het tabelletje/knop maakt (inclusief de resultaten die erbij staan):

Code:
<script language=JavaScript" type="text/javascript">sform();</script><noscript>Sorry, JavaScript is required for this function. Use basic search instead.</noscript><p><iframe width="750" height="90" scrolling="no" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" src="iframe.php"></iframe><h3>Results</h3><form method="post" action="/fcgi/nzb.fcgi?q=voa-wood_dc_720p_x264&amp;m=&amp;max=25&amp;adv_g=alt.binaries.hdtv.x264&amp;adv_age=7&amp;adv_sort=date&amp;minsize=&amp;maxsize=&amp;font=&amp;postdate=date" onSubmit="return check(this);" name="r"> <input class="b" type="button" value="Inverse" onClick="inverse(this.form);"> <input class="b" type="submit" value="Create NZB"> <input class="b" type="submit" name="watchlist" value="Add to watchlist" onClick="document.forms['r'].action=''; return true;"><p><table class="xMenuT" id="r2"><tr><th> <th align="left"><th align="left">Subject<th align="left">Poster<th align="left">Group<th align="left">Date<tr bgcolor="#FFFFFF" onMouseover="this.style.background='#D5D4F1';" onMouseout="this.style.background='#FFFFFF';"><td>1. <td><input type="checkbox" name="38023305" ><td><span class="s">[9969]-[#a.b.hdtv.x264@EFNet]-[Movie-Info.org]-[Woodstock.Directors.Cu t.DOCU.1970.720p.BluRay.x264-VOA]-[sample]-[4/4] - "voa-wood_dc_720p_x264-sample.mkv" yEnc (1/274)</span><td><a href="/?max=250&amp;g=alt.binaries.hdtv.x264&amp;a=Bob+%3Cbob%40home%3E">Bob </a><td><a href="browse.php?bg=alt.binaries.hdtv.x264">a.b.hdtv.x264</a><td>08-Jun-2009<tr bgcolor="#F6F7FA" onMouseover="this.style.background='#D5D4F1';" onMouseout="this.style.background='#F6F7FA';"><td>2. <td><input type="checkbox" name="38021044" ><td><span class="s">[9969]-[#a.b.hdtv.x264@EFNet]-[Movie-Info.org]-[Woodstock.Directors.Cu t.DOCU.1970.720p.BluRay.x264-VOA]-[10/97] - "voa-wood_dc_720p_x264.nfo" yEnc (1/1)</span><span class="d"><br /><a href="/?b=voa-wood_dc_720p_x264&amp;g=alt.binaries.hdtv.x264&amp;p=Bob+%3Cbob%40home%3E&amp;max=250">collection</a> size: 8.22 GB, parts available: 22259 / 22259<br />- 1 nfo file<br />- 86 rar files<br />- 1 sfv file<br /><a href="/viewNFO.php?oid=38021044&amp;server=">view NFO</a><br /></span><td><a href="/?max=250&amp;g=alt.binaries.hdtv.x264&amp;a=Bob+%3Cbob%40home%3E">Bob </a><td><a href="browse.php?bg=alt.binaries.hdtv.x264">a.b.hdtv.x264</a><td>08-Jun-2009</table><p><table class="xMenuT"><tr><td align="center"><< < 2 records > >></table><input type="hidden" name="action" value="nzb"><p><p><input class="b" type="submit" value="Create NZB"></form><script type="text/javascript"><!--
catchshift(document.forms["r]);
// --></script>
In het eerste stukje en het laatste stukje kun je dus zien dat het om javascript gaat.

Als je het volgt, kun je zien dat het om een tabel gaat (die geen randen heeft).

Dat er geen knop (met randen) zichtbaar is, komt dus doordat het niet als zodanig door de browser word herkend.

Dat hoeft ook niet, want daar moet java mee aan de slag en de browser moet het resultaat van java alleen maar weergeven.

Overigens zijn de andere knoppen (lager op de pagina) wel te zin in het stukje script, maar de search knop (en wat er allemaal omheen staat), zijn niet zichtbaar in de paginabron.

Daarom vermoed ik dat dat word opgehaald van een andere locatie, want er zijn verwijzingen naar andere pagina's zichtbaar.

Met andere woorden: het heeft te maken met de java afhandeling, geen idee of je daar misschien iets kunt instellen.

Heb je M$ java en SUN java beiden toevallig geïnstalleerd ?

Ik heb alleen Sun Java geinstalleerd en zie precies hetzelfde probleem. Het gaat om het invulvak c.q. zoekveld waar je dus kunt ingeven welke titel dat je zoekt.

In FF is de rand daarvan vele malen lichter en dan moet je echt wel even goed kijken. Waarom dat is, is mij een raadsel maar het ziet er niet uit.

Het gaat dus niet om de knoppen waar je op moet drukken.

Ook die zien er niet zo lekker uit in IE maar zijn wel nog zichtbaar.

@Nono: Ik heb geen andere oplossing voor je c.q. weet er zo vlug geen. Ik heb zelf momenteel IE8 geinstalleerd en het aanzien wat aangepast want ik was ook IE6 gewend en heb deze nieuwe dus pas een week of 2 draaien. Maar het went vrij snel, vooral die tabbladen.

Is wel afgekeken van firefox maar het voordeel van IE vindt ik dan weer dat je al een nieuw tabblad opent door op zo'n klein vlakje te klikken, dat heeft FF bij mij niet.

Nja, ach als ie niet in de goede groep geplaatst wordt dan moven we hem wel hoor, doen we niet lastig over. Als men al een poging doet het goed te zetten, zijn wij al happy.:)

Nou ik weet 'n board, poeh

Ik weet precies waar je bedoeld, maar daar ligt de nadruk ergens anders op, bij ons ligt de nadruk op gebruikersvriendelijkheid en gewoon gezellig van elkaar leren.;)

bij ons ligt de nadruk op gebruikersvriendelijkheid en gewoon gezellig van elkaar leren.;)

Satellite Fun - Nederlands' gezelligste Satelliet TV Site

Helemaal met jullie eens! (Y)

Groetjes,

Bones

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan