Oke, als je graag wilt discussieren zit je bij mij goed:
Bij veel routers kun je 1 of meerdere pc buiten de firewall plaatsen.
Ook kun je een gaatje in de firewall prikken om de buitenwereld mee te laten genieten.
Geef mij even aan waar hier 1 ding staat in jouw reply, wat een toegevoegde waarde heeft, of waarvan jij vind dat je iets duidelijk en eenvoudig uitlegt?
Het geeft hooguit aan dat er iets mogelijk is (waarvan we al weten dat het nodig is) maar niet hoe of wat.
Als jij dan aangeeft dat er verveling bij mij optreedt vanwege mijn antwoord, kun je je ook voorstellen dat men zich ook stoort in een antwoord waar men niets mee kan zoals het jouw?
In mijn reply stond dan nog tenminste wat men doen moest.
Verder is port-forwarding en het openzetten en forwarden van poortjes hier al best vaak besproken, geen wonder dat je dan krijgt van "daar gaan we weer, port-forwarding en dns".
Maar ik zet er daaronder tenminste wel iets zinnigs bij. En daar is het verschil.
Als jij wel kunt raden welke router en/of firewall hij heeft ben je een hele knappe, ik kan dat niet, en als ie het niet begrepen had, dan had dat bij zijn volgende vraag wel duidelijk geworden.
Aangezien er hier ook mensen zitten die wel weten wat een en ander betekent, had hij misschien al genoeg gehad aan mijn antwoord.
Dat jij routers hebt waarin jij geen port-forwarding vinden kunt, daar kan ik niets aan doen.
De bekende merken van hier, onder andere e-tech, Draytek, Alcatel, en de kleine goedkopere wan routertjes hebben het bijna allemaal erin zitten.
Traffic balancing is verder niet het routeren van verkeer van de ene naar de andere server, maar het balanceren c.q. verdelen van het verkeer, oftewel ervoor zorgen, dat elke server ongeveer dezelfde datastream en snelheid krijgt of dat deze stream verhoogt wordt als een aangesloten machine bezig is, en een andere niet, dan kan namelijk meer stream naar die ene wel werkende machine. Dat is traffic balancing.
Het kan ook een van beide mogelijkheden zijn afhankelijk van de mogelijkheden van jouw cisco router, die ik overigens verder niet ken.
Dat hij van buiten niet zichtbaar is komt in eerste instantie niet door de firewall als je een router er tussen hebt.
Jij weet wat van routers af, dan moet je zelf al weten dat interne ip's standaard niet zichtbaar zijn, al zet je de firewall in de router (of elders) gewoon uit (zelf getest in een werkende situatie).
Een router maakt gebruik van NAT (network address translating) waarbij hij alle interne ip's vertaalt naar het externe ip.
Je kunt als buitenstaander wel eventueel het interne ip uit de header halen, maar je kunt niet zomaar van buitenaf rechtstreeks naar een intern ip.
Al is het maar omdat het interne ip op een heel andere netwerkrange zit en netwerken kunnen elkaar niet zien zonder routering.
En daar komt de port-forwarding bij kijken. Je gaat een verbinding naar binnen open zetten. Als je dan binnen nog een firewall hebt draaien, jah... dan zul daar ook wat moeten doen.
Volgens mij weet je er voor de rest wel genoeg van want ik heb je ook bij andere topics zien antwoorden.
En het is totaal geen probleem als iemand mee antwoord, al is het maar proberen te helpen.
Het enige waar ik me aan stoorde, was dat je een reply gaf wat totaal geen hout snijdt want dat er een gaatje gemaakt moet worden da's wel duidelijk, alleen weet je men dan nog niet hoe.
Als mijn antwoord je nu ook geirriteerd in de oren klinkt, dan kan ik dat bevestigend beantwoorden omdat je schreef dat mijn antwoord niet leuk was om te lezen etc. terwijl net in dat antwoord wel nog verdere gegevens worden gegeven, en in het jouw niet en je mijns inziens dus eerst in eigen boezem moet gaan voelen en dan pas kritiek uiten op anderen.
Of wat ook prima is, anderen netjes verbeteren op fouten die ze maken. Geen probleem, zie ik ook graag.
Maar dan moet je wel het verschil weten tussen een Virtual Server en port-forwarding want dat is er wel, in eerste instantie uitgaande van de hier in Nederland door de meeste gebruikers gebruikte routers en dat is wat ik deed. Van die situatie uitgaan.
Nu mag jij weer.