ik begrijp er nx van

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
796
Punten
113
Leeftijd
74
Rotor afgesteld zo goed ik kan en begrepen heb hoe dit te doen.

Stab motor Triax plaat 98 cm
Dreambox 7020

Resultaten:

30 west tada niks --> SNR62% AGC89% BER 0 boosdoener BOOM (hak hak hak)
24.5 west --> SNR89% AGC89% BER 0 beeld van kanalen goed
8 west -->SNR91% AGC89% BER 0 beeld van kanalen goed.
7 west --SNR74% AGC85% BER 15000-32000 beelden flikkeren transponder 11785/27500/V
4 west -- SNR81% AGC87% BER 480
1 west--SNR87% AGC87% BER 0
5 oost--SNR62% AGC89% BER 100-24000 boom (hak hak hak)
7 oost ongeveer 5 oost
10 oost --SNR88% AGC89% BER 0 prima
13 oost--SNR93% AGC89% BER 0 prima
19.2 oost--SNR95% AGC90% BER 0 prima
23.5 oost--SNR96% AGC94% BER 0 prima
28.2 oost--SNR90% AGC92% BER 0 prima
36 oost boom

waarom dipt de boel bij 7 graden west en is het bij 4 en 8 graden nog perfect.

Of kan iemand uit deze meetgegevens nog iets uithalen dat er misschien iets verkeerd staat.

En wat moet ik me voorstellen van de metertjes in de Dreambox?

Is dit betrouwbaar?

Op welke transponder kijk je op Nilesat? Horizontale transponders zijn zowieso slecht te ontvangen in Nederland. Lijkt erop dat je schotel perfect staat afgesteld alleen is het formaat te klein voor Nilesat.

ik denk idd dat de schotel te klein is voor ontvangst van Nilesat.

Ik heb me laten misleiden door de settinglijst van ene tweje drie en ging ervanuit dat enige transponders van Nilesat met een normale schotel goed te ontvangen waren ;-)

Enig speurwerk llet me inzien dat een en ander afhankelijk is van het formaat disc.

Intussen is Sirius na wat inspectie werk ook weer van de partij.

Schijnbaar heb ik ooit de motor instelling verdraaid en dit opgeslaan onder sirius. de hoek onder Sirius was bij kontrole niet goed de boom was er wel maar die was niet hoog genoeg.

Afgelopen vrijdag de boel nog eens afgesteld en omdat er enig afstand tussen de schotel en ontvanger was en het ondoenlijk is een ontvanger en Breedbeeld TV het dak op te sleuren kwam ik op het idee om met behulp van mijn laptop via het draadloze netwerk en de afstandbedienings functie van de dreambox de boel af te regelen.

De schotel in alle richtingen een beetje aanpassen en dan weer een screenshot maken voor het resultaat , jammer dat dit niet on stream ververst wordt maar uiteindelijk een perfecte afregeling uitgevoerd.

Het behoefde een kleine correctie op de horizontale lijn en een half puntje vertikaal.

Moet nu nog wachten op het vallen van het blad hoe het uiterste bereik west en oost het bereik is

Thanks

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan