Ik ben nieuw en maak me even bekend

G

gertini

Beste forum gebruikers,

Ik ben gertini, 73, bijna 74 jaar oud en ben aardig bekend met electronica. Ik had al een monoloog receiver in 1996 en een IBM computer in 1979 (zag er toen anders uit als de tegenwoordige laptops!). Sinds kort (één dag) heb ik een z.n. FTA ontvanger van Konig SDFTA11BL. Het installeren was/is een fluitje van een cent, maar helaas werkt de ontvanger niet. Ik heb alles goed gedaan, maar signaal of geluid ho maar!!! Nu is het warm, en om dan met onwillige apparatuur te rommelen is eigenlijk niet verstandig. Toch ben ik er aan begonnen. Wat ik ook doe, ik krijg geen enkel menu werkende. Ik vermoedt dat de ontvanger niet werkt, want iets zou het toch moeten doen? Zo, dat was mijn eerste verhaal voor dit forum, echt vrolijk wordt je daar niet van, maar de kans bestaat altijd dat iemand ook dit probleem tegen is gekomen. Ik zou dan graag vernemen wat de oplossing was/is!

gertini

Beste Gertini, welkom op Satellite Fun.

Hartstikke mooi om te zien dat ook mensen op een wat hogere leeftijd zich nog steeds met deze mooie vorm van TV kijken bezig houden.

En inderdaad... het is behoorlijk warm.

Echter een digitale FTA ontvanger is eigenlijk totaal niet te vergelijken met de vroegere ontvangers. Net als de pc's van vroeger trouwens.:)

Je (om in de informele sfeer te blijven tutoyeren we elkaar hier) schrijft dat het installeren een fluitje van een cent was. Dat geloof ik ook graag als je al aangeeft dat je aardig bekend bent met electronica.

Maar wat versta je precies over "het installeren"? Betreft het hier dan het aansluiten van het toestel aan de kabel van de schotel en op de TV en het instellen van het menu?

Of betreft het hier dan meer.

Want als wij op het forum spreken over dat iets geinstalleerd is, dan bedoelen we over het algemeen ook dat de schotel correct is afgeregeld etc.

En ik kan me vergissen maar mijn vermoeden is dat je de ontvanger inderdaad goed ingesteld hebt etc. maar de schotel niet optimaal staat.

Vroeger bij de analoge ontvangst kreeg je nog ruis als je in de buurt van een signaal zat. Nu is het digitaal dus 1 of 0 en een millimeter of 2 de schotel verschuiven kan al het verschil zijn tussen beeld of geen beeld.

Vandaar dat het misschien verstandig is om te melden wat je precies gedaan hebt om de schotel goed af te stellen, want misschien is er toch niets met de tuner aan de hand, wie weet....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan