Ik krijg het niet weg, wie helpt me

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb het hier al vele malen gelezen dat met wel eens dingen op loopt op internet die men niet weg krijgt.

De antwoorden daarop ken ik ook, maar meestal als ik zoiets had, dan lukte mij het om het te verwijderen zonder dat ik deze programma's nodig had.

Meestal werktte bij mij gewoon door het verwijderen van de internetbestanden, geschiedenis en cookies.

Maar nou heb ik iets wat ik niet weg lijk te krijgen.

Dit is het volgende: onder in mijn startbalk staat nu: search the web en een pijl die naar search wijst, als ik hierop klik met de rechtermuistoets en ik ga dan naar werkbalken dan staat daar searchassistant,doe ik dan het vinkje weg dan verdwijnt het ook.

Maar ik heb ook al gezocht om het helemaal te verwijderen, en het stond ook in mijn configuratiescherm bij software, dus daar ook maar eens op verwijderen geklikt, en toen kwam er een melding dat je het online moest verwijderen dus dat ook gedaan.

Maar het gekke is nou staat het er nog,onder in mijn startbalk, maar in software niet, terwijl ik zeker weet dat er nergens een stukje is blijven hangen, ook niet in de tmp-map.

Wat heb ik nou nodig om dit weg te krijgen?

Adaware ofzo????

Wie geeft me de tip?

Alvast bedankt.

Je kunt Adaware en Spybot gebruiken, maar ook regcleaner.
Wat zich in de taakbalk nesteld staat vaak ook aangegeven in de registry.
Je zou met regcleaner dan eens kunnen laten zoeken op "orphan" vermeldingen.

Ik weet niet uit mijn hoofd bij welke key je moet kijken om het zo los even uit de taakbalk te verwijderen.
Je kunt ook nog eens met google zoeken op dat searchbar, vaak geeft het zich voor dit soort dingen wel ergens een apart verwijdertooltje.

Tsja, dat online moeten verwijderen is wel erg vreemd!! Wat haal je daar ongewenst mee binnen? Of heb je al binnen! Klik eens op eigenschappen bij dat icoontje. Zie je daar een naam? Dan even googelen daarop. Lijkt inderdaad op spyware!

Ik heb dus op advies van @black tiger, Adaware, spybot, en regcleaner gedownload en geinstaleerd.

Deze programma's hun scans laten doen, en alles maar dan ook alles wat deze programma's aangaven als zogenaamde besmette bestanden verwijderd!

Zelfs bij spybot stond hetgeen wat correspondeerd met hetgeen wat ik wil verwijderen er tussen "de searchbar" maar na een nieuwe opstart was deze niet weg in mijn startbalk.

ook gedaan wat @blokr zei, maar geen resultaat, ook niet met Google.

Ik snap er ff niks meer van, van wat dit nou kan zijn en waar het vandaan komt.

Ik heb zelf nog twee gedachtengangen, ik heb laatst msn geupdate, waarbij ik trouwens altijd alles wegvink van wat betreft de vragen of u de ontwikkelaars wilt sponsoren en dergelijke.

De tweede van wat ik denk dat het zou kunnen zijn, is dat ik nogal veel muziek download, en vaak moet je voor dat je kunt downloaden, akkoord gaan met een zogenaamd certificaat, maar dit wordt bij mijn weten altijd in de tmp-map weggezet, en die is ook helemaal leeg!

Kortom het gekke aan dit vindt ik, dat als spybot precies bij naam aangeeft wat je weg wil hebben en het staat er dan ook tussen, en je verwijderd het dan dat dit gewoon toch weer terug komt.

En wat ik ook nog niet helemaal snap dat is als je met je muis op de startbalk gaat staan en je klikt dan met je rechtermuis toets en je gaat dan naar boven bij werkbalken daar kun je aanvinken wat je in deze balk wil hebben, en bij mij is het zo wat aangevinkt staat komt erin te staan en wat niet dat blijft ook weg,
maar ik heb nou al wel tig keer dat vinkje weggehaald en het blijft terugkomen....Raar!!!

Ben ik nou de enige die dit weer heeft???

Ik snap er nou dus de ballen niet meer van.

Wie wel????

@Blokr, wat betreft dat online verwijderen, dit heb ik al meerdere malen meegemaakt, ik zal een voorbeeldje opnoemen:

Een tijdje terug kwam ik iedere keer op een zelfde site uit (ik weet de naam niet precies meer) maar dit ging als volgt: Iedere keer als ik bij mijn favorieten naar een site ging dan kwam ik altijd op deze site uit, geen ??n gebookmarkte site werkte meer!

Ik denk hoe kan dit nou, alles kan er toch niet uitliggen, op een gegeven moment zag ik dat ik nog net een beetje naar beneden kon scrolllen, en ja hoor daar stond het....

Klik hier om deze pagina te verwijderen, en jahoor alles werkte weer.

Nu met dit hetzelfde, het eerste wat ik deed was gaan kijken in de map software en daar stond de searchbar tussen, ik zoals ik al zei op verwijderen geklikt en ik kreeg direct een melding dat dit ook op de desbetreffende site moest gebeuren dus dit alles gedaan, en het resultaat bij mijn software weg, maar niet in mijn startbalk.

Maar ik geef het zommar niet op al moet de komende nacht heel de nacht zoeken weg krijgen zal ik het!

Dankzij dit forum

Na toch nog een zoektochtje met google, gevonden en verwijderd, er bleek namelijk bij "software" toch nog een bestandje te zitten wat ook verwijderd moest worden, genaamd: Windows SA

Dus voor mij een probleem opgelost, en voor anderen gelijk de tip en waarschuwing als je dit krijgt!

Ik ga nu eerst 100.000 strafregels schrijven omdat ik toch niet goed heb gegoogeld!!!!

isse ook erug gemakkelijk voor 'opruimen' van rotzooi op je pc

Freggel, wat heb je nu precies bij tweakers gevonden?
Ik heb die thread gelezen maar zag niet precies welke optie jou nu geholpen heeft, ben toch nogal nieuwsgierig, omdat je aangeeft de oplossing eigenlijk via google gevonden te hebben en dat verward weer enigszins.:)

Regclean zal in veel gevallen niet helpen omdat die naar sleutels zoekt die niet meer door software worden aangesproken. Zo'n searchbar is in de regel een bestandje met een regeister sleutel erbij. Je kan beter met de hand in het register zoeken naar sleutels. Je kan ook msconfig intikken in de uitvoeren balk onder start en kijk daar bij opstarten of er ook vreemde bestanden worden geladen. Kijk ook in de processen door 1 keer op ctrl-alt-del te drukken of daar ook verwijzingen zitten, alhoewel dat wel wat lastig is.

Het is de laatste tijd wel vaak raak met dit soort searchbars en dergelijke, kun je nagaan wat voor shit windows eigenlijk is, ze laten anderen toe om iets op je systeem aan te passen.

als je zoiets wilt verwijderen in xp, doe dat dan in safemode anders duikt het later weer op
ook met ad aware

dus ff in de uitvoer balk msconfig type en onder boot ini safe boot aanklikken en na herstart ad aware laten scannen, heeft ie alles verwijderd dan kun je hem weer op normaal booten zetten,

oja systeem herstel ook eerst ff leeg hale (lol) anders komt het weer terug

job

Wat ik nou gevonden heb op dit forum, vraag je me?

Ik had dus gezocht met Google, en hier had ik gezocht op: Remove Searchassistant.

In deze thread bij het vermelde forum las ik ook iets over een searchbalk, en ook dat deze search bij Blazefind uit kwam, en dit stond er bij mij ook tussen.

Ook las ik iets over Windows SA, dat in de software zou zitten in het configuratiescherm, en dit bleek er bij mij ook te staan.

Dit Windows SA bestand heb ik dus verwijderd en dit bleek de oplossing te zijn @Black tiger.

Ah okez, nu begrijp ik het beter.
Raar alleen dat Spybot hem niet wegkreeg. Heeft ie soms gevraagd om geactiveerd te worden bij het nieuw starten en heb je dat ook gedaan?

Soms vindt Spybot iets wat ie niet wegkrijgt, maar bij de reboot start hij voordat alle andere dingen gestart worden en dan wil ie het wel nogal eens graag weg gehaald krijgen, dit omdat het dan niet in gebruik is door windows en zich laat verwijderen.

Maarja... misschien heb je dat al geprobeerd. De woorden Searchbar en Blazefind komen me heel erg bekend voor en dat zijn ook van die hele fijne dingen om weg te krijgen.
Moest verboden worden.

Bedankt voor de nadere uitleg!

Hij staat waarschijnlijk niet op de pc, als je een directe verbinding hebt haalt hij hem volgens mij rechtstreeks van het net. Het enigste wat je vindt is "windows sa" onder software. Zo gauw je die verwijderd, ga je ook naar de site van Blazefind, en dat is vreemd aangezien je op dat moment niet op het net zit. Maar als je hem verwijderd, ben je hem ook kwijt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan