Ik lees hier veel over Linux

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Nou heb ik er niet zo veel verstand van maar is dit een goeie Linux versie voor 10.99?

Je HD wordt hiervan witter dan wit!!! :biggrin: :draai:

Het is meer eigenlijk :) WASH AND GO !!!:)

Groetjes,
deliyurek007

Mmm, toch maar even reageren: ik heb die Mandrake Live CD binnen gekregen en ik dacht dat ie zelf bootable was voor Linux. Dus niet! De inhoud valt me ook zwaar tegen moet ik zeggen.

Originally posted by blokr
Mmm, toch maar even reageren: ik heb die Mandrake Live CD binnen gekregen en ik dacht dat ie zelf bootable was voor Linux. Dus niet! De inhoud valt me ook zwaar tegen moet ik zeggen.

De CD zou volgens mij toch echt bootable moeten zijn, het is per slot van rekening een "Live CD".

Ik heb ook wel eens een Live CD gehad (wel zelf gebrand trouwens) die het op de ene PC niet deed en op een andere wel. Het schijnt dat de originele Gentoo Live CD's hier ook wel eens last van hebben gehad. Ik zou zeggen probeer het eens in een andere PC.

Ik ga er vanuit dat je de bios settings goed hebt staan voor het booten van CD

Ja dat kan ik bevestigen, ik heb ook een Live CD van Mandrake 8 gehad en die kon ook booten, normaliter moeten ze dat ook kunnen.

Nu moet ik wel zeggen dat me die ook tegenviel en ik vond hem nogal zwaar, log en traag draaien.
Daarop heb ik toch maar de installatieversie genomen en die draaide een stuk beter en soepeler.
Inmiddels heb ik een triple-boot systeem beneden met Suse 9.2 erop wat me alleen maar mijn mening bevestigt heeft dat als je het als XP wilt hebben, je ook al vlug een gig of 2 a 3 kost, een standaard installatie met KDE, als leek zijnde tenminste.
Voordeel is wel dat e.e.a. zoals bij linux bekend is wel soepeler draait dan XP uiteraard, stabieler dus.

Suse heb ik persoonlijk altijd beter gevonden dan Mandrake, ook gezien de aanwezige YAST configuratietool.
Bepaalde configs is soms wel wat zoeken maar dat heb je dus met elk nieuw besturingssysteem.

De Suse DVD is gewoon te downloaden, is 3.3 gig groot weliswaar dus duurt een paar minuten.:)

Maar zoals je ziet, als je een beetje oplet, kun je hem niet alleen mooi naast win98 of XP installeren, maar zelfs naast een reeds bestaande dualboot van win98 en XP zodat je een triple-boot krijgt.

Wel uitkijken met SaX2 bij suse. Daarmee kan (moet) je de grafische kaart/monitor mee instellen, en de resoluties e.d.
Normaal krijg je een testscherm, en keert hij terug. Als hij daar echter onverhoopt op zou vastlopen ben je de sigaar! Dan kun je opnieuw beginnen. Hij herstart dan met met die foute instelling en je krijgt geen grafisch KDE scherm meer te zien.
Je hebt dan geen veilige opstartmodus, alleen een failsave opstart waarin je alleen in de command line komt (zonder grafisch sherm).
Grtz.

Wij gebruiken tot volle tevredenheid deze (107 Mb)

Originally posted by Kilroy
Wel uitkijken met SaX2 bij suse.
Dat is simpel te voorkomen door de file:
  • /etc/X11/XF86Config
even te saven als /etc/X11/XF86Config-backup ofzo. Dan kan je deze altijd weer terugzetten. En vanaf de commandline kan je ook SaX2 opnieuw uitvoeren.

Originally posted by Black Tiger
Ja dat kan ik bevestigen, ik heb ook een Live CD van Mandrake 8 gehad en die kon ook booten, normaliter moeten ze dat ook kunnen.

Nou hier boot de schijf dus absoluut niet! Bij diverse andere CD-ROMS gebeurd dat wel, dus het lijkt me een beetje onlogisch om in te BIOS te moeten gaan spitten!!

Het idee om in de bios te spitten kwam dan ook niet van mij. Als ie bij jou niet boot en andere cd's wel lijkt het mij ook onlogisch om in de bios te gaan spitten.
Lijkt er dan eerder op dat het image van de Live CD niet meer is wat ie geweest is of dat ze zelf een foutje hebben gemaakt bij de nieuwere release.
Ik neem althans aan dat je hem gebrand hebt van een iso of in elk geval van een image.

Neeuh, was een originele schijf zelfs, hehe!! Ik zal nog wel eens gaan zoeken naar een live cd-tje van suse. Gaan spitten in de bios zie ik even niet zo zitten, alles draait alweer dik een jaar lekker, dus houden zo!

Nee, blokr, je hebt helemaal gelijk. Als deze cd het niet doet, heb je dus een goed nieuwe kudt cd gekregen. Heeft niets met je bios te maken. Dat had je allang vastgesteld. Misschien kan je 'em terugsturen en ruilen voor een nieuwe.

En als je er de balen van hebt, stuur me dan een pm met je adres. Stuur ik je een setje SuSE 9.1 om gewoon te installeren. Dan hoef je het niet bij SuSE te gaan downloaden en zelf te branden. (Is alleen geen life-cd.)

@KK

Geen problemen met installatie of andere vreemde bugs? Van 9.1 had ik nl. ergens gelezen dat die problemen geeft, vandaar de uitgifte van 9.2. Vraag me even niet welke problemen en waar ik het gelezen heb, maar ik meen op een Belgisch forum.

OK, bedankt voor de links. Ik heb vandaag de Suse Live DVD besteld met daarop KDE en Gnome. Iemand die de belangrijkste verschillen hier tussen weet?

Deze gisteren ook binnen gekregen en ook deze boot niet vanzelf, stugger nog: geen enkel bestand is te openen. Ik denk dat ik Linux maar laat voor wat het is! Jammer jongens, maar bedankt voor de vele tips!!!

Inderdaad geen slecht idee. Ik denk ook dat het doorzettingsvermogen op een wat laag niveau zit. Na een maand alleen nog een poging gedaan op een enkele pc met een live-cd, en dan opgeven... Ook nog niet een stukje ruimte op de HD vrijgemaakt voor een serieuze poging? Laat maar zitten. Lekker de slee uit de schuur pakken en naar buiten, zou ik zo zeggen. Nog even genieten van de sneeuw buiten. BTW: niet vergeten te booten! Anders krijg je koude voeten. ;)

Naaaa, doorzettings niveau valt wel mee hoor! Meer tijdgebrek. De PC draait hier vrijwel continu voor allerlei andere dingen, dus komt een installatie een beetje ongelukkig uit. Dus wie weet....

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan