Ik wordt echt gek van die volumes van tv zenders dan te hard en dan te zacht!!

F

format c:

Hallo sat vrienden.

Waarom moet ik tig x per dag mijn volume zachter en harder zetten van de tv,of schotel..

Steedts is er geluids verschil,en vooral met de reclames op de duitse zenders.

De reclames zijn keihard en dan de film is zacht,en de bijgeluiden weer hard op de films zoals muziek,en effects

Is daar iets tegen te doen?

Het lijkt of het steedst meer gebeurt de laatste tijd.

Of heeft dat met de tv te maken.

Ik stoor er mij wel flink aan.

Groetjes en alvast bedankt voor het lezen vanmijn bericht.

Dit heb ik ook al aan de orde gesteld en vroeg me af of je in de settingen van de kanalen iets gezet kon worden zodat het volume/per kanaal geprogrammeerd kon worden.

Helaas is hieraan niets te doen.

Moet je eens op Premiere de AC3 audio kiezen en vervolgens om dit te volgen je volume zover opkrikken dat het verstaanbaar wordt.

Als je dan omschakeld naar standaard audio dan vliegen de voegen van je schoonmetselwerk de huiskamer in.

Nee hier wordt ik ook niet vrolijk van

Ze kunnen zo veel op vandaag verzinnen ,en tegen zoiets is niets te doen?

Bij de radio hebben we daar limiters voor als het geluid te hard gaat.

Nu nog een ingebouwde tv limiter. of sat limiter.

het schijnt dat ze bang zijn dat we de reclame niet horen alleen al om schakelen van rtl4 naar sbs6 is al een kwelling voor je trommelvliezen dus je bent niet alleen met dit probleem
gr frans

Ja, een reclame limiter moesten ze maken, haha!
Maar het klopt, als er reclame komt is het opeens heel hard.
Zo van KIJKEN en LUISTEREN jullie stomkoppen!
Het schijnt met digitale tv makkelijk te kunnen.

Grtz.

Ik vind het erg handig want bij die rot programmas van de vrouw val ik in slaap en schrik wakker van die harde leaders.

En kan dan gauw een slokje nat nemen. want na het ronken zijn de lippen en de strot aardig droog geworden dus een hele uitkomst.die gratis wekker ha ha.

Grtz/

Er is dacht ik al eens eerder over geklaagd, maar er is niets tegen te doen helaas.

Reklamelimiters? Vergeet het maar. De TV heeft een limiter net als de radio uitzendingen. Er was eens een docu die dan liet zien dat er zgn. bij reklame en film en gewone uitzendingen niets met het volume gebeurde en als dat al harder gezet zou worden dat het dus toch gelimit zou worden.

Men legde uit dat de reklame de INDRUK had harder te klinken doordat men er licht galm en meer omgevings- of bijkomende geluiden in verwerkte.
Zoals zij het lieten horen klonk het inderdaad harder.

Doch het verschil was helemaal niet vergelijkbaar met wat bijv. inderdaad SBS6 ofzo doet. Volgens mij werkt dat prima zo bij de publieke omroep maar zeker niet bij de commercielen waar je vaak echt je tv rustig een of meer streepjes zachter kunt zetten.

SBS doet sowieso al aan kabaal maken, want hier is al genoemd dat je maar eens moet wisselen van sbs naar een andere zender, je merkt het verschil.

En ALS er al limiters zijn, verdenk ik de omroepen ervan dan het geluid van de film of normale uitzendingen gewoon zachter te zetten, en het geluid van reklame gewoon voluit tegen de limiter op, dan krijg je hetzelfde effekt.

Neeee... de reklame gaat dan inderdaad niet harder dan mogelijk, maar het uitzendingvolume zit gelijk een paar streepjes lager, zelfde effekt. Ze kunnen ons veel wijs maken maar we trappen er niet meer in.

De Reelbox heeft al de mogelijkheid dat een opname gestopt wordt tijdens de reklame.
Een gat in de markt voor iemand die een TV bouwt met de mogelijkheid om middels diezelfde techniek het geluid zacht (of configureerbaar zachter, bijv. 1, 2 of 3 streepjes zachter) te zetten, dat is echt gouden handel.
En als het met een Reelbox met opname kan, dan moet het met volume ook kunnen.

Uiteraard zou het ons "een grote Europa" niet misstaan om een geluidsnorm vast te stellen en dat alle landen dan een afspraak maken, een nieuwe uitzendnorm dus waarbij bepaald wordt dat alle stations, commercieel of publiek, gewoon standaard xx db uitzenden, niet meer en niet minder.
Dus is het te zacht moeten ze harder, is het te hard moeten ze zachter. Zou een prima oplossing zijn.

Zal alleen niet vlug komen, want wat voor de burger interessant is, daar hebben ze in Brussel niet zoveel haast mee. Dat zie je onder andere wel aan dingen als de wegenbelasting die eigenlijk al lang afgeschaft het moeten zijn en de nodige andere dingen.

Ik heb me hierover op het fun board ook al eens geuit.
Er zijn mogelijkheden genoeg om ervoor te zorgen dat het volume op een bepaald nivo komen.
En het ligt aan de meetmethode of je er wel of niet bovenuit komt.
Wanneer je een meetmethode toepast die niet vergelijkbaar is met het oor en de waarneming van de mens, belazer je de boel willens en wetens, en dat is dus wat er gedaan word.
Want het maakt helemaal geen zak uit dat je je stoort aan een reclameblok, als je die maar waarneemt.
Dus waarnemen zal je die reclames.
En er is geen zender en geen hardware fabrikant die zal proberen zoiets op te lossen.
Kost ze hun inkomsten, dus gaan ze niet doen.

Overigens zijn er wel tv's en stereo installaties waar je met een equalizer bepaalde frequentiegebieden kunt regelen.
Dat kan ook een redelijk effect hebben op zaken als spraak (talkshow), muziek maar ook bij explosies en speciale effecten zoals de welbekende rond vliegende helikopter of straaljager.
Maar dat gaat je niet helpen wanneer de reclame er ineens inknalt.

Ik heb me hierover op het fun board ook al eens geuit.
Ah, zieje, ik schreef al dat ik dacht dat er eens eerder over geklaagd was, maar ik wist niet meer of dat nu hier of elders was.

Er zijn inderdaad mogelijkheden genoeg. Ik moet zeggen dat als je het darten neemt vanavond, dan viel het qua volumeverschil toch weer mee met de reklame.
Maar de publieke zenders liggen echt een slag volume achter.

Want het maakt helemaal geen zak uit dat je je stoort aan een reclameblok, als je die maar waarneemt.
Dat klopt helaas niet. Uit onderzoek is gebleken dat storende reklames beter doen verkopen dan niet-storende reklames die je alleen maar waarneemt.
Persoonlijk bevalt me zelfs het waarnemen niet eens.:(

Kijk de Reelbox kan al reklames filteren, dus er is een fabrikant die zich daar al aan waagt betreffende de opnames. Reelbox=Linux, dus voor ontvangers moet door hobbyisten dan ook zoiets te maken zijn lijkt me, toch?
Natuurlijk zullen fabrikanten er niet vlug aan beginnen omdat ze zich uiteindelijk zelf ermee in de vingers snijden en da's jammer.

Snif....:ziek:

Sony heeft in zijn TV's bij kanaalinstellingen een mogelijkheid om het geluidsvolume per kanaal af te zwakken of juist te versterken. Heb je voor de satlliet nix aan, maar er moet wel iets mogelijk zijn voor de onderlinge kanalen. maar die reclame.... mijn vorige sony had wel een "autovolume" en dat werkte redelijk. bij de huidige Bravia niet meer. de Reclamebranche heeft waarschijnlijk druk uitgeoefend

Misschien is dit wel iets.

Yakumo Volume-Master
TV-Werbung nervt nicht nur, sie ist auch lauter als die umliegenden Sendungen. Der Volume-Master von Yakumo (etwa 25 Euro) bereitet diesem Ärgernis ein Ende: Automatisch erkennt er den Anstieg und dreht den Fernseher von selbst leiser.

willemm

Edit
Op Marktplaats staat er een voor €7,50 te koop.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan