Ik wordt er gek van !

R

redneck eyeball

Ben bezig met de (her)installatie van m'n SG-2100 motor.
Van Sirius tot Turksat, alles perfect, maar als ik richting west draai dan kan ik nergens beeld vinden.

Hispasat, nergens te bekennen.
Nu weet ik wel dat de paal horizontaal moet staan, en dat staat hij ook, toch volgens mijn waterpas.

De vraag is natuurlijk, hoe waterpas is waterpas ? Want zo'n simpele waterpas met luchtbel is natuurlijk niet zeer accuraat.

En als hij niet perfect pas zou staan, dan zou ik mits wat prutsen toch moeten beeld kunnen toveren ... en dat lukt dus niet, al geen kanten. Hispasat blijft zich verstoppen.

En ja, ik kan Hispasat ontvangen, er zit niets in de weg, ik had hem vroeger ook ... dus ...

Ik weet het echt niet meer ... zit er nog iets analoog op Hispasat ? Want op Lyngsat is daar niets van te vinden ...

Suggesties iemand ???

CU
Red

Nog wat verder geprutst ...

Thor kan ik perfect ontvangen. Maar alles wat West ligt is noppes.
Alles wat Oost is gaat prima ...

Aangezien dit een boog is, zou dat toch moeten lukken ... wat aan de ene kant van de boog ligt moet toch overeenkomen met de andere kant.

Discovery Channel op Turksat komt vb perfect binnen ... dus de Oostkant staat perfect uitgelijnd ... moet dan de Westkant niet automatisch ook goed staan ???? Ik snap er de botten meer van...

Zit hier ergens nog een sat freak in Belgi?, streek van Aalst, die ervaring heeft met motors uitrichten en die een pintje wil komen pakken ? Tmogen der zelfs twee zijn. Kriek mag ook nog :)

Ik zie het echt nie meer zitten ... heb al vanalles geprobeerd, ben ten einde raad zo stillekesaan ...

CU
Red

Shit ik woon te ver weg want ik heb wel trek in een kriek.

Maar uhh... staat je schotel bij "0"positie exact in een lijn met de motor en staat de elevatiehoek op de motor goed ingesteld voor jouw locatie?

Dat met die waterpas zit wel goed hoor, want daar bouwen ze huizen mee! Maar als je west wat ontvangt hoeft het oost nog niet te lukken. Hispa zit 30 graden en bij een kleine afwijking van de boog zit je er snel iets naast. Je kunt hem op 30 graden draaien en dan de schotel losmaken en proberen wat hij doet.
Analoog zit ook iets op hispa maar er is een grote schotel voor nodig, en analoge sats vind je op bv satellite.
Dus even wat experimenteren want het moet kunnen lukken.
Grtz.

Inmiddels zit ik al tot aan 21 West met beeld ... maar verder ben ik nog niet geraakt ...

Uitrichten op Sirius ... zou daar mijn probleem zitten ? Ik ben begonnen met uitrichten op Thor.

We gaan nog niet slapen ...

CU
Red

Hallo redneck eyeball.

Het is een spel van schotel en mount.

Het kan zijn dat je de mount iets moet verdraaien.

Zorg dat hij goed waterpas staat als je dat zeker weet is het

goed.

Greez sat4ever.

Originally posted by redneck eyeball
Inmiddels zit ik al tot aan 21 West met beeld ... maar verder ben ik nog niet geraakt ...

Uitrichten op Sirius ... zou daar mijn probleem zitten ? Ik ben begonnen met uitrichten op Thor.

We gaan nog niet slapen ...

CU
Red

Draai eens naar je meest Oostelijke satelliet.
Duw dan je schotel eens omhoog en kijk of je meer signaal krijgt
wordt dat slechter dan schotel omlaag trekken wordt het signaal dan beter?

Geval 1 je zit inder de Belt dus schotel/rotor moeten iets meer naar het Oosten
Geval 2 je zit boven de Belt dus naar het Westen.

Herhaal dit tot er geen verbetering meer in zit.

Avensis(net een paar uur thuis van een geslaagde satdag)

JA !

We zijn er uit geraakt !!!

Met dank aan Sandokan.
Na het uitrichten op de Sirius direct overal beeld.

Vreemd toch wat een verschil dat kan maken ...

In ieder geval bedankt aan iedereen die even mee z'n grijze hersencellen in werking zette, want dit ging even m'n petje te boven.

CU
Red

Als je maar een halve boog kan ontvangen, sta je waarschijnlijk niet goed op het zuiden uitgericht

Check eerst of je schotel recht op de motor is gemonteerd. Je zit hier snel een paar graden verkeerd. zorg ervoor dat als de motor op nul staat de motormount en de schotel in 1 lijn staan. Doe dit desnoods op de keukentafel met een waterpas.

Richt nu uit op Sirius. In aalst (tussen brussel en gent?) staat Sirius 1 graad oostelijker dan zuid (179) op een elevatie van 31.5 graden), dus draai je motor 1 graad oost en richt uit op Sirius (Motor breedtegraad staat op 51 graden?)

Nu heb je het goede nulpunt

P. Lyttle

Graag gedaan daar zijn we tenslotte voor op dit board om elkaar te helpen.

p.s.Stuur de kriek maar naar .........

@sandokan,

Ik heb hem via e-mail gestuurd :)

Nogmaals bedankt, eindelijk m'n Discovery Channel terug.
Vreemd toch dat sommige mensen zoveel moeite doen om Seca2 te decoderen, terwijl het enige kanaal dat de moeite waard is gewoon FTA zit....

CU
Red

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan