Image plaatsen via dcc of flashwizzard

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
214
Punten
63
Leeftijd
57
Ik wil via dcc of flashwizzard een gemini 3.10 plaatsen op een 7020.

Ik weet alleen even niet in welke map ik hem moet plaatsen als ik het via dcc doe.

;)
Nr.10

Hoi,

Waarom persee via dcc of flashwizzard, gaat toch perfect via je browser?

Mag van mij ook.

Heb jij een uitlegje voor mij?

Alvast bedankt.

;)
Nr.10

Okee,

Ik ga ervan uit dat je de goede versie hebt, dus een NFI bestand.
start je dream en hou de linker onderste knop ingedrukt, je krijgt daar dan je ip nummer te zien (dus in schermpje van dream), knop loslaten en dan op je computer in je webbrowser dat ip intoetsen.
Dan krijg je een interface met opties, daar kies je voor flash en selecteerd het bestand.

dan gaat de boel vanzelf lopen en na 3 minuten is alles klaar :)

Kun je hier iets mee?

Succes

Bedankt, het gaat lukken

;)
Nr.10

wat technodad schrijft, is dus via de http-poort naar je dream gaan. wat je daarna te zien krijgt is image afhankelijk. De meeste images hebben tegenwoordig wel dezelfde mogelijkheden wat de webbrowser pagina betreft maar we willen er toch even op wijzen.

Overigens heb je in de meeste images ook de keuze om via het menu-(geavanceerde) instellingen je software te updaten. Je moet dan bij de meeste images een .tar.gz bestand (de image) dus in de temp folder (/temp of /var/temp) zetten via ftp (dcc of zo). Overigens zijn de fodlers /temp en /var/temp meestal via een zogenaamde symlink met elkaar verbonden dus het maakt dan niet uit in welke van die 2 je het neerzet.

De 7020 is in nieuwstaat.

Ik dacht dat alleen dat het geen .img bestaand was maar .nfi ik weet dus niet of deze ook in de temp map gezet kan worden?

Maar als ik het goed begrijp dan kan ik via ftp of dcc de image in de temp map of var/temp zetten. Daarna zoek ik in het menu van de 7020, handmatige instellingen en dan druk ik op update.

;)
Nr.10

we zijn er van uitgegaan dat elk type dreambox dezelfde menu instellingen heeft. op de 7000 is het: menu-instellingen-geavanceerde instellingen - software update.

wellicht is het dus op de 7020 hetzelfde. je hebt dan wel een nfi nodig

Ik ga het doorgeven want de 7020 is niet van mij.

Bedankt.

;)
Nr.10

Hoi,

Als het een nieuwe box is gaat het op de manier welke ik beschreef, ik heb sinds 2 weken ook een 7020 en met de standaard image erin kan het op deze manier.....

Groetjes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan