ingebouwde DVB-S aan te raden?

M

Mellina

Voelt nog wat onwennig, als nieuwkomer op deze indrukwekkende site en als groentje in de wereld van de satelliet…

Ik wil graag een schotel aanschaffen, en in voorbereiding daarop een nieuwe televisie. Ik had eigenlijk al een toestel op het oog , toen ik hoorde over de ingebouwde DVB-S ontvanger in enkele toestellen van Samsung, Panasonic, Loewe, Sony. Dit lijkt me een voordeel ten opzichte van het losse kastje tussen schotel en tv.

Maar nu vraag ik me af: is de kwaliteit van de ingebouwde ontvanger in principe net zo goed als de losse tuner? Zijn daar weer verschillende typen in te vinden (verschil DVB-S / DVB-S2…)? Is het slim om in elk geval een toestel met deze specificatie te kiezen?

Alvast dank voor elke nuttige tip!

Hoi Mellina, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik kan maar 1 reden bedenken waarom iemand zou kiezen voor zo'n ingebouwde ontvanger:

"het oog wil ook wat", met andere woorden mooiigheid en geen gedoe met kabels.

Bedenk dat de meeste Nederlandse programma's gecodeerd worden, en je daar dus een aparte decodermodule voor nodig hebt.

Die module steek je dan in je tv, dus je hoeft niet bang te zijn voor toch nog kabels.

Er zijn mij geen toestellen bekend die officieel goedgekeurd zijn door CDS (de provider), waardoor deze ze ook niet zal ondersteunen in geval van problemen.

Het is maar net wat je zelf wil.

Daarom is het slim om voor jezelf een lijstje te maken met je wensen en eisen.

Hier (klik!) staan daarover wat tips.

Houd je van spelen met je mooie apparatuur, dan is mijn advies een niet ingebouwde ontvanger (met hoog hobby gehalte) aan te schaffen.

De groeten aan Jack.

Hoi Mellina, welkom op Satellite Fun.

In aanvulling op was Mas3 schrijft, zou ik niet gaan kijken of een tv al dan niet een DVB-S aansluiting heeft, het lijkt inderdaad een voordeel maar dat is het zeker niet. Bij een los kastje heb je veel meer keuzemogelijkheden en vaak ook meer mogelijkheden dan het ingebouwde gebeuren in een TV.

verschil DVB-S / DVB-S2
Ik heb zelf nog geen TV gezien met een DVB-S2 ontvanger er in, maar DVB-S2 geeft de mogelijkheid tot het ontvangen van HDTV en dat is tegenwoordig erg in opkomst. Dus mocht je al besluiten een TV met ingebouwde tuner te nemen zou ik sowiezo voor een DVB-S2 kiezen, vermits deze al bestaan, maar een losse ontvanger is een betere keuze.

Verder zal de link waar je op kunt klikken die Mas3 in zijn bericht heeft staan al een hoop duidelijk kunnen maken omtrent je wensen en dat maakt het voor ons vaak iets eenvoudiger om je een beter advies te kunnen geven.

De laatste tijd zijn ze toch wel in opkomst de TV's met ingebouwde DVB-S en S2 tuners zelf zie ik ook wel het voordeel er van in geen stroomvreter er bij en geen kabels.

Het duurdere Loewe Compose heeft ze al jaren en zelfs Technisat heeft een hele TV lijn,

http://www.technisat.com/index0086.html?nav=TV_sets,en,45

Maar nu komen ook de andere merken zoals PanasonicTX-P42V10B ,en Samsung UE-46C6700 volgens mij heeft Sony ze ook die zijn overal geschikt voor vermoedelijk een hybridge tuner er in dus zowel DVB-C DVB-T en DVB-S en S2.

Het is al gezegd door @MAS3 nog geen goedgekeurde maar volgens mij las ik iets dat ook CanalDigitaal bezig is met goedkeuring (welk merk weet ik even niet meer).

Dus je zult zelf moeten proberen welke ci module in de TV het beste draait er is nog weinig echte ervaring.:)

Dat is allemaal zeer nuttige informatie - ik ga ermee aan de slag.

Veel dank Mas3, Black Tiger, Aart44 !!

zelf zie ik ook wel het voordeel er van in geen stroomvreter er bij en geen kabels.
Nja, die stroom is inderdaad wel een stuk minder dan.

Het ligt er natuurlijk veel aan wat je wilt. Als je alleen maar standaard wilt, dan kun je natuurlijk even wachten totdat die dingen goedgekeurd zijn en dan een TV kopen waarin alles ingebouwd is. Je hebt wel degelijk kabels, want die gaan nu naar de TV i.p.v. naar de satelliet ontvanger. Maar minder kastjes.

Nadeel is echter dat als daar iets stuk gaat, je de hele TV moet wegbrengen.

Als je echter vrijer wilt zijn en meer mogelijkheden wilt hebben, dus meer zoals wij doen zal ik maar zeggen, dan is de keuze beter voor een losse ontvanger.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan